Çarşamba, Şubat 28, 2024
spot_img

Hepsiburada üçüncü çeyrekte %126 büyüdü

Online satış platformu Hepsiburada, 2023 yılının üçüncü çeyreğine ait sonuçlarını açıkladı. Buna göre, Hepsiburada’nın toplam satış hacmi 2023’ün üçüncü çeyreğinde geçen yılın aynı çeyreğine kıyasla yüzde 126 oranında artarak 24,3 milyar TL’ye ulaştı. Müşterilerin Hepsiburada platformu üzerinden verdiği sipariş adedi 2022’in üçüncü çeyreğine göre yüzde 55 artış kaydederek 27 milyona yükseldi. Temmuz, ağustos ve eylül aylarını kapsayan çeyrekte aktif müşteri sayısı 12 milyon olurken, müşteri başına düşen sipariş sıklığı ise yıllık yüzde 59 artarak 8,6’ya çıktı.

Aktif satıcı sayısı 101 bine yükseldi

Hepsiburada’nın platformdaki aktif satıcı sayısı da geçen yılın aynı çeyreğine göre yüzde 7 artışla 101,1 bine yükseldi. Hepsiburada platformunda satılan toplam ürün sayısını 30 Eylül 2023 itibarıyla yüzde 45 artışla 210,6 milyona çıkardı. Öte yandan Hepsiburada’nın toplam satışları içinde pazaryerinin payı üçüncü çeyrekte yüzde 66 olarak gerçekleşti. Hepsiburada’nın 2023 yılının üçüncü çeyreğinde enflasyon muhasebesine göre hesaplanan toplam satış hacmi ise geçen yılın aynı çeyreğine göre yüzde 45,1 artarak 25,7 milyar TL’ye yükseldi.

“Tabanımızı büyüterek sipariş sıklığını artırdık”

Şirketin finansal sonuçlarına ilişkin değerlendirme yapan Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin, “Stratejik önceliklerimize bağlılığımız sayesinde güçlü bir üç aylık performans elde ettik. Yılın üçüncü çeyreğinde ‘Hepsiburada Sözü’ diyerek sunduğumuz ertesi gün teslimat güvencesi, orijinal ürün, kolay iade gibi hizmetler sonucunda müşteri tabanımızı büyütürken sipariş sıklığını da artırdık. Sadakat programımız Hepsiburada Premium ile 2 milyon üyeye ulaştık” dedi.

Ticareti dijitalleştirmek ve sahip oldukları teknolojileri perakendecilerle paylaşarak onları büyütmek konusunda iddialı olduklarını söyleyen Gökçetekin, “Bu çerçevede HepsiAd ile iş ortaklarımıza yeni nesil reklam çözümleri sunuyoruz. HepsiJET ile lojistik hizmet verdiğimiz işletme sayısını geçen yılın aynı çeyreğine göre ikiye katlarken fintek çözümümüz olan Hepsipay de birbirinden farklı yenilikçi ödeme çözümleriyle e-ticaret ve perakende oyuncularının en büyük çözüm ortağı oluyor” diye konuştu.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM