Ahu Çelik: Hedefimiz, 2025 yılında Amerika pazarına hitap ederek % 30 büyümeyle 10 milyon doların üzerine çıkmak
MERT UYGUNER
İnşaat sektöründe dekoratif bir unsur olarak büyük bir öneme sahip mermer, aynı zamanda mobilya, sanat eserleri ve peyzaj projelerinde de sıkça tercih edilen bir malzeme olarak biliniyor. Estetik ve dayanıklılığı bir araya getiren bu doğal taşın, tasarım dünyasında vazgeçilmez olduğunu belirten Mısra Marble Yönetim Kurulu Başkanı Ahu Çelik, “2021 yılında, pandemi sonrası toparlanma süreciyle ihracatta ivme kazandıklarını dile getirdi. Çelik, “2022 ve 2023 yıllarında Avrupa ve Orta Doğu pazarlarına odaklanarak ihracat hacmimizi yüzde 25 arttırdık. 2024 yılı ise yenilikçi ürünlerimiz ve güçlü müşteri ilişkilerimizle daha da büyüdüğümüz bir yıl oldu. 2024 yılında 15 bin ton ürün satışı ile bitirdik. 2025 yılı için ihracat hedefimiz, yıllık yüzde 30 büyüme sağlayarak 10 milyon doların üzerine çıkmak. 2025 yılında Amerika pazarına hitap etmek istiyoruz. Bu hedef doğrultusunda, işlenmiş ürün segmentine yatırım yapmayı ve daha fazla uluslararası fuara katılmayı planlıyoruz. Villa ve otel projeleri, mutfak, lavabo, banyo alanlarına ürün üretiyoruz. Dekoratif ürün satışımız yok” dedi. Uzun vadeli iş birlikleri kurmak için hedef pazarlardaki iş ortaklarına özel ürünler sunduklarını aktaran Çelik, aynı zamanda, ihracat yapılan ülkelerde yerel depolama ve lojistik merkezleri kurmayı planladıklarını da söyledi.
Üretilen mermerin % 80’i ihracata gidiyor
Ürettikleri mermerin yüzde 80’inin ihracata yönelik olduğunu dile getirdi. Bu oranın, hem uluslararası pazardaki güvenlerini hem de ürünlerinin kalitesini yansıttığını vurgulayan Çelik, “Mısra Marble olarak Avrupa, ABD, Orta Doğu ve Asya pazarlarına ihracat yapıyoruz. Özellikle İtalya, Almanya, Çin ve Hindistan gibi mermer sektöründe önemli pazarlara ürün sağlıyoruz. Ürün portföyümüzde, geniş renk ve desen yelpazesine sahip blok mermer, plaka ve işlenmiş ürünler bulunuyor” diye konuştu. Sürdürülebilirliğin, Mısra Marble için temel bir değer olduğunu vurgulayan Çelik, çevreye zarar vermeyen üretim süreçleri ve geri dönüşüm yöntemleriyle sektöre örnek olmayı hedeflediklerini dile getirdi.
“Kısa sürede global pazarda kendimizi kanıtladık”
Mısra Marble’ın, 2020 yılında faaliyetlerine başladığını ifade eden Çelik, “Kurucuları olarak, sektöre tutkumuzla birlikte yenilikçi bir vizyon getirme amacını benimsedik. Kadın girişimci olarak erkek egemen bir sektörde yer almak ve bu alanda fark yaratmak, markamızın temel değerlerinden biri. Başlangıçta butik üretim yaparak kaliteli ürünler sunma hedefiyle yola çıktık ve kısa sürede global pazarda kendimizi kanıtladık” ifadelerine yer verdi.2025 yılına kadar üretim kapasitesini artırmanın ve ihracat pazarlarını genişletmenin ana hedefleri arasında olduğunu aktaran Çelik, aynı zamanda sürdürülebilirlik projeleriyle, çevre dostu üretim teknolojilerine yatırım yapmayı planladıklarını söyledi. Çelik, ayrıca, yeni ocak işletmeleri kurarak farklı türde mermerleri ürün yelpazelerine katmayı amaçladıklarını da ifade etti.
“Dünyanın tercihi Türk mermeri”
Çelik, 2024 yılı, ekonomik dalgalanmalara rağmen, butik üretim anlayışları ve müşteri odaklı çalışmaları sayesinde verimli geçtiğini ifade etti. Maliyet artışlarına rağmen karlılığı korumayı başardıklarını dile getiren Çelik, “Türk mermeri, dünya çapında kalitesi ve estetiğiyle tanınıyor. Bu talep artışı, üreticiler için büyük bir fırsat yaratırken, aynı zamanda rekabeti de artırıyor. Mermer sektörü, Türkiye’nin doğal kaynaklarının değerlendirilmesinde önemli bir rol oynuyor. İhracat geliriyle ekonomik büyümeye katkı sağlarken, istihdam yaratma potansiyeli de oldukça yüksek” diye konuştu. Çelik, ocaklarının, istihdam sağlamak ve bölgesel kalkınmaya katkıda bulunmak açısından önemli olduğunu belirterek, “Yerel halk için gelir kaynağı olmanın yanı sıra, bölgede ekonomik canlılık yaratıyor” dedi.
“Kadınların sektördeki varlığı her geçen gün artıyor”
Halihazırda Isparta ve Kütahya’da aktif ocaklarının bulunduğunu ve yeni ocak açma planları arasında farklı taş türlerini keşfetmek ve sektöre çeşitlilik kazandırmak olduğunu belirten Çelik, “Kadınların sektördeki varlığı her geçen gün artıyor. Biz de bir kadın liderliğindeki firma olarak bu değişimi destekliyoruz. Kadınların mermer sektöründe liderlik pozisyonlarında yer almasının sektöre hem estetik hem de yenilikçi bir bakış açısı kazandırdığına inanıyoruz” dedi.
“Artan enerji ve lojistik maliyetleri, kar marjlarını olumsuz etkiliyor”
Sektörde yaşanan olumsuzluklardan da bahseden ve artan enerji ve lojistik maliyetlerin, kar marjlarını olumsuz etkilediğini aktaran Çelik, “Ancak inovatif üretim yöntemleri ve butik yaklaşımımız, bu etkileri minimize ediyor. Maliyet artışı, kısa vadede rekabet gücünü zorlasa da, kaliteli iş gücü sayesinde uzun vadede bu dezavantaj avantaja dönüştürülebilir” ifadelerine yer verdi.