Cuma, Eylül 20, 2024

Türkiye’nin sağlık turizmindeki potansiyeli Antalya’da masaya yatırıldı

Antalya’da 2024 yılı için 20 milyon turist hedeflediklerini açıklayan ATSO Başkanı Bahar: Sağlık turizmi alanında da tercih edilen en prestijli kentlerden birisi yapabilmek için var gücümüzle çalışmalıyız


Antalya’nın dünya ölçeğinde tanınan prestijli sağlık turizmi destinasyonlarından biri olmasına yönelik olarak Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) tarafından yürütülen ‘ATSO Sağlık Turizmi Sektörel Paydaş Toplantısı’ sektör paydaşlarını bir araya getirdi. Göreve başladığı tarihten itibaren şehri tanıtmak ve marka değerini artırmak için çaba sarf ettiklerini kaydeden ATSO Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bahar, “Antalya 2 milyar doları aşan ihracatı ile dış ticaret fazlası veren, ülke ekonomisine önemli miktarda döviz girişi sağlayan güçlü ve müstesna bir şehirdir. Sahip olduğumuz bu ekonomik güç ve yarattığımız bu katma değer her geçen gün artarak devam etmekte” dedi.

Antalya’da 2023 yılında 16 milyona yakın turist ağırladıklarını ve 2024 yılı için de 20 milyon hedef belirlediklerini vurgulayan Bahar, “Sahip olduğumuz ekonomik gücün en büyük kanıtlarından biri bu rakamlar. Ancak bu başarının sürdürülebilir olması ve daha da yukarılara taşınabilmesi için turizm faaliyetlerimizi çeşitlendirmek, zenginleştirmek ve özellikle kaliteyi en üst düzeye çıkartmamız gerekmekte. Sadece resort, kongre değil, Antalya’nın sağlık turizmi alanında da dünya ölçeğinde tanınan ve tercih edilen en prestijli kentlerden birisi yapabilmek için var gücümüzle çalışmamız gerekiyor” diye konuştu.


“Sağlık turizmi 100 milyar dolarlık bir pazar hacmine sahip”

Sağlık turizminin 100 milyar dolarlık pazar hacmine sahip olan ve dünyanın en hızlı büyüyen sektörlerinden biri haline geldiğini vurgulayan Bahar sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu büyüme büyük bir pazar oluşturdu ve dünya ülkeleri bu pazardan pay alabilmek için büyük bir rekabet içerisine girdiler. Sağlık turizmi sektörü ülkemiz ekonomisi için katma değeri en yüksek sektörlerden birisi. Sağlık nedeni ile ülkemize gelen turist sayısı 1,4 milyon, bunların harcaması toplam 2,3 milyar dolar. Toplam turizm gelirimizin yalnızca yüzde 4’ü.  Şehrimizde ne kadar büyük bir potansiyel var, gelin buradan hesap edelim. Bir de Türkiye’ye tatil için gelen bir turist ortalama 950 dolar harcarken, sağlık turizmi için gelen hasta bin 600 dolar harcamakta.”


“Antalya başarılı doktorlara sahip”

Antalya’nın potansiyelini etkin kullanmak ve fırsatları doğru değerlendirmeyle durumunda sağlık turizminde dünya çapında bir marka olacaklarına inandığını söyleyen Bahar, Türk doktorlarının Antalya’da başarılı yüz, kol, rahim, karaciğer, böbrek, kalp nakilleri ile kanser tedavileri, obezite ve ortopedik protez çalışmaları ile sağlık turizmi alanında dünya genelinde adından söz ettirdiğini kaydetti. Bahar, “Antalya ayrıca estetik uygulamalar, diş ve göz sağlığı, saç ekimi ve diğer uygulamalarındaki başarısı ile de dikkat çekici boyutlara ulaşmış durumda. 2023 yılı itibariyle Antalya’da sağlık turizmi yetki belgesi almaya hak kazanmış toplam 313 sağlık kuruluşu ve 96 aracı kuruluş bulunmakta. Türkiye genelinde sağlık turizmi yetki belgesine sahip kuruluşları ve aracı kuruluşları iller bazında incelediğimizde Antalya, İstanbul ve Ankara’dan sonra üçüncü sırada yer almakta. Antalya sağlık turizmi konusunda öncü olma konumunu fazlasıyla hak etmekte” diye ifade etti.


“Ortak çözümler üreteceğiz”

Almanya, Rusya, Fransa, Slovakya ve İsveç’ten Sağlık Turizmi aracı kuruluş temsilcilerinin de yer aldığı toplantıda, sağlık turizmi alanında Antalya’nın güçlü yönlerini ve geliştirilmesi gereken alanları hep birlikte değerlendireceklerini ifade eden Bahar, “Ulusal ve uluslararası düzeyde iş birliği imkânlarını ele alacak ve ortak çözümler üreteceğiz. Paydaşlarımızın görüşlerini alacak, deneyimlerini paylaşacak ve birlikte çalışarak sektörümüzü daha da ileriye taşıyacağız” dedi.


“Sağlık turizminde vizyon liderliğini sürdüreceğiz”

ATSO Yönetim Kurulu Üyesi Hatice Öz de Antalya’nın sahip olduğu potansiyeli en üst düzeye çıkarmak için bir araya geldiklerini belirterek, “Kentimizin geleceğini şekillendirecek önemli bir vizyon çalışması başlattık. Bu çalışma, sadece sorunları dinlemek ve yazıya dökmek değil, aksiyonlarla somut sonuçlar elde etme amacını taşıyor. Bu vizyon çalışması kapsamında, Almanya, Rusya, Fransa, Slovakya ve İsveç’ten gelen sağlık turizmi aracı kuruluşlarını bugün burada ağırlayarak iş birliklerimizi güçlendireceğiz, Antalya’nın potansiyelini ve avantajlarını paylaşacağız. Sağlık turizminde vizyon liderliğini kararlılık ve azimle sürdüreceğiz, bayrağı taşıyacağız” diye konuştu. 


Sağlık turizminde öncü bir adım atıldı

Antalya’nın coğrafyasının ve tabiatının güzelliklerine dikkat çeken Antalya Vali Yardımcısı Erol Tanrıkulu ise büyümeyi sürekli kılabilmek için kaliteli hizmeti ve kaliteli hizmet verme süreçlerinin denetimini önemsediklerini belirtti. Tanrıkulu, Antalya’nın turizmde akla gelen bir destinasyon olduğunu vurgulayarak, sağlık turizminde ileriye gideceğini ifade etti.

‘Ticaret Bakanlığı Sağlık Hizmeti İhracatı Vizyonu ve Destekleri’ sunumunu gerçekleştiren Ticaret Bakanlığı Uluslararası Hizmet Ticareti Genel Müdür Yardımcısı Ali Alperen Kaçar ise Ticaret Bakanlığı’nın vermiş olduğu desteklerin hizmet ve mal ihracatına yönelik olduğunu hatırlatarak, “Her sektörün ihtiyacı olan destek kalemlerini çok zengin ve derinlemesine inceleyerek sektör temsilcilerimize sunduk. Bakanlığımızın sağlık hizmetine bakışı çok net sağlık hizmeti ihracatı. Bu yüzden de özellikle turizmde önemli bir yere sahip, katma değeri yüksek olan Antalya’dayız” diye konuştu. Sağlık turizminde marka olmak için ATSO’nun vizyoner bir adım attığını vurgulayan Kaçar, “Sağlık turizmi konusunda gerçekleştirdiği çalışmalarıyla Antalya Ticaret ve Sanayi Odası, oda olarak öncü oldu. Sağlık turizmindeki gelişmeleri takip eden ATSO, sektörde Antalya’nın marka olma hedefi doğrultusunda önemli bir adım attı ve ilk kez böyle iddialı bir söylemde bir Ticaret Odası yer aldı” dedi.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM