Çarşamba, Eylül 18, 2024

“Türk iklimlendirme sektörü stratejik bir yol haritasıyla ilerlemeli”

Pandemi süreciyle birlikte yeniden şekillenen sektörel yapılanmaların ve tedarik ağlarının iklimlendirme sektörünü global arenada daha da ön plana çıkaracağı tahmin ediliyor. Türkiye genelinde ise ortalama 1 dolar olan ihracat birim fiyatı iklimlendirme sektöründe 4,6 dolar mertebesinde seyrediyor. ‘Katma Değerli Ürün’ segmentinde bu veri bile tek başına iklimlendirme sektörünün Türkiye ihracatına ve dolayısıyla ülke markasına katabileceği potansiyel gücü ortaya koyuyor. Bu noktada global ihracatın üst sıralarında ilk 25 ülke içinde 19’a yükselen Türk iklimlendirme sektörünün her adımı düşünülmüş stratejik bir yol haritasıyla ilerlemesi gerektiğini söyleyen İklimlendirme Sanayi İhracatçıları Birliği (İSİB) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Şanal, bu sayede sektörün global arenadaki yerini sağlamlaştırabileceğine dikkat çekti.


“Doğru stratejiler rekabette güç kazandırıyor”

Sektörün ihracat potansiyelini artırmak adına çok ciddi adımlar atıldığını belirten Mehmet Şanal, “Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Türkiye İklimlendirme Meclisi’nin önderliğinde sektörel paydaşların katılımı ile gerçekleştirilen ‘İklimlendirme Sektör Stratejisi Raporu’nu temel kaynak alarak hazırladığımız Strateji Kitapçığı’nda da sektörün bu konudaki kararlılığını gözler önüne seriyor. Bu çalışmaya göre; sektör temsilcilerine önümüzdeki beş yılda şirketleri için en önemli stratejik önceliklerinin neler olduğu sorulduğunda yüzde 18,2’sinin ‘yeni teknolojiye sahip ürün ve hizmetler geliştirmek’ cevabını verdiğini görüyoruz. Bu istek ve kararlılığı devam ettirdiğimiz sürece ‘Katma Değerli Ürün’ segmentinde öne çıkacağımızı ve global pazarlarda yer alan güçlü rakiplerimiz karşısında rahatlıkla rekabet edebileceğimizi düşünüyoruz. Çünkü ülkemizin ihracattaki başarısı gözle görülür bir şekilde artış gösteriyor” dedi.

Sektör firmalarının çok büyük bir kısmının ihracat yaptığını belirten Şanal, “Paydaşlarla yapılan yüz yüze görüşmelerden çıkan sonuçlara göre ise firmaların yüzde 27,8’inin ihracat satışlarının toplam satışlarındaki oranı yüzde 51 ve üzerinde seyrediyor. İhracattaki bu yüksek payı daha da yukarıya taşımak ve global müşteri memnuniyetini artırmak için iş yeteneğinin geliştirilmesi noktasında önemli adımlar atılıyor” diye konuştu.


“İklimlendirme sektörünün markalaşması büyümenin kapılarını açacak”

Sektörün büyüme hızının giderek arttığına değinen ve bu büyümede ihracatın büyük rol oynadığını söyleyen Şanal, “Türk iklimlendirme sektörünün vizyonuna değer katmak ve global iletişim stratejisine dair hedefler ortaya koymak için hazırladığımız Strateji Kitapçığında, sektör temsilcilerinin yüzde 36,1’i son üç yıldaki ortalama yıllık büyüme oranlarının yüzde 11’den fazla olduğunu söylüyor. Bu verilere baktığımızda, büyümenin kapılarını açacak anahtarın ihracat ve dolayısıyla iklimlendirme sektörünün markalaşması olduğunu görüyoruz. Aynı şekilde düzenli ihracat yapan firma sayısının giderek artması ve ihracat yapılan ülkelerde şubeleşme oranlarının da yükselmesi sektörümüz açısından umut vadedici. Üstelik sektörümüz düşük maliyetli ürün sunan ülkelerle karşılaştırıldığında yüksek bir pozitif algıya sahip. Özellikle de kalite, satış sonrası hizmetler, pazara yeni ürün sürme hızı gibi parametreler sektörümüzün markalaşma hızına önemli bir ivme kazandırıyor” ifadelerini kullandı.

KAYNAKİSİB
İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM