Pazar, Kasım 10, 2024

“Kızıldeniz’deki sorun, Türkiye için avantaj”

Züccaciye sektörünün ihracatına katkı sunan, sektörünün çatı derneği Züccaciyeciler Derneği (ZÜCDER), ‘27. Ambiente Frankfurt Uluslararası Züccaciye ve Hediyelik Eşya Fuarı’na katıldı. Portekiz, İtalya, Almanya, Amerika, Brezilya, İngiltere ve Hollanda gibi 100 ülkenin katıldığı ve 4500’den fazla katılımcının yer aldığı fuara her sene düzenli katılan ZÜCDER, bu kez yaklaşık 200 üyesiyle fuarda yer alarak dünyadaki trendleri yakından takip etti.

Fuarda konuşan ZÜCDER Başkanı Mesut Öksüz, Kızıldeniz’deki ticaret aksının sekteye uğramasıyla ilgili bilgi verdi. Çin’den Avrupa’ya yapılan sevkiyatlarda ciddi bir sorun olduğunu vurgulayan Öksüz, “Konteyner gemilerinin rotalarını değiştirmesi maliyetleri artırırken, nakliye sürelerini uzattı. Türkiye, bu anlamda üretimdeki gücü ve lokasyonuyla ciddi bir avantaj kazanıyor. Avrupa’ya ihracatımızı artırmak ve Ortadoğu pazarındaki elimizi güçlendirmek adına önümüzde önemli bir fırsat var” dedi.


“Her ciro, ihracattaki büyümemize önemli katkı sağlayacak”

Uzak Doğu pazarlarıyla ilgili de bilgi veren Öksüz, “Kanada, Hong Kong ve Japonya gibi dünyanın en büyük ithalatçılarına yüzde 1’in altında ihracat payımızın kalması, bu ülkelere ihracatta ağırlık verilmesi gerektiğinin göstergesi. En büyük hedef pazarımız Uzak Doğu. Hedef pazarlarımız arasında, en fazla ithalat yapan ülke ABD, Japonya ve Kanada, bu ülkeleri önemsiyoruz. Çünkü bu ülkelerde onların toplam ithalatından aldığımız pay binde 3, on binde 3, on binde 5’ler seviyesinde. Dolayısıyla buraya yapacağımız her ciro, ihracattaki büyümemize önemli katkı sağlayacak” değerlendirmelerinde bulundu.


“Hedefimiz 2024’ü 7 milyar dolar ihracatla kapatabilmek”

Fuarda züccaciye sektörü olarak yaklaşık 20 bin metrekarelik bir alanda yer aldıklarını belirten Öksüz, “Gastronomiyle iç içe bir sektör olduğumuz için yaprak sarma, çorba, kısır, börek, Türk kahvesi gibi Türk mutfağına özgü tatları da ziyaretçilerin beğenisine sunuyoruz. ZÜCDER olarak birkaç yıldır fuarlara ve B2B organizasyonlara ağırlık verdik. 15-18 Şubat tarihleri arasında da TÜYAP’taki 17. Host İstanbul fuarında yerimizi alırken, yıl boyunca yurt dışında 6, yurt içinde de 2 tane olmak üzere B2B organizasyonlarımızla ticaret hacmimizi artırmayı hedefliyoruz. Bakanımızın da belirttiği üzere 2024, ihracat yılı olacak. Bizim de hedefimiz 2024 yılını 7 milyar dolar ihracatla kapatabilmek” diye konuştu.

Züccaciye sektörü, Almanya ihracatını %20 artırmak istiyor
Geçen yılı 6,1 milyar dolar ihracatla kapatan, Türkiye’nin en fazla dış ticaret fazlası veren sektörü konumunda olan züccaciye sektörü, ihracatının yüzde 58’ini AB ülkelerine gerçekleştiriyor. İhracat rakamlarına bakıldığı zaman 500 milyon dolarla Almanya, en çok ihracat yapılan 2. ülke konumunda. Almanya’ya en çok endüstriyel mutfak aletleri, küçük elektrikli ev aletleri ve metal ürün grupları ihraç ediliyor. Sektör, kilogram başına ihracatın ortalama 5 dolarlara çıktığı Almanya’ya ihracatı yüzde 20 oranında artırmak ve diğer AB ülkelerine ulaşmayı hedefliyor
KAYNAKZÜCDER
İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM