Cuma, Mart 1, 2024
spot_img

Setur, misafir sayısı ve ciroda %100 büyümeyi hedefliyor

Setur genel müdür yardımcısı Koray Küçükyılmaz

Müşteri memnuniyetinde üst üste 3’üncü kez turizm sektörü birincisi olan Setur, 2023 yılı ilk 9 ay değerlendirmesini paylaştı. Yıl içinde yaşanan gelişmeler neticesinde rezervasyon akışlarında kısa süreli bir durgunluk dönemi yaşansa da sektörün kısa sürede toparlandığı belirtiliyor. Konaklama ve misafir sayısı açısından temmuz-ağustos aylarında istenilen oranlar yakalanırken, sıcak havaların ve süren talebin etkisiyle sezonun uzaması, doluluk oranlarına yansıyor. Yurt içi otellerde Akdeniz Bölgesi’nin doluluk oranlarında Ege Bölgesi’ni geçtiği aktarılıyor.

Sektör dinamiklerini değerlendiren Setur Turizm Genel Müdür Yardımcısı Koray Küçükyılmaz, “Başarılı performansımızı devam ettirdiğimiz 2023 yılına baktığımızda da yurt içi otel satışlarında geçen sene aynı döneme göre yüzde 20, cruise seyahati satışlarında yüzde 50, yurtdışına yönelik misafir sayısı ve tur sayılarında ise yüzde 100’ün üzerinde bir artış gördük. Hedefleri yakaladığımız yurt dışı tarafında 2024 yılı için pazardaki payımızı artırarak 2023 yılına göre misafir sayısı ve ciroda yüzde 100 büyüme hedefliyoruz” dedi.


“Erken rezervasyon kampanyaları büyük ilgi görüyor”

Erken rezervasyonların uygun maliyetlerde tatil açısından büyük fırsatlar yarattığını belirten Küçükyılmaz, “Sene başında deprem felaketi ve sonrasında seçim dönemleri gibi önemli süreçlerden geçtik. Tüm bu etkenleri göz önünde bulundurduğumuzda sektör olarak önemli bir performans sergiledik. Yurtdışı misafirlerimizin oranları da beklenilen düzeyde devam ediyor. Geçen sene 51 milyon ziyaretçi ile 46,3 milyar dolar turizm geliri elde edilmişti. Bu senede hedef 60 milyon ziyaretçi ve 50 milyar dolar turizm geliri. İlk 9 ayda gördüğümüz rakamlar bu hedefin yakalanma ihtimalinin yüksek olduğunu gösteriyor. Öte yandan fiyatların yılda yıla değişim göstermesi, kişilerin tatillerini benzer zamanlarda değerlendirmeleri, popüler tatil destinasyonlara ilginin her geçen sene artması gibi faktörler erken rezervasyonun önemini artırıyor. Erken rezervasyonlara yönelik kampanyalar tüketici nezdinde karşılık buluyor ve bu kampanyalara ilgi büyük oluyor” diye konuştu.

Otellerin lokasyonları ve sundukları konsepte göre fiyatlandığını belirten Küçükyılmaz, yüksek sezonda fiyatlar konsept ve yıldıza göre fiyatların kişi başına bin TL’den 10 bin TL’ye kadar değiştiğini söyledi.


“Pazar payımızı ve rekabet gücümüzü artırdık”

Setur olarak pandemi sonrası süreç ile hızlı bir yapılanmaya giderek ürün stratejilerini genişlettiklerini ve daha geniş kitlelere ulaştıklarını dile getiren Küçükyılmaz, “Müşteri deneyimini merkeze alarak operasyonel etkinliğin yanı sıra ürün yönetimi ve pazarlama stratejilerimizi dinamik yöneterek, seyahat trendlerini yakaladık, rekabetin yoğun olduğu turizm sektöründe pazar payımızı ve rekabet gücümüzü artırdık” diye konuştu. Setur olarak kampanyalarla müşterilerine önemli avantajlar sunduklarını belirten Küçükyılmaz, “Pazardaki yeni trendleri ve rakip firmaları yakından takip ederek dönemsel kampanyalar, erken rezervasyon, son dakika fırsatları, oda başı indirimler, kupon indirimleri gibi avantajlı uygulamalarımız sayesinde pazarlama stratejimizi sürekli geliştiriyoruz” ifadelerini kullandı.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM