Perşembe, Eylül 19, 2024

Çiğli Tramvayı ilk seferine başladı

İzmir Büyükşehir Belediyesi temeli üç yıl önce atılan Çiğli Tramvayı’nı on binlerce İzmirlinin katıldığı törenle hizmete açtı. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in, “İzmir’i demir ağlarla öreceğiz” sözleriyle ortaya koyduğu vizyon doğrultusunda aynı anda 3 raylı sistem yatırımının devam ettiği kentte Çiğli Tramvayı hizmete girdi. Çiğli EVKA-5 Kavşağı’nın bulunduğu alanda yapılan açılış töreni sonrası ise sevilen sanatçı Can Bonomo konser verdi.  

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Karşıyaka Tramvay Atölyesi noktasından Çiğli Tramvayı’na binerek tören alanına geldi. Törene Çiğli Belediye Başkanı Utku Gümrükçü, İzmir milletvekilleri, ilçe belediye başkanları, siyasi partilerin, dernek, oda ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, mahalle muhtarları ile bürokratlar katıldı. Tören, Çiğli Tramvayı’nın tanıtımının yapıldığı video gösterimiyle start aldı. İzmir’in gurur gününde konuşan Soyer, “İzmir’i demir ağlarla öreceğimize söz vermiştik. Bugün, İzmirlilere verdiğimiz sözü tutmanın haklı gururunu, heyecanını yaşadığımız gündür. Çiğli Tramvayı şehrimize hayırlı, uğurlu olsun” diye konuştu.


“183 milyon euroluk göz kamaştıran bir yatırım”

İzmir tarihinin dönüm noktalarından biri olduğunu dile getiren Soyer, “183 milyon euroluk göz kamaştıran bir yatırımla İzmir’e kazandırdığımız Çiğli Tramvayı’nın kurdelesini kesiyoruz. Tramvayın inşaatını kendi dönemimizde başlatmıştık, yine kendi dönemimizde tamamladık. Narlıdere Metrosu’nu bir önceki dönemden yüzde 12 düzeyinde devralmıştık, yüzde yüzünü bitirdik. Birkaç hafta sonra 287 milyon euroluk yatırımla Narlıdere Metrosu’nu açarak Cumhuriyetimizin 100’üncü yılına armağan etmek üzere yine birlikte olacağız. O metro Buca’ya gelecek dedik. Getiriyoruz. 9 Ocak’ta Buca’da, ‘dev köstebek’ denilen tünel sondaj makinelerini toprağın altına indirdik. İzmir tarihinin en büyük raylı sistem projesi olan Buca Metrosu’nun yapımını 765 milyon euroluk bir yatırımla, son sürat devam ettiriyoruz. Bu dev raylı sistem yatırımımızın her bir katresinde, halkın alın teri var” ifadelerini kullandı.


İzmir’e 5 yılda 41 milyarlık raylı sistem yatırımı

İzmir’de Ulaştırma Bakanlığı’nın yaptığı bir metro yatırımı olmadığını söyleyen Soyer, “Sadece 5 yıllık görev sürem boyunca İzmir’de 1 milyar 235 milyon euroluk raylı sistem yatırımı yapıyoruz, yani bugünkü rayiçle yaklaşık 41 milyar TL. Üstelik tüm bunları sadece İzmir’de bizim Belediyemiz başarmadı. Cumhuriyet Halk Partili Belediyeler, İstanbul’da, Ankara’da, Eskişehir’de ve tüm belediyelerimizde bir yerel yönetim destanı yazdı. 5 yıl gibi kısa bir sürede metrolar, yollar yaptık; sosyal belediyeciliği 11 büyükşehir hep birlikte omuz omuza yeniden ayağa kaldırdık. Peki bu beş yılda 5 yılda merkezi hükümetin İzmir’e layık gördüğü raylı sistem yatırımı ne kadar biliyor musunuz? 3 milyar TL değil. 3 milyon TL de değil. 300 bin TL de değil. 30 bin TL bile değil. Sadece 3 bin TL kardeşlerim. 3 bin TL, 3 bin! 20 gevrek parası” dedi.


“19 Şubat’a kadar deneme seferleri ücretsiz”

Çiğli Tramvayı ile ilgili de bilgi veren Soyer, şunları söyledi: “Cumhuriyetimizin 100’üncü yılına nakşettiğimiz bu eser, Çiğli Tramvayımız, toplamda 14 duraktan ve 12 kilometreden oluşuyor. Karşıyaka’daki mevcut tramvay hattıyla bağladığımız Çiğli Tramvayı ile günde 100 bin İzmirliyi güvenle seyahat ettireceğiz. Metromuzun 19 Şubat’a kadar devam edecek olan deneme seferleri, tüm yolcularımıza ücretsiz hizmet verecek. Biz 5 yılda kimsenin cebinden 1 kuruş çıkmadan, tek bir lira kamu kaynağını israf etmeden, İzmir tarihinin en büyük yatırımlarını İzmir’e getirdik. İzmir’in tarihinde bir dönüm noktası olan raylı sistem devrimlerimizi, görev sürem içinde tamamlamanın büyük gururunu yaşıyorum. Çiğli Tramvayı, buradaki kararlılığımızın en güzel eserlerinden biri. İzmir’in en yeni raylı sistem hattı, Çiğli Tramvayımız, 4 buçuk milyon İzmirliye, bütün İzmir’e hayırlı uğurlu armağan olsun. Daima demokrasi. Daima Cumhuriyet. Daima İzmir.”


“Çiğli artık tramvayla İzmir’in kalbinde”

Çiğli halkının tramvayı yıllardır dört gözle beklediğini belirten Çiğli Belediye Başkanı Utku Gümrükçü ise, “Başta Başkanımız ve Büyükşehir Belediyesi personeline teşekkür ediyorum. Çiğli için tramvay bir ucuz, çevreci ulaşım aracı olmanın dışında geliştiren bir araç. Çiğli’yi deniz ile buluşturacağız demiştik. Tramvay bir köprü üzerinden denize doğru iniyor. Çiğlili yurttaşlar hem yürüyerek hem bisikletle denize ulaşabilecekler. Tramvay bizim için meydan, cadde, deniz demek. Tramvay birçok artısıyla birlikte geliyor. Çiğli artık tramvayla İzmir’in kalbinde. Çiğli metropol bir ilçedir diyebiliriz” şeklinde konuştu.


Karşıyaka ile Çiğli’yi birleştiren süreçte neler yaşandı?

Çiğli Tramvayı’nın temeli 2021 yılında atıldı. 14 duraktan oluşan 12 kilometrelik hattın yapımı kapsamında Karşıyaka ve Çiğli’yi birleştiren, üzerinde bisiklet yolu da bulunan 750 metrelik viyadük de İzmirlilere kazandırıldı. İZBAN ile yolcu entegrasyonunun yapılacağı Semra Aksu Caddesi yayalaştırıldı. Tramvay hattı Ata Sanayi Bölgesi, Çiğli Devlet Hastanesi, Katip Çelebi Üniversitesi, Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne hizmet verecek. Çiğli Tramvay Hattı’nın Karşıyaka hattı ile bağlantısı Karya Kavşağı’nda sağlandı. Hat, yapılan viyadük üzerinden Ekol Kavşağı’na, oradan da Atatürk Caddesi’ne doğru ilerleyecek. Atatürk Caddesi’nden Semra Aksu Caddesi’ne, oradan da Eski Havaalanı Caddesi ile Doğa Koleji Kavşağı’na, devamında Çiğli Devlet Hastanesi ve Ata Sanayi Bölgesi’nden geçerek Evka-5 Kavşağı’na gelecek. Oradan da Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne ulaşılacak. AOSB içerisinden Katip Çelebi Üniversitesi’ne ulaşan hat, AOSB içerisinde devam ederek Nazım Hikmet Ran Caddesi’ne ve yeniden Ekol Kavşağı’na gelerek ringini tamamlayacak. Çiğli Tramvayı bölgeye nefes aldıracak, trafiği rahatlatacak, bölgedeki hastane, üniversite ve sanayiye ulaşımı kolaylaştıracak.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM