Cuma, Eylül 20, 2024

2024’ün ilk 2 ayında demir ihracatı %5 düştü

Tecdelioğlu, “Ocak ayında olumsuz ihracat iklimine karşın miktar ve değer endekslerinde çok sınırlı düşüşler yaşanırken, ihracat birim fiyatları yükselme başarısı gösterdi” dedi


Geçtiğimiz yılı 12,7 milyar dolarlık ihracatla tamamlayan Demir ve Demir Dışı Metaller sektörünün lider kuruluşu İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB), başarılı ihracatçılarını düzenlenen törenle ödüllendirdi. Toplamda 67 firma 24 kategoride ödüle layık görülürken sektörü temsil eden 28 derneğe de teşekkür plaketleri takdim edildi. Sanayi sektörleri arasında genel ihracattan yüzde 5,6 pay alarak en çok ihracat yapan 6’ncı sektör olduklarının bilgisini paylaşan İDDMİB Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Tecdelioğlu, “Ocak ayında olumsuz ihracat iklimine karşın miktar ve değer endekslerinde çok sınırlı düşüşler yaşanırken, ihracat birim fiyatları yükselme başarısı gösterdi. 2024 ocak-şubat ayını yüzde 5 düşüş ve toplam 1,96 milyar dolar ihracat ile geride bıraktık” dedi.


“Ancak rekabetçi kur politikası rekabetçi kalmamızı sağlayacak”

Jeopolitik ortamın ihracatçıyı zorlamaya devam ettiğini belirten Tecdelioğlu, Rusya-Ukrayna savaşı sonrasında enerji fiyatlarındaki sıçrama, küresel enflasyonist ortam, geleceğe dair belirsizliklerin Türkiye’nin en büyük ticaret ortağı Avrupa’da ciddi bir durgunluğa sebep verdiğini kaydetti. Tecdelioğlu, sektörün etkilendiği bu durumun üzerine İsrail-Filistin arasında yaşananların hem insani yönüyle hem dünya ekonomisi üzerindeki etkisiyle belirsizliklerin artmasına sebep olduğunu dile getirdi. Finansmana erişimle alakalı zorluklarla karşılaşmaya devam ettiklerine dikkat çeken Tecdelioğlu, “Diğer yandan enflasyonla döviz kurunun aynı paralellikte gitmesi yönünde bir beklentimiz bulunuyor. Ancak rekabetçi kur politikası rekabetçi kalabilmemizi sağlayacak” ifadelerini kullandı.


2028 ihracat tanıtım ve pazarlama vizyonu hazırlanıyor

Ticaret Bakan Yardımcısı Sezai Uçarmak ise Beş Yıllık Kalkınma Planı’nda yer alan 2028 yılı ihracatını 375 milyar dolara çıkarma ana hedefi doğrultusunda, Türk ihraç ürünlerini en etkili bir biçimde dünyaya tanıtmak amacıyla ‘2028 İhracat Tanıtım ve Pazarlama Vizyonu’nun hazırlandığını duyurdu. Uçarmak, “Bu kapsamda her bir sektörün ve ithalatçı ülkenin kendine özgü dinamikleri esas alınarak, Türk malı ve hizmeti imajının daha da güçlendirilmesi için itinayla kurgulanan 41 adet tanıtım ve pazarlama projesini hayata geçireceğiz. İhracatçı firmalarımızın küresel değer zincirlerinin katma değer yaratan aşamalarına eklemlenmesini destekleyen, karbon emisyonu azaltımı ve yenilenebilir enerji kullanımı ile kaynak verimliliği artışı konularında ihtiyaç duyacakları ihracata yönelik devlet yardımlarını vermeye devam edeceğiz” diye açıkladı.


Cari açığa ihracat çözümü

İhracatın Türkiye ekonomisinin itici gücü olduğunu kaydeden TİM Başkanı Mustafa Gültepe de ülke ekonomisinin güçlenmesi için daha çok üretmek, üretime değer katmak, ihracatta kilogram değerini artırmak zorunda olduklarını ve cari açığın kapanmasında ihracatın kritik önemine dikkat çekti. 150 bine yaklaşan ihracatçı firma ile gece gündüz demeden çalıştıklarını vurgulayan Gültepe, “2024’e mal ihracatını 267, hizmet ihracatını 110 milyar dolara çıkarma hedefi ile başlamıştık. 2024 ilk iki ayını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8,5 artışla 41,1 milyar dolar ihracatla tamamladık. İnanıyorum ki yıl sonunda hem mal hem de hizmet ihracatında hedeflerimizin üzerine çıkacağız. Demir ve Demir Dışı Metaller, ham madde ve ara mamul olarak neredeyse tüm sektörlerimize bir şekilde dokunuyor. Bu yönüyle sektörümüzün ülke ekonomisi için farklı bir yeri bulunuyor” cümlelerine yer verdi.

KAYNAKİDDMİB
İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM