Cumartesi, Mayıs 25, 2024

“Benzinli motorlar 2045’e kadar hayatımızda olacak”

benzinli motorlar

Birçok otomobil üreticisi, regülasyonlar nedeniyle önümüzdeki 10 yıl içinde sıfır emisyon hedefine ulaşmak adına elektrikli araç üretimine ağırlık verirken, dünya genelinde elektrikli araç satışlarında yavaşlama görüldüğü belirtiliyor. Son 25 yıl içinde ciddi değişimler gözlenen hibrit araçların endüstride büyük öneme sahip olduğunu ifade eden Motor Aşin CEO’su Saim Aşçı, “Tüketim ve karbondioksit seviyeleri daha da aşağıya düştükçe benzinli motorların ömrünün uzayarak 2045 yılına kadar hayatımızda var olacaklarını öngörüyoruz” dedi.


Ortalama tüketim 100 km’de 2,5 litreye kadar düştü

Gelişmiş fren, şanzıman ve motor teknolojileriyle artık birçok hibrit araçta yakıt tüketimlerinin düştüğünü hatırlatan Aşçı “Ortalama hibrit bir aracın yakıt tüketimi için 10 yıl önce 5-6 litreleri konuşurken bugün 100 kilometrede 2,5 litre benzin tüketir hale geldiler. Hatta öyle ki bazı premium Alman araç üreticileri yüksek performanslı araçlarında hibrit teknolojisi sayesinde 800 beygir güçle gündelik kullanımda ortalama 4-5 litre yakıt tüketimini aynı anda sunar hale geldi” diye konuştu.

Pil teknolojisinin ilerlemesi ve hidrojen destekli içten yanmalı motorlar gibi alternatiflerin ortaya çıkmasının, gelecekte elektrikli araç teknolojisinin daha da çeşitlenebileceğini gösterdiğini belirten Aşçı, “Kullanıcıların gözünden bakıldığında da elektrikli araçların şarj süreleri ve kullanım kolaylığı henüz beklenen seviyeye gelmiş değil. Ancak bu süreçte hibrit araçlar, elektrikli araç teknolojisinin ilerlemesinde önemli bir rol oynamaya devam edecek gibi görünüyor. Bu alandaki dijitalleşme trendi ve teknolojik gelişim, gelecekte elektrikli araçları farklı bir noktada bulmamıza olanak tanıyabilir.  Önümüzdeki yıllarda sektördeki gelişmelerle birlikte daha optimize edilmiş çözümlerle karşılaşmamız mümkün” ifadelerine yer verdi.


“Benzinliler için henüz her şey bitmedi”

Şarj istasyonu sayısı, menzil, şarj olma süresi gibi unsurların her tüketici için uygun olmayabileceğini vurgulayan Aşçı, “Daha düşük yakıt tüketimli, daha çevreci, soru işaretleri barındırmayan hibrit araçlar elektrikli araçlara geçiş sürecinde kritik bir rol üstleniyor. Hibrit araçlar, içten yanmalı motorlarla elektrikli motorların optimize edilmiş bir kombinasyonunu sunarak, kullanıcılar için güvenilir bir seçenek olarak öne çıkıyor. Ayrıca bu araçların birçoğu şehir içi trafiğinde elektrikli motorla hareket ettiği için mekanik anlamda daha uzun ömre sahip oldukları gibi servis maliyetleri de daha düşük olacak. Benzinliler için henüz her şey bitmedi” yorumunda bulundu.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM