Ticaret Bakanlığı’ndan kasım ayı indirim ve alışveriş haftasında yanıltıcı yöntemlerle tüketicilerin mağdur edilmemesi için yakın takipte olacağını açıkladı. Tüketicilerin alışveriş tercihlerini yüksek ölçüde etkileyen indirimli satış reklamlarının Ticaret Bakanlığı bünyesinde yer alan Reklam Kurulu tarafından yakından takip edildiği paylaşıldı.
Ticaret Bakanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre yılın en yoğun indirim dönemi olan kasım ayında gerçekleştirilen kampanyalara ilişkin olarak da gerekli incelemelerin yürütüleceği ve mevzuata aykırı olduğu tespit edilen, tüketiciyi yanıltan, gerçeğe aykırı veya aldatıcı nitelik taşıyan uygulamalara karşı idari müeyyideler gecikmeksizin uygulanacağı aktarıldı.
Tüketiciler ne yapmalı?
Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada söz konusu idari tedbirlerin yanı sıra, tüketicilerin kasım ayı indirim kampanyalarında mağduriyet yaşamamaları için dikkat etmeleri gerekenler paylaşıldı. Tüketicilere, alışveriş öncesinde gerçek ihtiyaçlarını belirlemeleri, satıcı ve sağlayıcı hakkında ön inceleme yapmaları, satın alınacak mal veya hizmetin; kendilerine sunulan “avantajlı fiyat”, “yıldızlı ürün”, “en düşük fiyat” pazarlama ifadelerinden bağımsız olarak emsalleriyle karşılaştırmaları, indirim tutarına veya oranlarına dikkat etmeleri ve mal veya hizmetin değerinin çok altında satışa sunulduğu durumlarda, internet sitesi adresinin ilgili satıcı veya sağlayıcıya ait olup olmadığını kontrol etmeleri önerildi.
Satıcılar incelenmeli
Aynı zamanda sosyal medya kanalları aracılığıyla yönlendirilen sayfalara karşı dikkatli olmaları, internet sitesinde SSL sertifikası, 3D Security gibi güvenlik unsurlarının bulunup bulunmadığını kontrol etmeleri, ödeme yapmadan önce, tüketiciye iletilmesi gereken ön bilgileri ve mal veya hizmeti edinme koşullarını ayrıntılı biçimde okumaları ve “1 alana 1 bedava”, “3 al 2 öde” gibi koşullu satış kampanyalarında, kampanya koşulunun hangi ürünler için ve ne şartlarda geçerli olduğunu dikkatle incelemelerinin önemli olduğu bildirildi.
