Cumartesi, Kasım 23, 2024

DFSK, Türkiye’yi üretim için radarına aldı

Çin’in büyük otomotiv üreticilerinden biri olan DFSK Motor, SHS Filo distribütörlüğünde Türkiye satışlarına başladı. 2 benzinli SUV, 2 benzinli ticari ve 2 elektrikli ticari araçtan oluşan toplamda 6 modelin satışı ilk etapta 7 yetkili satıcıyla gerçekleştirilecek. DFSK Motor’un 1 milyon 175 bin TL’den başlayan fiyatlara sahip SUV modelleri yüksek standart donanımları, farklı tasarımları, yüksek verimlilik sunan motorları ve konforlu sürüşüyle öne çıkıyor. Bununla birlikte DFSK Motor, 675 bin TL’den başlayan geniş ticari araç ürün gamıyla her türlü beklentiye yanıt verecek modelleri Türk kullanıcılarıyla buluşturuyor.

DFSK’nın “Değişimi Fark et Sıra dışı Kal” mottosuyla Türkiye otomotiv sektörüne girişi dolayısıyla düzenlenen lansmanda konuşma yapan DFSK Türkiye CEO’su Hakan Şahsuvaroğlu, dayanıklılık, verimlilik ve ulaşılabilir fiyat avantajıyla bu segmentlerdeki rekabete farklı bir soluk getirmeyi hedeflediklerini belirtti. Şahsuvaroğlu, binek modellerin yanında, tamamı Euro 6 regülasyonlarına uygun ticari araçlarla, Türkiye pazarına Çin üzerinden 6 farklı ürün gamı ile güçlü bir giriş yaptıklarını da kaydederek “Buna paralel olarak bayi yapılanmamız da sürüyor. Yoğun bir talep alıyoruz. Emin adımlarla bayi ağımızın ülkemizin her bölgesinde yer alacak şekilde bir yapılanma içinde olacağız. İlk etapta, İstanbul, Ankara, Konya, Gaziantep, Denizli ve Diyarbakır’da olmak üzere 7 yetkili satıcı ve 21 servis noktası ile start veriyoruz. 2024 yılında bayi sayımızı 12’ye, servis noktamızı da 40’a çıkaracağız” dedi. 

“Üretim üssü için Türkiye ilk sırada”

DFSK Genel Müdür Yardımcısı Du Xianjun da yaptığı konuşmada Türkiye pazarının DFSK için hayati önem taşıyan stratejik bir pazar olduğunu söyleyerek “Bu açıdan baktığımızda Türkiye’yi Avrupa’nın merkezi olarak konumlandırmayı hedefliyoruz. Planlarımızdan biri Avrupa bölgesinde bir üretim üssü kurmak. Grup olarak baktığımızda Türkiye en önemli aday ülkeler arasında öne çıktığını söyleyebilirim” şeklinde konuştu. 2005 yılından itibaren DFSK mini ticari araçları toplu ihracata başladığını da sözlerine ekleyen Xianjun “DFSK 2007 yılında AB sertifikası alarak AB sertifikasyonunu geçen ve Avrupa pazarına toplu ihracat yapan ilk Çinli otomotiv markalarından biri olmuştur.  DFSK olarak iş ortaklarımızla yakın iş birliğine büyük önem veriyoruz. Müşterilerimize en iyi otomobil satın alma deneyimini yaşamalarını sağlamak için profesyonel eğitim ve satış sonrası hizmet de sağlıyoruz. Yerel ortaklarımızla stratejik ortaklığımızı derinleştirmeyi ve Türkiye pazarına çok daha çeşitli ürünler getirmeyi, müşteri ihtiyaçlarını karşılamayı ve karşılıklı başarıya ulaşmayı umuyoruz” dedi.

“2024 hedefi 5 bin adet”

DFSK Türkiye Genel Müdürü Yunus Şahsuvaroğlu da DFSK Türkiye’nin binek araçlarda giriş modellerinin C SUV segmentinde konumlanan Fengon 500 ve Fengon 5 olduğunu söyleyerek “Fengon 500, diğer tüm modellerimiz gibi zengin donanımı, farklı tasarımı ve işçilik kalitesiyle öne çıkacak. Binek ürün gamımızın ikinci modeli ise, tasarımıyla ilk bakışta etkileyici olan Fengon 5 olacak. Binek araçların yanı sıra ticari araç segmentinde de çok iddialıyız. Ticari araçlarda iddiamızı gerçeğe dönüştürerek iki elektrikli ve iki 1.5 litre benzinli ticari aracımızı da pazara sunacağız. Türkiye pazarında özellikle elektrikli ticari araçlarımızın neredeyse hiçbir rakibi olmadığını belirtmek isterim. Sektörde liderliğe ulaşma hedefimiz doğrultusunda, bu segmentteki varlığımızı genişletmeyi ve ayrıca servis ağımızı da geliştirmeyi planlıyoruz. Bunun yanında DFSK’nın Türkiye’de üretim tesisi kurması için gerekli altyapıyı oluşturacak adımlar atacağız. Türkiye Çinliler için kültürel ve yapısal olarak bulunmaz fırsatlar sunuyor. Ayrıca Türkiye’nin sağladığı yatırım imkanlarından dolayı da Çinli üreticiler ülkemize diğer ülkelere nazaran çok daha sıcak bakıyorlar” diye konuştu. 

Türkiye pazarına sundukları benzinli ve elektrikli ticari araçların çevreci ve ekonomik bir çözüm sunarak müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik önemli bir adım olacacağını belirten Şahsuvaroğlu,

“Türkiye’de lansmanla birlikte 290 kilometre civarında menzil sunan tek kabin tam elektrikli EC31 pick-up modelini Türkiye’deki tek elektrikli kamyonet olarak sunacağız. Bununla birlikte yeni nesil taşıma aracı olarak ise 300 kilometre civarında menzil sunan EC35 elektrikli van modelimiz de büyük ilgi görecek. Elektrikli modellimizde 5 yıl 120 bin kilometre garantinin yanı sıra yine 5 yıl 120 bin km de batarya garantisi sağlıyoruz. Bununla birlikte 2024 yılında da model atağımız devam edecek. Kademeli olarak yeni modellerimizi getirerek ürün yelpazemizi genişleteceğiz. Ayrıca SUV Fengon 600 ile plug-in hibrit teknolojisine sahip E5 SUV modellerimiz de sunacağımız yeniliklerden olacak. Bu lansmanla birlikte ve mevcut modellere yeni modellerin katılması ile ilk etapta 2024 yılı sonuna kadar Türkiye geneli satış hedefimizi yüzde 75’i binek, yüzde 25’i de hafif ticari olmak üzere 5 bin adet olarak belirledik”ifadesinde bulundu. 

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM