Cuma, Ekim 18, 2024

Kasım indirimlerinde şikayet oranı % 68’e yükseldi

Kasım indirimlerinde e-ticaret sektörüyle ilgili verilerini paylaşan Şikayetvar, kasım ayında yapılan indirimler kapsamında şikayet oranının bir önceki ay ile karşılaştırıldığında yüzde 68 oranında arttığını açıkladı


Tüketim çılgınlığının daha da artmasına sebep olan e- ticaret sektörü şu ara en hareketli dönemini yaşıyor. İnternet ortamında ve mağazalarda ‘Kasım ayı’ betimlemesi ile  yapılan indirimlerde  e-ticaret sektörü son 10 ayın en fazla talebini aldığı dönem oldu.  Yapılan satışlar nedeniyle ilk 10 ayda tüketicilerden en çok şikayet gelen ay ise yine kasım ayı oldu. Kasım indirimlerinde e-ticaret sektörüyle ilgili verilerini paylaşan Şikayetvar, 2023’nin ilk 10 ayında en çok şikayet edilen konuları ele aldı. Verilere göre sipariş edilen ürünün göründüğü gibi çıkmaması en çok çözüm bekleyen konu oldu. E-ticaret sektöründe şikayetlerin zirve yaptığı ay kasım olurken, şikayetler bir önceki ay ile karşılaştırıldığında yüzde 68 oranında artış gösterdi. 

En fazla şikayet kasım ayında

Dünya üzerinde olduğu gibi  Türkiye’de de büyük bir ilgiyle karşılanan kasım indirimlerinde çözüm platformu Şikayetvar, e-ticaret sektörünün kasım indirimleri dönemini ele alarak tüketicinin en çok şikayet ettiği konuları inceledi. Platform tarafından yapılan açıklamaya göre kasım ayı özelinde 2020 yılında 43 bin 85 şikayet ulaşırken, 2021’de bu sayı 32 bin 896 oldu. Geçtiğimiz yılın kasım ayında e-ticarete toplam 55 bin 389 şikayet geldi.

Şikayetvar verilerine göre 2018’in ilk 10 ayında e-ticaret sektörüne 44 bin 606 şikayet ulaşırken, 2019’un aynı döneminde bu rakam 118 bin 327’ye yükseldi. 2020’de pandeminin de etkisiyle platforma e-ticaret sektörüyle ilgili 431 bin 613 olarak kaydedildi. 2021’de 368 bin 202, 2022’de ise yüzde 24’lük şikayet artış oranıyla 456 bin 591 oldu.

Yanlış ürün gönderimi şikayetlerde zirvede

Tüketicilerin en sık şikayet ettiği konular arasında; sipariş edilen ürünün göründüğü gibi çıkmaması, kampanyalı ürünün sipariş alınıp tedarik edilememesi, parasının kullanılması, para iadesinin geciktirilmesi veya para iadesi yapılmaması, kampanyalı ürün siparişinin iptal edilmesi, hatalı takip numarası verilmesi, satılan ürünün faturasının temin edilmemesi, ürün açıklamasında yanlış bilgi paylaşımı, sepete eklenen ürünün fiyatında değişim olması ya da başkasına satılması” gibi sorunlar yer aldı. 

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM