Cuma, Eylül 20, 2024

Ramazan kolisinin yerini hediye kartı aldı

Geçen yıla kıyasla yüzde 40 Ramazan kolisi, yüzde 60 hediye kartı satışı gerçekleşti

Dünyadaki yaklaşık 1 buçuk milyar Müslümanı ilgilendiren Ramazan ayı geldi. Ramazan ayının gelmesiyle birlikte klasikleşen Ramazan kolisi de marketlerde yerini aldı. İçeriğine göre marketlerde 250 TL’den 900 TL’ye kadar çıkan kolilerin yanı sıra Ramazan’a özel fiyat kampanyaları düzenlenirken, hediye kartlarına rağbet ise arttı. Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Başkanı Ömer Düzgün, “Koli satışları önceki yıllara kıyasla düşse de önemli bir yardım kaynağı. Ramazan kolisinin yerini hediye kartı aldı. Geçen yıla kıyasla yüzde 40 Ramazan kolisi, yüzde 60 hediye kartı satıldı” dedi.


Erzak kolisini kurumsallar tercih etti

Ramazan ayındaki alışveriş eğilimlerine dair değerlendirmelerde bulunan Düzgün, Ramazan ayında kahvaltılık ürünlere, sebze-meyveye, bakliyatta artış yaşandığını söyledi. Ramazan’ın vazgeçilmezleri arasında yer alan erzak kolisi satışlarında önceki yıllarda olduğu gibi düşüşün devam ettiğini belirten Düzgün, hala önemli bir yardım kaynağı olan erzak kolisini kurumsal şirketlerin tercih ettiğini söyledi.


Kahvaltılık ürünler öne çıktı

Vatandaşların ihtiyaç duydukları ürünleri seçebilmelerine imkan tanıyan hediye kartlarının daha çok tercih edildiğini belirten Düzgün, “Erzak kolilerinde taban ve tavan fiyatları, içeriğine ve markaya göre değişiklik gösteriyor. 12 çeşit gıda ürününün yer aldığı kolinin fiyatı 500-600 TL arasında. Koli içerisinde pirinç, bulgur, ayçiçeği yağı, şeker, makarna, un, salça, çay gibi 10 kalem ürün bulunuyor” açıklamasını yaptı. İftar ve sahur sofralarında daha hafif yemek tercihi nedeniyle kahvaltılık ürünleri tercih ettiklerini belirten Düzgün, “Yerel zincirlerde yapılan satışları incelediğimizde peynir, zeytin çeşitlerinin yanı sıra yumurta, bal ve kaymak ürünleri de en çok satanlar arasında yer aldı. Ramazan ayı süresince beyaz ve kırmızı et, bölgeye özgü tatlı ve pide satışlarında da artış bekliyoruz” diye konuştu.


Avansas’ın koli satışında %10 artış

İş yerlerinin alışveriş platformu Avansas’ın ramazan kolileri ise 299 TL ile 769 TL arasında satışa sunuldu. Ön sipariş göstergelerine göre, 2023 yılı satışları ile kıyaslama yapıldığında bu yıl ramazan kolileri satışında yüzde 10’luk bir artış yaşandığı kaydedildi. Avansas’ın Ramazan kolilerini en çok inşaat, sanayi-üretim, lojistik, perakende & ticaret, hizmet, hukuk ve e-ticaret sektörleri temin ederken bunların yanı sıra finans, eğitim, tarım & hayvancılık, mimarlık ofisi, sağlık hizmetleri, hukuk vb. sektörler de ramazan kolilerini temin eden sektörler arasında yer aldı.


Tarım Kredi’den ‘sabit fiyat’ kampanyası

Türkiye Tarım Kredi Kooperatifleri de Ramazan ayı kampanyası kapsamında, tüm kooperatif market satış noktalarında 5 Mart-14 Nisan tarihlerinde fiyatları sabitleme kararı aldı. Öte yandan, Türkiye genelindeki 2 bine yakın Tarım Kredi kooperatifinde, motorin, zirai ilaç ve tohumda, kampanya süresince vade farkı uygulanmadan 31 Ağustos olarak belirlenen hasat sonu vadeli satış yapılacak.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM