Ankara Ticaret Odası (ATO) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Halil İbrahim Yılmaz, dijitalleşmeye birlikte online yemek platformlarının geliştiğini, pandemi sayesinde de kullanımının yaygınlaştığını belirtti. Sektörde faaliyet gösteren moto-kurye sayısının 1,5 milyona ulaştığını da kaydeden Yılmaz, moto-kuryelerin bir çatı altında bir araya gelerek sorunlarının çözümü ve mesleki ilerleme için çalıştıklarını da bildirdi. Yılmaz, moto-kuryeliğin belgeli bir meslek haline gelmesi için ATO İDEA şirketinin çalışma yürütebileceğine dikkat çekerek, Mesleki Yeterlilik Kurumu ile bu konuyla ilgili diyaloglar kurulabileceğini ifade etti.
“Kuryeler ne kadar sorunsuz çalışırsa hizmet kalitesi o kadar artar”
Dijitalleşmeyle gelişen online platformlar ve bunların motorlu kuryelerin gelecek 100 yılda hep varolacaklarını vurgulayan Yılmaz, “Online yemek platformları ve kuryeler ne kadar sorunsuz çalışırsa hizmet kalitesi o kadar artar” dedi. ATO üyelerinin online yemek platformları aracılığıyla da hizmet verdiğini hatırlatan Yılmaz, gelişen bir sektör olan online yemek platformları ve onların kuryelerinin, insana doğrudan hizmet vererek önemli bir görev üstlendiklerini kaydetti. ATO üyeleriyle, yemek platformlarının sorunlarının çözümü için de bir araya geldiklerini hatırlatan Yılmaz, sektörün ilerlemesi ve ülke ekonomisine katkı sağlaması için çalışmalar yürüttüklerini ifade etti.
“Hizmet sektörü gelişirken, vergi gelirlerinin artmasına katkıda bulunacak”
Sektörün gelecekte de var olacağına dikkat çeken Yılmaz, “Biz bugün burada silinip gidecek bir meslekten ya da sektörden değil ülkemizin geleceğinde etkin olacak bir alandan bahsediyoruz. Dijitalleşmeyle birlikte ticaret içerisinde hizmet sektörü gelişirken, vergi gelirlerinin de artmasına katkıda bulunacak” dedi.
Yılmaz, Ankara Ticaret Odası’nın 2 bini aşkın mesleki alanda 160 bin üyenin çatı kuruluşu olduğunu da belirterek, online yemek platformları dahil tüm sektörlerin gelişmesi ve iyileşmesi yönünde çalışmalar yürütmeyi sürdüreceklerini kaydetti.