Cumartesi, Kasım 23, 2024

Fersan, 700 milyon euroluk Develey soslarını Türkiye’ye taşıyor

Yıllık 700 milyon euro ciroya sahip Develey’in soslarının Türkiye pazarına girişini Fersan’ın yapacağını açıklayan Güven, Develey markası altında hardal üretimine başlayacaklarını duyurdu

Avrupa’nın en büyük sos üreticilerinden Develey Group’un CEO’su Michael Durach ve Develey grup şirketi Fersan’ın CEO’su Gürhan Güven, grup olarak Ortadoğu ve Afrika stratejik pazar genişleme hedeflerini, Türkiye ekonomisine, istihdamına sağlayacağı katkıyı ve operasyonel süreçleri değerlendirmek üzere bir basın toplantısı gerçekleştirdi. Yıllık 700 milyon euro ciroya sahip Develey’in soslarının Türkiye pazarına girişini Fersan’ın yapacağını açıklayan Güven, Develey markası altında hardal üretimine başlayacaklarını da duyurdu. Güven, “Eskiden büyük balık, küçük balıkları yerken bugün hızlı balık, büyük balığı yiyor. O yüzden kararlarımızı hızlı alıyoruz” dedi.


“Yenilikçi ürünlerimize devam ediyoruz”

Fersan olarak, 180 yıllık Develey Group’un Türkiye operasyonel ayağını üstlendiklerini söyleyen Güven, “Daha önceden Fersan denilince akla ilk sirke geliyordu. Artık bu durum yavaş yavaş değişiyor. Öte yandan yenilikçi ürünlerimize ve işbirliklerimize de hızla devam ediyoruz.  Almanya başta olmak üzere, Fransa, Japonya, Rusya gibi 40 ülkeden fazla ülkeye ihracatımız söz konusu. En çok ihracat yaptığımız ülkeler Asya’da Çin, Japonya, Singapur, Malezya, Bangladeş, Pakistan, Azerbaycan olurken, Orta Doğu’da ise Umman, Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirliği’ne ihracat gerçekleştiriyoruz. Artık İspanya ve Fransa McDonald’s’ın da turşu tedarikçisi olduk” diye açıkladı.


“Sirke sektöründe pazar lideriyiz”

Develey’in Ortadoğu ve Afrika bölgelerindeki satışlarının da Fersan etiketiyle gerçekleşeceğini açıklayan Güven, “Yıllık 30 bin ton sirke üretimiyle sirke sektöründe yüzde 22 ile pazar lideri, liderliğimizi 2024 yılında da sürdüreceğiz” dedi. Güven aynı zamanda, 2024 yılı sonuna kadar hedeflerini gerçekleştireceklerine inandıklarını kaydetti.


Develey’in Orta Doğu ve Afrika ihracatı Türkiye’den yönetilecek

Develey’in 11 ülkede, tamamen öz sermayeyle faaliyet gösterdiğini söyleyen Güven, “En büyük avantajımız bizde çok büyük bir yönetim kurulu yok, direkt şirket sahibiyle muhatap oluyoruz. Bu da bize çok büyük bir hız kazandırıyor” dedi. Güven, “Türkiye ve Türkiye’nin etrafındaki ülkelere ihracatta da hem Orta Doğu, Afrika, ileride Uzak Doğu’yla Türkiye’den bağlı yöneteceğiz. Bununla birlikte Türkiye’ye hardal üretimini de üstleneceğiz. Avrupa’nın en büyük hardal üreticisinin kendi standardını, proseslerini burada uygulamak çok daha kolay olacak” diye konuştu.


“Glokal bir yönetim anlayışı var”

Develey markasını Avrupa kalitesiyle Türkiye’ye getirdiklerini belirten Güven, “Onun lansmanını da bu ay içerisinde yapacağız. Develey’in anlayışı ise tamamen glokal bir şirket. Glokal bir yönetim, glokal bir marka var. Bizler çünkü ülkenin milli ruhuna çok saygı duyan bir yapı olduğu için Fersan’ın markası Fersan. Develey olarak değişmedi. Her zaman yerel değerlere önem vererek yerel insanları ön plana çıkartıyoruz. O yüzden üretim yerimiz Kemalpaşa, kurulduğumuz günden bu yana buradayız” dedi.


Turşu üretiminde kapasite %110

Yeni fabrika konusunda da açık olduklarını vurgulayan Güven, “Sirke ihracat oranı yüzde 20. Dilimlenmiş salatalıklarımızı ise 40 ülkeye ihracatını yapıyoruz. Onun ihracat oranı yüzde 99. Toplam Fersan’a baktığım zaman da yüzde 50 ihracat oranı var. Hedefimiz bunu Ortadoğu ve Afrika’yla daha da arttırmak. Turşu üretimi yüzde 110 kapasiteyle çalışıyor. Sirkede pazar lideriyiz. Türkiye’de satılan 4 sirkeden birisi Fersan. Bu da yüzde 25’lik bir pazar payına denk geliyor. Rekabet çok daha artarken bunları inovasyonlarla korumaya çalışıyoruz” açıklamasını yaptı.


“Bugünü değil, yarını da düşünüyoruz”

Üretimde ise kalite odaklı olduklarını vurgulayan Güven, “Kalite odaklı olmayanlarla da mesafeli duruyoruz. Belki bugün dürüst ve kaliteli mal ürettiğimiz için birkaç kilo kaybedebiliriz. Ama biz bugünü değil, yarını da düşünüyoruz. Elbette bu enflasyonist ortam bir gün yok olacak. O zaman bizler daha da güçlenerek piyasada olacağız. Bizim avantajımız pazar lideri olduğumuz için pazara da yön verebiliyoruz. Diğer bir avantajım, ben aynı zamanda Sirke Üreticileri Derneği’nin (SirkeDer) de başkanıyım. Tarım Bakanlığımızla yakın çalışıyoruz. Kaliteyi Avrupa standartlarına getirmek için çalışmalarımıza devam ediyoruz” diye kaydetti.


“Sirkede asıl zorluk tağşiş ve merdiven altı üretim”

Sirke sektöründeki asıl zorluğun tağşiş ve merdiven altı üretimler olduğunu belirten Güven, “Dünyada 2 buçuk milyar dolarlık bir sirke pazarı var. En azından biz de bu haksız rekabeti yok edersek, uluslararası ihaleler ile bizler de ihracatımızı arttırırız. SirkeDer olarak da amacımız kaliteli ihracatımızı ve sirke pazarının önünü açmak. Atıl kapasitemizi değerlendirip, kaliteli mal verelim diye fasona da destek veriyoruz. Salatalık üretiminde de tarihimizin en büyük rekorunu kırarak 10 bin tonun üstüne çıktık. Ben 7 yıl önce şirkete başladığımda tonajımız bin ton civarındaydı. O yüzden dünyada hızlı artan bir taleple karşı karşıyayız” diye konuştu.


Türkiye’ye yatırımlar devam edecek

Develey CEO’su Michael Durach da çok iyi bir markaya ve insanlara sahip olduklarını dile getirdi. Kültürün satın alınamayacağını vurgulayan Durach, “Kolay zaman olmadığını biliyoruz ama biz markamız ve firmamız Fersan’ın arkasında durmak için buradayız. Türkiye’de yaptığımız yatırımlar hızlıca devam ediyor ve bunlar da devam edecek. Burası Ortadoğu ve Afrika için müthiş bir lokasyon. İhracatımızı ciddi bir anlamda buradan büyüteceğiz. Çok iyi bir markanın lansmanını Türkiye’de yapacağımıza inanıyorum. Şu anda çok yüksek hardal tüketimi olmasa da bunun gelişeceğine inanıyorum. Kaliteli ürünleri Türkiye’yle buluşturacağız” ifadelerinde bulundu.


“Her birim kendi Ar-Ge’sini yapıyor”

Ar-Ge’nin gündemlerinde ve odaklarına aldıklarını bir konu olduğunu da belirten Durach, “Her birim kendi kuruluşunun Ar-Ge’sini yapıyor. Burada sirke için üretim ve Ar-Ge yapıyoruz. Soslarımızın ve hardalımızın Ar-Ge’si de burada olacak. Çünkü benim Almanya’da tadı buradaki damaklara uydurmam mümkün değil. Onun için yerel ekip bunları üstlenecek. Her zaman bizim için yerli olmasına çok önem veriyoruz” dedi. 


“Her şey ciro değil”

Develey olarak ileriye dair hedeflerine de yer veren Durach, “Her şey ciro değil. Dünyada inanılmaz bir enflasyon var. O yüzden ciro bana göre biraz köpük. Önemli olan kendi ayağının üstünde durabilir kaynakları sağlayabilmesi ve karlı olması. Ve aile olarak biz şimdiye kadar çok sağlam adımlarla ilerliyoruz. Kendi öz sermayemiz ile ilerliyoruz ve hedefimiz de böyle devam etmek. Dünyanın en büyük şirketi değiliz ama önemli olan hızlı olmamız ve kaliteli ürünler üretmek” cümlelerine yer verdi.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM