Cumartesi, Kasım 23, 2024

Hazır giyimin geleceğini döngüsellik şekillendirecek

Sertbaş, sürdürülebilirlik ve döngüsel ekonomi konusunda yeni bilgi ve anlayışları öğrenmeyi hedeflediklerini söyledi


Türkiye’nin en fazla katma değer üreten sektörlerinin başında gelen hazır giyim sektörü değişen üretim anlayışına uyum sağlamak için döngüsellik ve sürdürülebilirlik kavramlarına odaklanıyor. Hazır giyim sektöründe döngüsellik konusunda farkındalık yaratmaya çalıştıklarını belirten Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (EHKİB) Başkanı Burak Sertbaş, “Sürdürülebilirlik ve döngüsellik konuları kapsamında 2023 yılının kasım ayında Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından düzenlenecek Türkiye İnovasyon Haftası’nda, İsveç Başkonsolosluğu ve Çöpüne Sahip Çık Vakfı iş birliğiyle ‘Rewaste’ isimli bir sergi gerçekleştirecek ve atölyeler düzenleyeceğiz. Hızla değişen üretim anlayışında geleceğimizin konuları sürdürülebilirlik ve döngüsellik olacak. Üretimi yeniden şekillendirip bu konulara adapte edeceğiz” dedi.


“2023’te ABD pazarına odaklandık”

Avrupa Yeşil Mutabakat, Paris İklim Anlaşması ve COP27 gelişmelerini yakından takip ettiklerini söyleyen Sertbaş, “Eko-Etiket, Digital Ürün Pasaportu ve Sınırda Karbon Düzenlemeleri bu gelişmeler içerisinde en önemlileri. İlgili mevzuata ve sektörün yeşil dönüşüm sürecini etkileyen belgelere adapte olup, bu konuda yatırım ve hazırlıklarımızı yapmayı ve tüm bu gelişmeleri fırsata dönüştürmeyi hedefliyoruz. Üye firmalardan gelen talepler doğrultusunda 2024 yılında da sürdürülebilirlik alanında proje geliştirmeye devam edeceğiz. Ayrıca Danimarka Konsolosluğu iş birliği ile Avrupalı bir delegasyon ile görüşmelerimiz devam ediyor. Bunun sonucunda, Türkiye’de tekstil alanında sürdürülebilirlik ve döngüsel ekonomi konusunda yeni bilgi ve anlayışları öğrenmeyi, yeni bağlantılar kurmayı hedefliyoruz” sözlerine yer verdi.

Sertbaş, “2023 yılında Avrupa dışında odaklandığımız hedef pazarı ABD olarak belirledik. ABD, dünyanın en büyük hazır giyim ithalatçısı olmasının yanı sıra, firmalarımız için alternatif bir pazar konumunda yer alıyor. Avrupa pazarında daha rekabetçi olabilmek için çalışmalarımıza devam ediyoruz” diye konuştu.


“Fuarlar bölgeye ekstra güç kazandırıyor”

Bölgesel kalkınmanın önemine dikkat çeken Sertbaş, “Uzun yıllardır bölgemizin ve şehrimizin sektörel anlamda kendine yer edinmesi için şehrimizde düzenlenen fuarlara destek veriyoruz. 17-19 Ekim 2023 tarihlerinde 6. kez düzenlenecek Hazır Giyim Tedarikçileri ve Teknoloji Fuarı, 21-24 Kasım 2023 tarihlerinde 17. kez düzenlenecek If Wedding Fashion İzmir Fuarı gerçekleşecek. Bu fuarlar bölgemize ekstra güç ve ivme kazandırıyor” dedi.

Sertbaş şu değerlendirmelerde bulundu: “Katma değerli ihracat yapmanın, küresel rekabette rakiplerden bir adım öne geçmenin yolu tasarımdan geçiyor. Bugün sektörün tasarım gücü sayesinde ülkemizin en katma değerli ihracat yapan sektörleri arasındayız. Yetenekli gençlerin keşfedilmesi, sektöre kazandırılması, tasarım kültürünün yaygınlaştırılması amacıyla her sene Moda Tasarım Yarışmaları organize ediyoruz. 2024’te yapacağımız tasarım yarışmamızın çalışmalarına da hız kesmeden başladık.”


“Kalifiye iş gücünün artırılmasını önemsiyoruz”

İhracat altyapısını geliştirmek için insana ve eğitime yapılan yatırımın geleceğe yönelik en değerli yatırım olduğunu aktaran Sertbaş, “İnsan gücü ne kadar eğitimli ve nitelikliyse biz de o kadar güçlüyüz. Sektörde kalifiye iş gücünün artırılmasını çok önemsiyoruz. Bu vizyonla 2019 yılında hazır giyim ve konfeksiyon firmalarının ileriki yıllarda nitelikli tekstil mühendisi ihtiyacına cevap vermek için lise öğrencisi gençlere tekstil mühendisliğini tanıtmak üzere ‘Tekstil Mühendisliği Algısının Yükseltilmesi’ isimli bir proje hayata geçirdik. Proje kapsamında şimdiye kadar toplamda 279 öğrenci burs imkanından faydalandı. 2023/2024 döneminde ise 62 yeni öğrencimizin burs projesinden faydalanmasını öngörüyoruz” dedi.

Hedef pazarlardaki yavaşlama ihracatı düşürdü
Son dönemde hedef pazarlarda yaşanan yavaşlamanın ihracat rakamlarına yansıdığına dikkat çeken Sertbaş, “Son açıklanan rakamlar, hazır giyim ve konfeksiyon ihracatının geçtiğimiz yıla göre Türkiye genelinde dolar bazında yüzde 8, EHKİB özelinde ise yüzde 9 düşüş yaşadığını gösteriyor. Eylül ayını geçen yılla karşılaştırdığımızda ise Türkiye genelinde ihracatımız yüzde 12,8, EHKİB ihracatımız ise yüzde 2 azaldı. Bu zorlu dönemde iç talebin daralacağı öngörüsüyle ihracat rakamları daha da önem kazandı” ifadelerinde bulundu. 
KAYNAKEHKİB
İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM