Cuma, Kasım 28, 2025

Yaratıcılığın kalbi İzmir’de attı

İzmir Reklamcılar Derneği (İRD) tarafından düzenlenen ve reklam dünyasının en köklü organizasyonlarından biri olan Bumerang Reklam Ödülleri, 16 yıl aradan sonra Tarihi Havagazı Fabrikası’nda gerçekleşen törenle geri döndü. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay’ın da katıldığı ve sektörün tüm paydaşlarını bir araya getiren gecede Büyük Ödülü Mandal Ajans kazanırken, Jüri Özel Ödülüne Ahtapot Reklam Ajansı layık görüldü.

İzmir Reklamcılar Derneği ev sahipliğinde düzenlenen ödül töreninde, yıl boyunca hayata geçirilen en etkili kampanyalar, yenilikçi tasarımlar ve ses getiren projeler ödüllendirildi. İstanbul’dan büyük ilgi gören, 36 reklam ajansından 183 eserin yarıştığı, sektörün deneyimli isimleri ile genç yeteneklerini bir araya getiren gecede, İzmir’in yaratıcı potansiyeli ve reklamcılık sektöründeki gücü bir kez daha gözler önüne serildi.


Tugay: İzmir için bu yolu beraber yürüyelim

Törenin açılış konuşmasını yapan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, İzmir’in ihtiyacı olan yaratıcılığın ve yeni fikirlerin bu salonda olduğunu söyledi. 16 yıl aradan sonra verilen bu ödüllere 183 başvuru olmasının son derece değerli olduğunu vurgulayan Tugay, “Bu gösteriyor ki bu kentin yaratıcı potansiyeli son derece yüksek. O zaman hep beraber üretmeye, bu kent için birlikte çalışmaya var mısınız, ben İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı olanak sizlerle bu kent için beraber yürümeye hazırım” diye konuştu.


Çiner: İyi fikir her zaman geri döner

İzmir Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Turusan Çiner, Bumerang Ödülleri’nin 1997 ile 2009 yılları arasında kente ve sektöre çok şey kazandırdığını hatırlatarak, bu efsanenin 16 yıl sonra geri dönüşünün heyecanını yaşadıklarını belirtti. Ödül töreninin ismine atıfta bulunan Çiner, iyi fikirlerin, doğru stratejilerin ve başarılı işlerin tıpkı bir bumerang gibi mutlaka geri döndüğünü vurguladı. Bu dönüşün iz bırakarak, fark yaratarak ve değer katarak gerçekleştiğini ifade eden Çiner, ödül alan her projenin bu başarının somut bir kanıtı olduğunu dile getirdi.


“Yaratıcılık bu kentin en güçlü hammaddesi”

Konuşmasında reklam dünyasının gündemindeki yapay zekâ tartışmalarına da değinen Başkan Çiner, teknolojinin araçları değiştirdiğini ancak yaratıcılığın özünü koruduğunu söyledi. Yapay zekânın iyi bir fikrin yerine geçmediğini, aksine o fikri daha görünür, hızlı ve etkili kıldığını belirten Çiner, “Asıl sorulması gereken soru yaratıcı zekânın, stratejinin ve tasarım bakışının nasıl daha değerli hale getirileceği olmalı” dedi. İzmir’i sadece Türkiye’nin üçüncü büyük kenti değil; yaratıcılığın, tasarımın ve pazarlamanın yükselen merkezi haline getirmeyi hedeflediklerini söyleyen Çiner, yaratıcılığın bu kentin en güçlü hammaddesi olduğunun altını çizdi.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM