Cumartesi, Eylül 20, 2025

Keskinoğlu’ndan yeni ambalaj tasarımları

Ambalaj, bir ürünün yalnızca paketlemesi değil; aynı zamanda bir markanın tüketiciyle kurduğu ilk iletişim noktası, pazarlama dili ve marka vaadinin somutlaştığı görsel anlatımını ifade eder. Bu nedenle, bir ürünün ambalajında işlevsellik kadar tasarım, verilen mesaj ve tüketiciyle kurulan duygusal bağ da büyük önem taşır. Bu anlayışla hareket eden Keskinoğlu, yumurta, ileri işlem ve piliç eti ürünlerinin ambalajlarını yeniledi. Tüketici bilincini artırmayı hedefleyen, hijyen ve güveni ön planda tutan teknolojik yatırımların ürünü olan yeni ambalajlar, ağustos ayı itibarıyla tüketicilerle buluşmaya başladı.

Keskinoğlu Pazarlama Direktörü Fisun Aysu, market raflarında yüzlerce marka arasında öne çıkmanın artık daha zor olduğuna dikkat çekerek, “Tüketicilerin bir ürünü tercih etmek için harcadığı süre 10-15 saniye ile sınırlı. Bu nedenle ambalajlar, bilgi sunan etkili bir iletişim ve ikna aracı olmak zorunda. Özellikle gıda sektöründe, ambalajın verdiği güven duygusu ve bilgilendirici niteliği, satın alma kararını doğrudan etkiliyor. Keskinoğlu olarak yumurta, ileri işlem ve piliç eti ürünlerinin ambalajlarını yenileyerek, yalnızca görsel bir değişim değil, tüketiciyle daha güçlü bir iletişim kurma hedefiyle kapsamlı bir dönüşüm gerçekleştirdik” dedi.


“Tüketici güveni kritik bir rolde”

Tüketicilerin ürün tercihlerine yön veren en güçlü faktörlerden birinin ürünün ambalajı olduğunu söyleyen Aysu, “Hızla değişen tüketici alışkanlıkları, artan bilinç düzeyi ve rekabetin kızıştığı perakende rafları, markaları ambalaj yenileme süreçlerine yatırım yapmaya yöneltiyor. Günümüzde tüketicilerin yüzde 72’si ambalaj tasarımının satın alma kararları üzerinde doğrudan etkili olduğunu ifade etmekte. Bu veriden yola çıkarak anlıyoruz ki; ambalaj ürünü korumak, taşımak ve raf ömrünü uzatmanın yanı sıra tüketiciyi bilgilendirmek ve ikna etmek gibi iletişimsel görevleri de üstleniyor. Çünkü günümüz tüketicisi, yalnızca ürünü değil, o ürünün arkasındaki hikâyeyi, içeriğini, markanın değerlerini ve çevresel sorumluluklarını da bilmek istiyor. Tüm bunlar göz önüne alındığında markaların bu beklentilere yanıt vermesi için ambalaj stratejilerini gözden geçirmeleri gerekliliği ortaya çıkıyor. Özellikle gıda sektöründe, ambalajın sunduğu bilgi doğruluğu, tüketici güveni açısından kritik bir rol oynuyor” diye konuştu.


“Yatırımımızla sektörde fark yarattık”

Bu süreçte iki ana hedefin ön plana çıktığını belirten Aysu, yapılan araştırmalarla Türk halkının protein ihtiyacı konusunda eksik bilgiye sahip olduğunu söyledi. Bu kapsamda ilk hedeflerini açıklayan Aysu, “Protein kaynağı olan pratik ürünlerimizin yeni ambalajlarında bir yetişkinin günlük alması gereken protein miktarının 50 gram olduğu bilgisi yer alıyor ve ürünlerimizin bu ihtiyacı ne ölçüde karşıladığı şeffaf şekilde sunuluyor. Bu sayede ambalajlarımız sadece bir ‘paketleme’ değil, aynı zamanda bir bilgi platformu işlevi görüyor. Piliç eti ürünlerinde ise; Keskinoğlu olarak öncü bir yatırım yaptık. Türkiye beyaz et sektöründe henüz yaygınlaşmamışken, Keskinoğlu olarak MAP ambalaj konusunda yaptığımız yatırımla sektörde fark yarattık. Avrupa’da bir uzun süre kullanılan bu teknolojisi sayesinde, ürünlerin hava ile teması minimuma indirilerek tazelik süresi uzatılıyor, satış kanallarında da hijyen ve düzen açısından büyük avantaj sağlıyor” ifadelerine yer verdi. 

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM