Çin’de tüketim mallarının perakende satışlarının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7,2 artış göstererek 42 trilyon 794 milyar 500 milyon yuan (yaklaşık 6 trilyon 27 milyar dolar) seviyesine ulaştığını açıklandı.
Çin Devlet Konseyi Basın Ofisi tarafından düzenlenen toplantısında, bu dönemde ülkede e-ticaret aracılığıyla yapılan perakende satışların geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 11 oranında artarak 13 trilyon 957 milyar 100 milyon yuana yükseldiğini belirtti. Ayrıca, hizmet sektörünün perakende satışlarının yüzde 19,5 arttığı belirtildi.
Liu, Çin ekonomisinin canlanması ve hükümetin tüketimi teşvik eden politikalar uygulaması sonucunda, halkın tüketim harcamalarının büyümeye devam ettiğini sözlerine ekledi.