Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü koordinasyonunda 9 Eylül tarihinde Ankara’da düzenlenen 29. Tüketici Konseyi’nde tüketicilerin karşılaştığı güncel sorunlar, çözüm önerileri ve yeni stratejiler kapsamlı şekilde ele alındı. Toplantının açılışında konuşan, Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat, “Ticaret Bakanlığı olarak bir yandan tüketicilerimizin hak ve menfaatlerini korumaya yönelik yasal düzenlemeleri hayata geçirirken, diğer taraftan da tüketicilerimizin uyuşmazlık çözüm mekanizmalarına ulaşımını kolaylaştırmaya; tüketicilerimizin taraf olduğu her türlü sözleşme ve işlemi kapsayan alanlarda denetimlerimizi artırmaya ve piyasa dengesinin şekillenmesine katkı sağlamaya devam ediyoruz” açıklamasında bulundu.
Bolat’tan denetimde kararlılık vurgusu
Ticaret Bakanı Bolat, hükümetin, son 2 yılda, haksız ticaret, fahiş fiyat, stokçuluk ve karaborsacılıkla mücadelede, otomotiv, emlak, gıda-toptan ve perakende, marketler, kuyumculuk sektörlerinde, ayrıca aldatıcı-yanıltıcı reklamlar, doğrudan satış, abonelik sözleşmeleri, uzaktan satış gibi alanlarda onlarca yeni yasal düzenlemeler çıkarttığını söyledi. Bunların yanı sıra, milyonlarca firma ve on milyonlarca ürünlerin denetlendiğine dikkat çeken Bolat, “Bakanlık tarafından her ay kamuoyuna açıkladığı üzere, yasalara uymayan uygulamalarda şu ana kadar milyarlarca lira idari para cezası kesilip tahsil edildi. Ticaret Bakanlığı tarafından ALO 175 Tüketici Danışma Hattı, Haksız Fiyat Artışı (HFA) Bildirimi Mobil Uygulaması gibi dijital uygulamalarla tüketici mağduriyetlerinde anında müdahale mekanizmaları kuruldu. Bakanlık, ismiyle müsemma vizyonu, ‘iç ticaret ve dış ticareti geliştirmek olup’, ‘tüketici dostu’ ve ‘üretici dostu’ çalışmalarına ve uygulamalarına büyük bir kararlılıkla devam edecek” diye konuştu.
