Üretim stratejisinde ve ihracat hedefinde sürdürülebilirliğe odaklanan SEM Plastik, bugün farklı sektörlerde çok sayıda küresel zincir markayla yaptığı çalışmalarda, sürdürülebilirlik alanındaki faaliyetlerini artırmayı amaçlıyor. Üretim sürecinde birçok inovasyona imza attıklarını söyleyen SEM Plastik Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Eroğlu, “Bu anlamda son yıllarda sadece bu alana yaptığımız yatırımlar 15 milyon dolara yaklaştı” bilgisini verdi.
Müşterilere sürdürülebilir bir strateji sunduklarını ifade eden Eroğlu, “Döngüsel ekonomiyi nasıl oluşturabileceğimizin çerçevesini çizerek, tüm paydaşlarımız için kapsamlı bir çözüm önerisi oluşturuyoruz.” dedi. Yaklaşık 150 ülkeye ihracat yaptıklarını ve sürdürülebilirlik alanında yaptıkları yatırımlarla geçtiğimiz yıl ciroyu ikiye katladıklarını belirten Eroğlu, “Artık dünyanın her yerinde tüm şirketler için model değişiyor. Tüketici beklentisi, bahsedilen ürünün ne kadar az karbon salımına sebep olduğu yani çevreci olduğuyla çok alakalı. Biz de bu anlamda kendi yapımızı dönüştürüyoruz. Tüm ürünlerimiz geri dönüştürülebilir; kanunların müsaade ettiği tüm ürünlerde geri dönüştürülmüş içerik kullanıyoruz. Geri dönüşümde kullanacağımız makinelerimizi çeşitlendiriyoruz ve yeniliyoruz” diye konuştu.
“Amacımız sadece ürün satmak değil”
Ambalaj tarafında sattıkları şeyin yeşil dönüşüm olduğunu belirten Eroğlu, “Hiçbir müşterimize sadece yaptığımız ürünlerle gitmiyoruz. Bizim amacımız sadece ürün satmak değil. Müşterimizin karbon emisyonunu azaltacak know-how’ımız ve ürünlerimiz var. Bütün ürünlerde geri dönüşmüş içerik kullanma amacıyla çalışıyoruz. Örneğin bütün dünya havayollarının gündeminde sürdürülebilirlik var. Türk Hava Yolları, Emirates, Qatar Airways, Singapur Airlines, Thai Airways, Avustrian Airlines gibi dünyanın önde gelen şirketleriyle çalışıyoruz. Onlara sunduğumuz ürünler de tamamen geri dönüşümlü ve döngüsel ekonomiye odaklanmış, kapalı devre geri dönüşüm sistemleri gibi ileri seviye uygulamalar içeriyor” cümlelerine yer verdi.
“Ambalaj ürünleri için kosher sertifikası alıyoruz”
Gıda sektöründe de benzer bir gündemin olduğunu ifade eden Eroğlu, Starbucks, McDonald’s, Burger King gibi küresel zincir markalara da ürün tedarik ettiklerini ve bu anlamda gıda sektöründe de farklı projeler konusunda çalıştıklarını söyledi. Geri dönüştürülmüş içeriğin sertifikalandırma sürecinin de son derece önemli olduğunu belirten Eroğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “Ürünlerimizin geri dönüşüm içeriklerini, uluslararası akreditasyona sahip, uygunluk değerlendirme kuruluşlarınca sertifikalandırıyoruz. ABD’ye ihracat yapıyoruz ve ürettiğimiz ambalaj ürünleri için kosher sertifikası alıyoruz.”
Yılın belirli dönemlerinde ABD’den gelen hahamların fabrikada denetim yaptığını söyleyen Eroğlu, “Biz de niye ambalajda helal sertifikası olmasın diye düşündük ve helal akreditasyon kurumuyla hemen çalışmalara başladık. Girdi ve üretimin tüm aşamalarında helal şartına göre çalışılarak; ‘temiz olmayan helal de değildir’ temel yaklaşımı içerisinde iyi üretim teknikleri başta olmak üzere gıda güvenliğini esas alırken bir yandan da üretim süreçlerinde etil alkol kullanılmaması gibi dini hassasiyetlere uygum çalışıyoruz. Bu anlamda bütün sistemi metil alkole göre yeniledik. Baskıların üzerinde kullanılan belli malzemelerin standartlarını da değiştirdik. Helal ambalaj sertifikasını ilk alan plastik ambalaj firması biz olacağız. Bu eminim, müşterilerimiz ve ihracatımız için de artı bir değer yaratacak” ifadelerini kullandı.
Medikal üretime 30 milyon dolarlık yatırım
Yıl içinde medikal üretim için SEM Biotech adı altında faaliyete de başlayacaklarını kaydeden Eroğlu, “Medikal yatırımımız için de düğmeye bastık. Son derece hassas bir sektör. Üretim tesisinde partikül sayısı o kadar düşük ki içeride ilaç üretimi yapılacak bir yer kadar dikkat ediliyor çünkü steril ve temiz olması gerek. Bu anlamda ISO 8 standardı uygulanıyor. Yaklaşık 2000 metrekarelik ISO 8 standardında temiz bir odada yapacağımız üretim için makineleri Kanada ve Güney Kore’den tedarik ettik. İlk makineler geç gelince, projenin ikinci etabında yer alacak makineler için sipariş verdik. Böylece yatırım planlarımızın önüne geçmiş olduk. Bu anlamda yaptığımız yatırım ise toplamda 30 milyon dolara ulaşacak” açıklamasını yaptı.