Pazartesi, Ekim 13, 2025

Google’ın Türk ekonomisine katkısı 340 milyar TL

google

Google ve bağımsız araştırma kuruluşu Public First iş birliğiyle hazırlanan Türkiye Ekonomik Etki Raporu, yapay zekânın Türkiye ekonomisine yön verecek gücünü ve Google’ın dijital dönüşüme katkılarını ortaya koydu. Rapora göre, Türkiye’nin dijital ekosistemine yatırılan her 1 TL, ekonomiye 5,6 TL olarak geri döndü. 2024 yılı itibarıyla Google’ın Arama, Ads, Haritalar, Play, Cloud ve YouTube gibi ürünlerinin Türkiye ekonomisine doğrudan katkısı 340 milyar TL seviyesinde gerçekleşti. Bu katkı, Türkiye’nin GSYİH’sinin yaklaşık yüzde 0,8’ine denk gelirken 260 binden fazla kişilik istihdamı destekledi. 


Yapay zekânın kalkınmadaki kritik rolü

Türkiye, dijital ekonominin birçok alanında bölgesel bir güç hâline gelirken, yapay zekâ ve dijital teknolojiler bu dönüşümün merkezine yerleşti. Public First tarafından Google iş birliğiyle hazırlanan Türkiye Ekonomik Etki Raporu, bu katkının ekonomik büyüme üzerindeki somut etkilerini ortaya koyarken, yapay zekânın gelecek yıllarda Türkiye’nin kalkınmasında üstleneceği kritik rolü vurguladı.


“Dijital dönüşüme katkı sunuyoruz”

Google Türkiye Ülke Direktörü Mehmet Keteloğlu raporla ilgili konuşurken Google olarak Türkiye’nin dijital dönüşümüne uzun vadeli bir bakışla katkı sunduklarını söyledi. Yapay zekânın bu dönüşümün itici gücü olmaya devam edeceğini ifade eden Keteloğlu, “Yapay zekâ, 2035 yılına kadar Türkiye’nin GSYİH’sine yıllık yüzde 7,4’ün üzerinde katkı sağlayabilir. Bu yalnızca ekonomik büyüme açısından değil, toplumsal gelişim ve yenilikçilik açısından da önemli bir potansiyel anlamına geliyor. Rapora göre katılımcıların yüzde 73’ü Türkiye’nin bir ‘yapay zekâ süper gücü’ olmayı stratejik öncelik haline getirmesi gerektiğini belirtirken, işletmelerin yüzde 90’ı yapay zekâ araçlarının ülke ekonomisi için büyük bir fırsat sunduğunu düşünüyor” dedi.


Yatırımlara devam vurgusu

Kullanıcı tarafında da yapay zekâya hızlı bir adaptasyon gözlendiğini belirten Keteloğlu, Google Gemini’ın günlük aktif kullanıcı sayısının 2025’in ilk yarısında iki kattan fazla arttığını vurguladı. Şirket olarak Türkiye’nin dönüşüm sürecinde teknolojiyi sadece kullanan değil, üreten ve yön veren bir ülke olmasına katkı sağlamayı hedeflediklerini aktaran Keteloğlu, hem ekonomiye hem de topluma fayda sağlayacak teknolojileri herkes için erişilebilir hale getirmeye, Türkiye’de yapay zekâ odaklı büyümeyi destekleyecek yatırımlara devam edeceklerini belirtti.

Raporda neler var? 

Google Arama ve Workspace, yılda 530 milyar TL verimlilik artışı potansiyeli sundu. Google Cloud’a geçen işletmeler toplam 23 milyar TL tasarruf sağladı. Google hizmetleri, kullanıcılar için yılda 1,6 trilyon TL refah değeri yarattı. Google Arama ve Ads 210 milyar TL, Haritalar 55 milyar TL, YouTube 27 milyar TL, Google Play 31 milyar TL, Cloud 11 milyar TL’lik ekonomik faaliyet sağladı. Android ve Google Play ekosistemi 750 milyar TL büyüklüğe ulaşırken, 3 milyondan fazla kişiye istihdam yarattı. Yapay zekâ, 2035 yılına kadar Türkiye’nin GSYİH’sine yüzde 7,4’ün üzerinde katkı sağlayarak ekonomiye 3,2 trilyon TL ek değer kazandıracağı öngörüldü.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM