Ticaret Bakamlığı ihracatçılar için ‘E-İhracat Pazarları ve Ülke Gümrük Uygulamaları Rehberi’ni yayımladı. Bakanlıktan yapılan açıklamada rehber, 21. yüzyılın getirdiği teknolojik ilerleme ve küresel ticaretin dinamikleri doğrultusunda ihracatı güçlendiren önemli bir araç olarak görülen e-ihracat ile Türk markalarını ve ürünlerini küresel pazarlara başarıyla sunulmasına katkı vermesi amacıyla hazırlandı.
İhracatçılara yol haritası sunacak
Uzak Ülkeler Stratejisi’ne odaklanarak, e-ihracat özelinde hazırlanan ‘Potansiyel e-İhracat Pazarları Raporu’nun, 2024 için İhracat ve Gümrükler Genel Müdürlüklerinin ortak çalışmasıyla, ‘e-İhracat Pazarları ve Ülke Gümrük Uygulamaları Rehberi’ adı altında güncellenip genişletildiği belirtilen açıklamada, yeni içeriğiyle bakanlığın internet sitesinde yayımlanan rehberin, ihracatçılara potansiyel pazarlara dair stratejik bir yol haritası sunduğu ve e-ihracata ilişkin ihtiyaç duyabilecekleri bilgileri tek bir kaynakta bir araya getirdiği ifade edildi.
Rehber, iki bölümden oluşuyor
Rehberin ayrıntılarına ilişkin ise yapılan açıklama kapsamında; iki ana bölümden oluşan rehberin ilk kısmı olan ‘E-İhracat Pazarları’ bölümü; sosyo-ekonomik analizler, ödeme sistemleri, sosyal medya eğilimleri, e-ticaret mevzuatı ve hızlı kargo altyapısı gibi birçok önemli konuda pazara giriş stratejileri oluşturmak için kılavuz bilgiler sunuyor. Rehberin ikinci bölümü olan ‘Ülke Gümrük Uygulamaları’ ise, dış ticaret ve gümrük süreçlerine yönelik derinlemesine bilgiler içermektedir. Bu bölümde, sınır ötesi e-ticaret işlemlerine dair genel prosedürlerden ülkelere özgü vergi uygulamaları, yasaklar, muafiyetler ve zorunlu belgeler gibi detaylı bilgilere kadar ihracatçıların gümrük süreçlerini kolaylaştıracak kapsamlı içerikler sunuyor.
Rehber, firmaların yeni pazarlara girişlerini kolaylaştıracak
Bakanlık tarafından milli ve uluslararası kaynaklardan yararlanarak hazırlan rehberin; iş dünyası, karar alıcılar ve ilgili tüm paydaşlar için kıymetli bir bilgi kaynağı olacağı ifade edildi. Böyle genişletilen rehber, firmaların yeni pazarlara girişlerini kolaylaştırarak, bu pazarlarda tutunmaları, büyümeleri ve gümrük süreçlerini etkin bir şekilde yönetmeleri için kıymetli bir kaynak olacağı ifade edildi.