Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, EİB içerisindeki ihracatçı birlikleri arasında ihracatını en çok artıran birlik olmayı başararak ihracatını 910 milyon dolara çıkardı
Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, 1 Ocak-15 Ekim tarihleri arasında ihracatını yüzde 15’lik artışla 787 milyon dolardan 910 milyon dolara taşıdı. Bununla beraber Ege Hububat Bakliyat ve Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, Ege İhracatçılar Birliği (EİB) bünyesindeki 12 ihracatçı birliği arasında ihracatını en çok artıran birlik olmayı başardı. Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Muhammet Öztürk, 2025 yılı sonu için belirledikleri 1,1 milyar dolar ihracat hedefine emin adımlarla ilerlediklerini vurguladı.
452 milyon dolarlık ihracat
Bitkisel yağ sektörünün yüzde 15’lik ihracat artış hızıyla ulaştığı 452 milyon dolarlık ihracatla lider konumda olduğu bilgisini veren Öztürk, soya yağı, ayçiçeği tohumu, ekmeğe sürülerek yenilen kakaolu ürünler, hayvan gıdası, gofretler ve çikolata kalemlerinde önemli artışlar kaydettiklerini, 2025 yılı sonu için belirledikleri 1,1 milyar dolar ihracat hedefine emin adımlarla ilerlediklerinin altını çizdi.

Şekercilik mamulleri ihracatı %96 arttı
Çikolatalı şekercilik mamulleri ihracatımız yüzde 18 artışla 80 milyon dolar seviyesine ulaştığını kaydeden Öztürk, “Yağlı tohumlar ihracatımız, yüzde 18 artışla 59 milyon dolara ilerledi. Şekercilik mamulleri ihracatımız ise dikkat çekici bir şekilde yüzde 96 artarak 17 milyon dolar seviyesine yükseldi” dedi.
En büyük ihracat artışı Suudi Arabistan ve Ukrayna’ya
Ege Bölgesi’nden en çok ihracat 150 milyon dolarla Cezayir’e yapıldı. Cezayir’e ihracat yüzde 23 artış gösterdi. İkinci büyük ihraç pazarı 62 milyon dolarla Libya olurken, üçüncü sıradaki Cibuti’ye ihracat yüzde 10 artarak 55 milyon dolara ilerledi. Suudi Arabistan’a ihracat ise yüzde 75’lik gelişim göstererek 28,8 milyon dolardan 50,6 milyon dolara çıktı. Tunus’a ise ihracat yüzde 46 artarken 38 milyon dolar kazanıldı. Amerika Birleşik Devletleri’ne yapılan ihracat, yüzde 55 artarak 33,6 milyona ulaştı. Irak’ta da yüzde 27’lik artışla 31, milyon dolarlık ihracat yapıldı. Ukrayna’ya ihracat ise yüzde 110 artarak 19 milyon dolara çıktı.
Pazarlama projelerine ağırlık verildi
Türkiye’deki yüksek enflasyon düşük döviz kuru ortamında 2025 yılı sonundaki 1,1 milyar dolar ihracat hedefine ulaşabilecek olmanın gururunu yaşadıklarını paylaşan Öztürk, ihracattaki başarılarının kalıcı hale gelmesi için yıl boyunca uluslararası tanıtım faaliyetlerine ve pazarlama projelerine ağırlık verdiklerini dile getirdi. Türkiye Gıda İhracatçıları (TGİ) markası altında dünyanın önde gelen gıda fuarlarına katıldıklarını ifade eden Öztürk, şu ifadeleri kullandı: “Hububat ve bitkisel yağlar sektörlerinde yürüttüğümüz UR-GE projeleri kapsamında firmalarımızın ihracat kabiliyetlerini artırıyor; evcil hayvan mamaları UR-GE projesi ile ihracatın çeşitliliğini güçlendiriyoruz. Türkiye genelinde bu alandaki ihracatın yüzde 60’ının Birliğimiz kanalıyla yapılması, sektörün geleceği açısından umut verici. 2026 yılı için hedefimiz; ürün çeşitliliğimizi artırarak, yeni pazarlarda Türk gıda ürünlerinin görünürlüğünü yükseltmek, dijitalleşme ve yeşil dönüşüm odaklı projelerle sürdürülebilir büyümeyi sağlamak ve ihracatta 1,2 milyar dolara ulaşmak.”