Salı, Eylül 30, 2025

Türkiye’den küresel gıda fuarcılığında liderlik hedefi 

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Sektör Kurulu ve bünyesinde bulunan tüm İhracatçı Birlikleri, Türkiye Gıda ve İçecek Sanayii Dernekleri Federasyonu (TGDF) ve Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği, (ETÜDER) “Türkiye Gıda Platformu” (TGP) adı altında güçlerini birleştirdi. Dünyada ilk 3’e girme hedefiyle TÜYAP ve ALZ iş birliğinde “Foodist İstanbul Gıda ve İçecek Ürünleri Fuarı” hazırlıkları başladı.


Uluslararası pazarda temsil 

Ege Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Muhammet Öztürk, yapılacak bu fuarla beraber gıda ihracatında 50 milyon dolar değerinde bir rakam beklediğini ifade etti. Fuar sayesinde üreticilerin ve ihracatçıların dünyanın dört bir yanından gelen alıcılarla doğrudan temas kuracağını ve yeni iş birlikleri geliştirileceğini ifade eden TİM Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Tiryakioğlu, Türkiye’nin uluslararası pazarda güçlü bir şekilde temsil edileceğini dile getirdi. 

Türkiye Gıda Platformu’nun (TGP) güçlü desteğiyle gıda sektöründe Foodist İstanbul Gıda ve İçecek Ürünleri Fuarı 1-4 Eylül 2026 tarihlerinde Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlenecek. Gelecek yıl kapılarını açacak olan fuar, dünyanın dört bir tarafından gıda sektöründeki karar vericileri bir araya getirecek.


“Gıda ihracatında 50 milyon dolar hedefine ulaşacağız” 

Türkiye’nin yıllık 28 milyar doları aşan gıda ihracatının 12 milyar dolarlık büyük dilimini hububat bakliyat yağlı tohumlar sektörünün yaptığı bilgisini veren Ege Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Muhammet Öztürk, Foodist İstanbul’un itici gücüyle Türkiye’nin gıda ihracatında 50 milyar dolar hedefine 5 yıllık vadede ulaşacağına inandıklarını dile getirdi.


“Stratejik bir platform” 

Türkiye’nin sağlıklı ve güvenilir gıda ürünlerinde dünyanın önde gelen tedarikçilerinden biri olarak dikkat çektiğini ifade eden Öztürk, “Foodist İstanbul, bu güçlü konumu pekiştirmek ve ihracatçılarımızı yeni alıcılarla buluşturmak açısından stratejik bir platform niteliği taşıyor. Bu organizasyonun, yabancı firmaların Türk gıda sektörünü daha yakından tanımasına ve yeni pazarlara açılım sağlamasına büyük katkı sunacağına inanıyorum” dedi. 


“Yalnızca ticaret fuarı değil” 

TİM Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Tiryakioğlu, Foodist İstanbul Fuarı’nın Türkiye’nin gıda ihracatındaki vizyonunu gözler önüne sereceğini ifade etti. Türkiye’nin, sahip olduğu verimli topraklar, güçlü üretim kapasitesi ve asırlara dayanan tarımsal birikimiyle dünya gıda sektöründe önemli bir konuma sahip olduğunu söyleyen Tiryakioğlu, bu gücü, küresel ölçekte çok daha ileriye taşımak istediklerini vurguladı. Foodist İstanbul’un yalnızca bir ticaret fuarı olmadığını söyleyen Tiryakioğlu, Türkiye’nin gıda ihracatındaki vizyonunu, yenilikçi yaklaşımını ve uluslararası alandaki iddiasını gözler önüne serecek bir buluşma noktası olacağını söyledi.  

Fuarla ilgili konuşan Tiryakioğlu, şu ifadeleri kullandı: “Bu fuar sayesinde, üreticilerimiz ve ihracatçılarımız dünyanın dört bir yanından gelen alıcılarla doğrudan temas kuracak, yeni iş birlikleri doğacak ve ülkemizin gıda sektörü uluslararası pazarlarda çok daha güçlü bir şekilde temsil edilecek. Amacımız, Foodist İstanbul’u dünyanın en büyük ve en saygın gıda fuarlarından biri haline getirerek Türkiye’yi gıda ticaretinin gerçek merkezi haline getirmektir.” 

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM