Cuma, Ekim 24, 2025

Türkiye’nin makarna ihracatında hedefi 1,5 milyar dolar

Her yaş kuşağında insanların severek tükettiği makarnada Türkiye, İtalya’nın ardından en çok ihracat yapan ikinci ülke konumunda bulunurken 168 ülkeden milyarlarca insan Türk makarnalarına erişiyor. Türkiye’nin makarna ihracatının son 10 yılda yüzde 125’lik artışla 418 milyon dolardan 940 milyon dolara yükseldiği belirten Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Muhammet Öztürk, 2025 yılının dokuz aylık döneminde 627 milyon dolarlık makarna ihraç ettiğimizi yıl sonunda makarna ihracatının 1,5 milyar doları aşmasını beklediklerini kaydetti.


“Toplam gıda ihracatının %3,5’ini makarna oluşturuyor”

Türkiye’nin makarna ihracatında İtalya’dan sonra ikinci sırada yer aldığını dile getiren Öztürk, ülkenin hububat, bakliyat yağlı tohumlar ve mamulleri sektöründe güçlü bir oyuncu olduğunu ifade etti. Yıllık 12 milyar dolar ihracat hacmine sahip olunduğunu söyleyen Öztürk, sektör olarak Türkiye’nin gıda ihracatından yüzde 45 pay aldıklarını belirtti. “Türkiye’nin toplam gıda ihracatının yüzde 3,5’ini makarna oluşturuyor. Pazarlama faaliyetleriyle 5 yıllık vadede Türkiye’nin gıda ihracatını 50 milyar dolara, makarna ihracatını da 1,5 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.


“Dünya makarna ihtiyacının %20’sini karşılıyoruz”

Türk makarnasının Avrupa’dan Uzakdoğu’ya, Amerika’dan Afrika’ya, Ortadoğu’dan Latin Amerika’ya dünyanın dört bir tarafında güçlü bir şekilde yerini aldığına temas eden Öztürk, “Kaliteli durum buğdayı üretimimiz, geniş ürün yelpazesine sahip oluşumuz güçlü taraflarımız. Türkiye olarak, dünya makarna ihracatının yüzde 20’sini tek başına karşılıyor. Ürettiğimiz makarnanın yüzde 70’ten fazlasını ihraç ediyoruz.  İhracatımızda ilk üç ülke Gana, Somali, Japonya şeklinde sıralanıyor. 2025 yılının ocak – eylül döneminde Gana’ya 72 milyon dolarlık, Somali’ye 68 milyon dolarlık ve Japonya’ya 56 milyon dolarlık makarna ihraç ettik” dedi.


Gıda fuarlarına katılım

Sektördeki 6 ihracatçı birliğin uluslararası gıda fuarlarına katılımlarla ihracat pazarını genişletmek için faaliyette olduğunu söyleyen Öztürk, Foodist İstanbul Gıda ve İçecek Ürünleri Fuarı’nın 1-4 Eylül 2026 tarihlerinde Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenleneceğini belirterek “Dünya’nın dört bir tarafından gıda sektöründeki karar vericileri bir araya getireceğiz” ifadelerini kullandı.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM