Pazartesi, Ekim 20, 2025

EV şarj noktası sayısı 33 bini geçti

Elektrikli araç (EV) pazarında son iki yılda yaşanan hızlı büyüme, şarj altyapısında da tarihi bir ivmeyi beraberinde getirdi. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) verilerine göre, ağustos ayı itibarıyla Türkiye’de toplam 33 bin 592 şarj soketi aktif olarak kaydedildi. Bunların 14 bin 308’inin DC (hızlı), 19 bin 284’ünün AC (yavaş) tipte hizmet verdiği görüldü. Aynı dönemde trafiğe kayıtlı elektrikli araç sayısı 310 bin 688 adede ulaşarak bir önceki yıla göre yüzde 100’ün üzerinde artış kaydetti. Ovolt & Sharz.net Genel Müdürü Hakan Koca, Türkiye’nin şarj altyapısındaki hızlı gelişimini “dijital dönüşümün enerjiyle birleştiği bir dönem” olarak tanımladı.


“Rekabet sektöre dinamizm kazandırıyor”

Güncel elektrikli araç pazarı gelişiminin yanında, şarj sektörünün nihai konumu hakkında önemli değerlendirmelerde bulunan Türkiye’nin elektrikli araç pazarında Avrupa’nın en dinamik ülkelerinden biri haline geldiğinin anlaşıldığını söyleyen Ovolt & Sharz.net Genel Müdürü Hakan Koca, 2024’te otomotiv pazarının yaklaşık yüzde 27’sini oluşturan hibrit ve elektrikli araçların toplam payının, 2025 sonunda yüzde 30’un üzerine çıkmasının beklendiğini dile getirdi. Türkiye’de ve dünyada yer alan üreticilerin sıkı rekabetine vurgu yapan Koca, “Yerli üretici Togg’un lokomotif etkisi, ABD’li Tesla ve Çinli BYD gibi markaların agresif girişleri, bu büyümenin başlıca itici güçleri arasında ve bu rekabet sektöre yeni dinamikler katıyor” dedi.


Yeşil şarj ile yenilenebilir yaygınlaşacak

Diğer yandan enerji altyapısı tarafında da dikkat çekici gelişmeler olduğunu aktaran Koca, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın “Elektrikli Araçlar için Hızlı Şarj Altyapısı Destek Programı” kapsamında bu yıl 81 ilde 529 yeni hızlı şarj ünitesine destek sağlandığını ifade etti. Bu kapsamda yaklaşık 1 milyar TL’lik yatırımın 300 milyon TL’sinin hibe olarak açıklandığını dile getiren Koca, ayrıca YEK-G sertifikalı “yeşil şarj” noktaları sayesinde, istasyonlarda yenilenebilir enerji kullanımının yaygınlaşması yönünde önemli adımlar atıldığını ve bunun çok değerli olduğunu belirtti. 


Hedef 2026’da bin soket

Sektörün geleceğini belirleyecek en önemli unsurun şarj hızına erişim ve enerji verimliliği olduğunu özellikle vurgulayan Koca, “Şarj altyapısının yaygınlaşması kadar, hızlı şarj (DC) istasyonlarının adil ve verimli dağılımı da çok kritik. Kullanıcı güveni, fiyat şeffaflığı, veri paylaşımı ve sürdürülebilir enerji kullanımı bu dönüşümün bel kemiğini oluşturuyor” dedi. 


Dönüşüme işaret etti

Türkiye’nin elektrikli araç park sayısı 310 bini aşarken, gelecek dönemde 500 bin sınırına ulaşacak. Koca, “Bizim için şarj altyapısı, mobilitenin değil yaşamın dönüşümüdür. Şarj altyapısındaki dönüşüm ile tüm hayatımız yıllar içinde değişecek” dedi. Türkiye’nin şarj altyapısındaki hızlı gelişimini “dijital dönüşümün enerjiyle birleştiği bir dönem” olarak tanımlayan Koca, şu ifadeleri kullandı: “Elektrikli araç ekosistemi, yalnızca araç satışlarındaki artışla değil, kullanıcı deneyimi ve güvenilir altyapı ile büyüyebilir. Biz bugün 570’in üzerinde soketle faaliyet gösteriyoruz. OPET ile stratejik iş birliğimiz sayesinde 2026’da binin üzerinde güçlü sokete ulaşarak, her segment için en erişilebilir ve güvenilir şarj ağını oluşturmayı hedefliyoruz.” 

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM