Dijitalleşmenin sınırlarını zorlayan üretken yapay zekâ, iş dünyasının ve teknolojinin kurallarını sil baştan belirliyor. Kurumlar için artık bu teknoloji bir araç olmaktan çıkarak, karar mekanizmaları ve inovasyon süreçlerinin ayrılmaz stratejik ortağına dönüşüyor. Türkiye’nin lider teknoloji şirketlerinden Cerebrum Tech, geliştirdiği yerli ve yenilikçi üretken yapay zekâ çözümleriyle şirketlerin dönüşümünde öncü rol üstleniyor.
Teknoloji ve iş dünyası, benzeri görülmemiş bir dönüşümün eşiğinde. 2024’te 16,87 milyar dolar düzeyinde olan küresel üretken yapay zekâ pazarının, 2030’da 109,37 milyar dolara ulaşması bekleniyor. 2025’te 66,89 milyar dolar seviyesinin aşılacağı ve 2031’de bu büyüklüğün 442,07 milyar dolara çıkacağı öngörülüyor. ABD’nin 21,65 milyar dolarlık pazar liderliğini sürdürdüğü ortamda, Türkiye de 2,01 milyar dolarlık potansiyeli ile, Ulusal Yapay Zekâ Stratejisi kapsamında GSYİH’ya yüzde 5’lik katkı hedefiyle öne çıkıyor.
Farklı sektörlerde somut değer yaratan üretken yapay zekâ çözümleri, yalnızca bir teknoloji trendini değil, aynı zamanda verimlilik, yaratıcılık ve rekabet avantajı arayan kurumlar için stratejik bir zorunluluğu ifade ediyor. Cerebrum Tech’in kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Dr. R. Erdem Erkul üretken yapay zekânın önemini, “Üretken yapay zekâ, yalnızca bir teknoloji trendi değil; iş modellerimizi, inovasyon gücümüzü ve toplumlarımızı dönüştürecek büyük bir devrimdir” diyerek anlattı.
Farklı sektörlerde yeniden tanımlanmış değer
Cerebrum Tech, bu dönüşümde Türk şirketlerinin öncü konuma geçmesi için güvenli, etik ve kullanıcı odaklı çözümler geliştiriyor. Şirket, üretken yapay zekâ odaklı çözümlerini 3 farklı alanda kurumlara sunuyor. Şirket, üretken yapay zekâ destekli sanal finans asistanları sayesinde kullanıcı sorularına dinamik yanıtlar verilebiliyor. Sağlık alanında hasta kayıtlarından hareketle, her hastaya veya tedaviye özel tıbbi özetler, bilgilendirici broşürler ve eğitim materyalleri üretilebiliyor. Ayrıca, hekimlerin iş yükünü azaltan, randevu sonrası otomatik yazılı özetler ve sesli bilgilendirmeler de üretken model altyapısı ile sağlanıyor.
Ayrıca, şirket kişiselleştirilmiş ürün açıklamaları, müşteriye özel promosyon metinleri ve dinamik kampanya içerikleri sıfırdan oluşturulabiliyor. Stok görsellerine ek olarak, yapay zekâ destekli promosyon/görsel üretimi ile yenilikçi dijital kataloglar hazırlanıyor. Küresel perakende yapay zekâ pazarının 2034’te 17,27 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Kullanıcı odaklı ve güvenli çözümler
Cerebrum Tech, çok modlu ve çok dilli üretken yapay zekâ modelleriyle kurumlara özgü, yüksek güvenlikli ve etik ilkelere uygun çözümler geliştiriyor. Şirketin, kurumun kendi terminolojisi ve veri koruması gözetilerek geliştirdiği modeller, veri sızıntısı riski yaratmadan “kuruma özel içerik” üretilmesine olanak tanıyor. Erkul konuya ilişkin, “Üretken yapay zekâyı sadece içerik oluşturan bir araç olarak değil; yeni iş modellerini, yaratıcı süreçleri ve insan potansiyelini ortaya çıkaran stratejik bir ortak olarak görüyoruz. Amacımız, bu teknolojinin sınırsız potansiyelini, marka güvenliğini ve veri gizliliğini ön planda tutacak şekilde kurumlara sunmak” dedi.