Ege Genç İş İnsanları Derneği (EGİAD), İzmir’in önemli markalarıyla genç iş insanlarını buluşturdu. Markalaşma ve yaşayan bir marka oluşturma süreçlerini, sürdürülebilir bir marka yolculuğunun farklı açılardan detaylarını ele almak üzere ‘Yaşayan Markalar’ konferansında bir araya gelen iş insanları, marka yapılanması, ‘Netnograph’ kavramıyla dijital tüketiciyi anlamak, kurumsal marka stratejisi ve markaları yaşatabilmek gibi konuları ele aldı. Toplantıda ayrıca Silikon Vadisi’nde bir Türk markası olan Bakkal’ın başarı hikayesine de yer verildi.
“Güçlü bir marka, müşteri sadakatini artırabilir”
Etkinlik açılışında konuşan EGİAD Başkan Vekili Arda Yılmaz, marka yönetimi, markaların sürdürülebilirliği, hukuki düzenlemeler ve dijital tüketici davranışları gibi başlıklara odaklandıklarına dikkat çekti. Markanın bir işletmenin kimliğini, değerlerini ve vaatlerini müşterilere iletmesi için oluşturduğu en önemli imaj olduğunu söyleyen Yılmaz, “Başarılı bir marka, sadece bir ürün veya hizmetin adı olmamalı, aynı zamanda tüketici zihninde bir iz bırakmalı. Markalaşma, aynı zamanda işletmelerin rekabet avantajını belirleyen bir faktör. Güçlü bir marka, müşteri sadakatini artırabilir, ürün veya hizmetlerin, fiyatlandırılmasında esneklik sağlayabilir ve işletmeye uzun vadeli bir rekabet avantajı kazandırabilir” dedi.
Markaların dış pazar ve ihracat fırsatları arayışında olduğu bir dönemde olduğunu dile getiren Yılmaz, “Dijital mecralar penetrasyonun hızlı olduğu, yeni müşteri kazanım maliyetlerinin düşük olduğu pazarlardır. Geçtiğimiz 4-5 yıl içerisinde Küresel Pazarda online anlık sipariş hizmetleri, oyun şirketleri, anlık mini sertifika eğitim hizmetleri gibi dikeylerde bu sayede Uluslararası başarı hikayeleri yazabildik. Markaların günümüzde yaşadığı gerek hukuk gerek rekabet kaynaklı sorunları değerlendirmek, markalarımız için yapabileceklerimizi ve ileriye yönelik faydaları değerlendirmek önemli olacaktır. Marka konusunu ileriki dönemlerde daha büyük bir platformda ele almak; aynı zamanda da yeni stratejiler geliştirmek için bugünü bir başlangıç noktası olarak görüyorum” diye konuştu.
Kolektif çalışma ekseni önem kazanıyor
Markaların bireyselden çok kolektif çalışma ekseninde ilerlemesi gerektiğine değinen EGİAD Yönetim Kurulu Üyesi Zerrin Ülken ise “Müşteri profillerinin stereo tiplerden farklılaşması ve üründen ziyade deneyim odaklı olması, iletişim kanallarının çeşitlenmesi, finansal sistemlerin merkeziyetçilikten uzaklaşması gibi faktörler artık markaların bireyselden çok kolektif çalışma ekseninde ilerleme gerekliliğine sinyal veriyor” cümlelerini kullandı.