Cuma, Eylül 5, 2025

Medya gelirleri 3,5 trilyon dolara ulaşacak

PwC’nin Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış 2025-29 raporuna göre, küresel eğlence ve medya (E&M) sektörü 2024 yılında 3 trilyon ABD doları gelire yaklaştı ve reklam harcamalarının platformlar arasında artmasıyla 2029 yılında 3,5 trilyon dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.

Eğlence ve medya sektörünün 2029 yılına kadar yüzde 3,7’lik yıllık bileşik büyüme (CAGR) oranı ile öngörülen küresel ekonomik büyüme ortalamasının üzerinde, ancak pandemi öncesi seviyelere kıyasla daha düşük bir oranda büyüyeceği tahmin ediliyor. Sektörde yerel ve uluslararası rekabet artarken, ekonomik belirsizlik ve tüketici harcamalarındaki zayıf büyümenin, raporun kapsadığı 2029 yılına kadar olan dönem süresince eğlence ve medya sektörlerinin büyüme oranları üzerinde bir baskı oluşturması bekleniyor.


Uslu: Gelecek için proaktif bir yaklaşım benimsenmeli

Raporla ilgili değerlendirmelerde bulunan PwC Türkiye Eğlence ve Medya Sektörü Lideri Cenk Uslu, “Rapor, ekonomik belirsizlik, artan maliyetler ve duraklayan tüketici harcamaları gibi etkenlerin, dünya eğlence ve medya sektörünün büyümesini zorlaştırdığını ortaya koyuyor. Bu trendin genel olarak ülkemizdeki durumu da yansıttığını söyleyebiliriz. Sektör oyuncularının bu dönemde reklamcılık ve yapay zekânın sunduğu yeni etkileşim modellerinden yararlanması ve uygun maliyet, kişiselleştirilmiş içerik avantajlarını değerlendirmesi önem taşıyor. Yine, bağlantılı ekosistemlerin değerlendirilmesi ile elde edilebilecek önemli fırsatlar da mevcut. Rapor, sektörün geleceğe hazır olması için daha çevik, yaratıcı ve proaktif bir yaklaşım benimsemesi gerektiğinin altını çiziyor” diye konuştu.


Onan: Sanal platformlar stratejik bir alan 

Raporun sektör açısından içerik üretiminin yanı sıra iş modellerinin de yeni baştan şekillendiğine işaret ettiğini söyleyen PwC Türkiye Telekomünikasyon, Medya, Teknoloji Sektörü Lideri Serhat Onan, “Raporda yer alan Türkiye ile ilgili verilere baktığımızda, özellikle kullanıcılara internet aracılığıyla içerik sağlayan sanal platformlar (OTT) kategorisinin hem yerel içerik üretimi hem de küresel oyuncularla rekabet açısından stratejik bir alan olarak öne çıktığını görmekteyiz. Dijital odaklı genç nüfus avantajına sahip olan ülkemizin tüm eğlence ve medya pazarının 2029’a kadar yıldan yıla yüzde 9,35 gibi yüksek oranlarda büyüyerek 4,81 milyar dolara ulaşacağını tahmin ediyoruz. Bu tablo, kategori bazında ciddi bir potansiyelin varlığını ortaya koyuyor” açıklamasında bulundu.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM