Perşembe, Aralık 18, 2025

Yeni kurulacak şirketlerde ‘elektronik ticari defter’ zorunlu olacak

Ticari defterlerin elektronik ortamda oluşturulması, tutulması, saklanması ve ibrazına ilişkin düzenlemeleri içeren “İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğ”, 1 Temmuz 2025 itibarıyla yürürlüğe girdi. Aynı tarihte Elektronik Ticari Defter Sistemi (ETDS) de kullanıcıların hizmetine açıldı.

1 Ocak 2026’dan itibaren ticaret siciline tescil edilecek tüm şirketler ise pay defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defterlerini elektronik ortamda tutmakla yükümlü olacak. Şirketlerin kuruluşlarının tesciliyle birlikte, herhangi bir ek işleme gerek kalmaksızın ticari defterler eş zamanlı olarak kullanıma açılacak. Yönetim kurulu karar defterinin elektronik ortamda tutulması ise isteğe bağlı olacak.


İzne tabi şirketler için geçiş süresi sona eriyor

Tebliğ kapsamında; genel kurul toplantı ve müzakere defteri ile pay defterini elektronik ortamda tutma yükümlülüğü bulunan, kuruluşu ve esas sözleşme değişikliği Ticaret Bakanlığı iznine tabi şirketler için ETDS’ye geçiş süresi 1 Ocak 2026’da sona erecek. Yükümlülük kapsamındaki şirketlerin, Türk Ticaret Kanunu’ndan doğan ticari defter tutma yükümlülüklerini yerine getirebilmeleri için belirtilen tarihe kadar her iki defter bakımından ETDS’ye dâhil olmaları gerekiyor.

ETDS’nin uygulamaya alındığı 1 Temmuz 2025’ten bu yana, defterlerini elektronik ortamda tutan şirket sayısı 18 bini aşmış durumda. Fiziki defter kullanımında yaşanan operasyonel ve ekonomik maliyetler ile güvenlik risklerini ortadan kaldırmayı amaçlayan ETDS’nin, kullanıcıların görüş ve beklentileri doğrultusunda geliştirilmeye devam ettiği belirtildi.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM