Cuma, Eylül 20, 2024

“Sosyal medyayı etkin kullanan partiler; TİP, Zafer ve Gelecek Partisi”


BERFİN DURMAZ

Türkiye’de seçim dönemlerinde partiler, seçim müzikli propaganda ile halkın tercihini etkilemek ve seçimleri kazanmayı hedefliyorlar. Seçim şarkılarının ana hedefi seçmen üzerinde etkili. Partilerin siyasal söylemi olarak seçim şarkılarını neye göre belirlediklerini değerlendiren Sosyal Medya Uzmanı Vedat Pekgenç, seçim dönemlerinde seçmenin tercihini yönlendirmede başvurulan ana unsurun müzik olmasının temel nedeni seçmen ile kurulmak istenen bağ olduğunu ifade etti. Pekgenç, son dönemde sosyal medyayı etkin kullanan partilerin; Zafer Partisi, Türkiye İşçi Partisi (TİP) ve Gelecek Partisi’nin olduğunu söyledi.


Partiler, rap şarkılarla gençlere hitap ediyor

Seçimlerin vazgeçilmezi, partilerin siyasi iletişim aracının müzikler olduğunu aktaran Pekgenç, partiler seçim şarkılarının sözlerini ve müziklerini seçerken tabanın kültürel farklılıklarını geçmişten imgelediğini ve tabanı için önemli olan kavramlar üzerinden şarkılar hazırlandığını belirtti. Bazı partilerin farklı olarak tek bir seçim şarkısı hazırlamadığını ifade eden Pekgenç, “Partiler, gençler için çekici olabilecek şarkılar hazırlar. Bu kadınlar için de geçerli. Genelde partiler, özellikle 14 Mayıs seçimlerinde ve sonrasında sadece rap şarkılar hazırlayarak gençleri etkileyebileceklerini düşünüyorlar. Fakat tüm gençlerin rap türünde şarkılar ile etkileneceği yanlış bir düşünce. Çünkü Z kuşağı tiktok videoları çeken bir topluluktan ibaret değil” dedi.


“Seçim şarkıları, ana etmen üzerinde etki oluyor”

Seçim şarkılarının ve sosyal medya videolarının vazgeçilmez unsur olarak görüldüğünü belirten Pekgenç, “Seçim sürecini eğlenceli kılsa da seçim sonuçları veya seçmen davranışı ve eğilimi üzerinde belirleyici bir etki yaratmıyor. Örneğin, Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP)’nin uzun yıllar seçim şarkısı olan Cumhurbaşkanı Recep Erdoğan’ın mitinglerde söylediği, ‘Bana Her Şey Seni Hatırlatıyor’ şarkısının bestecisi Aşkın Tuna sonrasında Cumhuriyet Halk Partisi (CHP)’ye üye oldu ve parti için iki şarkı sözü yazdı. Aynı besteciden ortaya çıkan bu seçim şarkıları, oylamanın seyrini değiştirmedi” sözlerine yer verdi.


“Editler, sosyal medyada partilerin görünür olmasını sağlıyor”

Son dönemde sosyal medyayı etkin kullanan partilerin Zafer, Türkiye İşçi Partisi (TİP) ve Gelecek Partisi’nin olduğunu söyleyen Pekgenç, “Bunda siyasi partilerin sosyal medyayı etkin ve yoğun kullanımıyla sadece açıklanamaz. Kitlelerin de yaş aralığı göz önüne alındığında bu kadar görünür olmaları doğal bir sonuç. Son yıllarda sosyal medyada büyük rağbet göre edit çılgınlığı da bu partilerin bu kadar görünür olmasının nedenlerin birisi. Fakat seçim sonuçları göz önüne alındığında sosyal medyada ne kadar edit yapıldığı değil, sosyal medya dışında yaşayan gerçek insanların gündemine ne kadar girildiği önemli” diye konuştu.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM