Cumartesi, Eylül 27, 2025

Yoğun reklam dönemlerine stratejik hazırlık şart

Dijital reklamcılık sektörü, tatil planlarının yapıldığı dönemlerde ve Kara Cuma, Siber Pazartesi, yılbaşı gibi alışverişin yoğun olduğu zamanlarda büyük bir hareketlilik yaşıyor. Bu yoğun dönemler, markalar için satış ve gelirleri katlama potansiyeli sunarken, aynı zamanda artan rekabet ve karmaşık pazar dinamikleri nedeniyle ciddi meydan okumaları da beraberinde getiriyor. Dünyanın önde gelen küresel bağımsız reklamcılık platformu Adform, reklamverenlerin bu yoğun dönemlerde medya bütçelerini en verimli şekilde kullanmalarına ve sürdürülebilir başarı elde etmelerine yardımcı olacak stratejileri ve çözüm önerilerini paylaştı.

Adform Türkiye Ticari Direktörü Ekrem Ekicigil yaptığı açıklamada, “Fırsatların ve meydan okumaların iç içe geçtiği yoğun dönemlerde reklamverenlerin karşılaştığı zorluklar her geçen gün artıyor. Ancak bu zorluklar, doğru teknoloji ve stratejiyle ulaşılabilecek avantajları da beraberinde getiriyor. Adform olarak, yapay zekâ destekli optimizasyonlarımız, gizlilik odaklı kimlik çözümlerimiz ve kapsamlı sahtekarlık önleme mekanizmalarımızla markaların bu kritik dönemlerde reklam harcamalarından mümkün olan en yüksek verimi almalarını ve rekabette öne geçmelerini sağlıyoruz” dedi.


Yoğun reklam dönemlerinin zorlu dinamikleri

Adform’un verilerine göre, küresel reklam harcamalarının 2025 yılında ilk kez 1 trilyon doları aşması beklenirken, dijital kanalların bu toplamın yüzde 75’inden fazlasını oluşturacağı öngörülüyor. Bu büyüme, mobil ticaretin yükselişiyle daha da hız kazanıyor. Örneğin, 2024 Siber Pazartesi satışlarının yüzde 57’si mobil cihazlar üzerinden gerçekleştiği aktarılıyor. Ancak bu potansiyelin reklamverenler için bazı önemli zorlukları da beraberinde getirdiği belirtiliyor. Örneğin, yoğun talep nedeniyle gösterim başına maliyet (CPM) oranları önemli ölçüde artabiliyor. Özellikle birbirini takip eden alışveriş döneminde yüzde 10’un üzerinde maliyet artışları yaşanabiliyor. Rekabetin yoğunlaştığı bu dönemlerde, doğru hedef kitleye ulaşmak ve reklam yorgunluğunu önlemek giderek zorlaşıyor. Üçüncü taraf çerezlerin kademeli olarak kaldırılması ve veri gizliliği düzenlemelerinin artması, hedefleme ve ölçümlemeyi daha karmaşık hale getiriyor. İnternet trafiğinin yarısından fazlası botlar tarafından oluşturuluyor ve reklam sahtekarlığı yoğun dönemlerde bütçelerin boşa harcanması riskini artırıyor.


Yoğun dönemlere akıllıca hazırlanmak mümkün

Başarılı bir yoğun dönem kampanyası için proaktif planlama ve teknoloji odaklı stratejiler büyük önem taşığına değinilen Adform’un analizlerinde, “Geçmiş verilere dayalı kapsamlı analizlerle elde edilebilecek önceki yoğun dönemlerin dönüşüm oranları, tüketici davranış trendleri ve kampanya performans pik noktaları gibi içgörüler, gelecek dönem stratejileri için kritik önem taşıyor. Yoğun dönem reklam stratejilerinin temelinde, kampanya performansına göre dinamik bütçe ayarlamalarına imkân tanıyacak bir altyapı kurmak ve izleme mekanizmalarını önceden belirlemek yatıyor. Reklam yorgunluğunu önlemek adına yayınların düzenli olarak yenilenmesi ve farklı kanallarda tutarlı bir deneyim sunulması gerekiyor. Tüketicilerin farklı dijital temas noktalarında markayla tutarlı bir mesaj ve görsel dilde karşılaşması, marka bilinirliğini pekiştiriyor ve dönüşüm hunisinde ilerlemelerini kolaylaştırıyor. Yoğun dönemlerde yapay zekanın gücünden faydalanmak da reklamverenler için kritik bir avantaj sağıyor. Yapay zekâ, bu dönemlerde perakende sitelerine gelen trafiği yüzde 1950 oranında artırabildiği gibi, çevrimiçi tatil satışlarının da yüzde 19’unu etkiliyor. Sadece geçmiş verileri analiz etmekle kalmayan yapay zekâ, aynı zamanda potansiyel talebi tahmin etmek, dinamik yaratıcı optimizasyonlar yapmak ve reklam dolandırıcılığını proaktif olarak engellemek için de devrim niteliğinde yetenekler taşıyor” ifadelerine yer veriliyor.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM