Vodafone Türkiye, 2025-2026 mali yılına ait Nisan-Eylül 2025 sonuçlarını açıkladı. Şirketin servis gelirleri bu dönemde 64,8 milyar TL olarak gerçekleşti. Diğer yandan, Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr (FAVÖK) 23,7 milyar TL oldu. UMS 29 (Yüksek Enflasyonlu Ekonomilerde Finansal Raporlama ile İlgili Uluslararası Muhasebe Standardı 29) etkisinden arındırılmış servis gelirleri ise 61,3 milyar TL, FAVÖK ise 27 milyar TL olarak kaydedildi. Bu sonuçlarla birlikte, şirket, mali yılının ilk yarısı itibarıyla gelir bazında en hızlı büyüyen operatör olma hedefini gerçekleştirmiş oldu.
Abone sayısında artış
Vodafone Türkiye’nin mobil abone sayısı 25,5 milyona ulaşırken, Makinelerarası İletişim (M2M) dahil toplam mobil abone sayısı 31,6 milyona ulaştı. Şirketin faturalı abone sayısı 21,3 milyona yükselirken, toplam bazının yüzde 83,5’ini faturalı aboneler oluşturdu. Genişbant teknolojilerinde de müşterilerine en iyi hizmeti sunma hedefiyle çalışmaya devam eden Vodafone Türkiye’nin sabit genişbant abone sayısı 1,4 milyon olarak gerçekleşti.
Dijital müşteri sayısı 17,8 milyon
Tüm kanallarda dijitalleşme odağıyla faaliyetlerini sürdüren Vodafone’un Vodafone Yanımda ve Online Self Servis gibi dijital kanallarını kullanan aylık aktif müşteri sayısı 17.8 milyon oldu. Vodafone’un dijital kanallarını kullanan müşterilerin aylık toplam etkileşimi ise 430 milyona ulaştı. Mali yılın ilk 6 ayında, Vodafone Türkiye müşterilerinin toplam mobil data kullanımı 2.721 oldu.
Dijital servislerde büyüme
Vodafone Türkiye, bu dönemde dijital servislerde de önemli gelişme kaydetti. Vodafone’un yeni nesil mobil finans çözümü Vodafone Pay’in ürünlerini kullanan toplam kullanıcı sayısı 9,6 milyona ulaştı. Şirketin bine yakın farklı işlem yapabilen kişisel dijital asistanı TOBi’nin aylık tekil kullanıcı sayısı 7,6 milyon, aylık sohbet sayısı ise 24,3 milyon oldu.
En düşük müşteri kaybı
Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy, 2025-2026 mali yılı ilk yarıyıl değerlendirdi. Aylık aktif müşteri sayısının 17,8 milyon TL’ye ulaştığını belirten Aksoy, son 5 yılda Türkiye’de en düşük müşteri kaybına sahip operatör olduklarını ve bundan mutluluk duyduklarını dile getirdi. Şirket olarak müşteri deneyiminde dijital devrimin yolunu açma vizyonuyla çalışmaya devam ettiklerini aktaran Aksoy, “Mali yılımızın ilk yarısında servis gelirlerimiz 64,8 milyar TL olarak gerçekleşti. Bu dönemde dijital kanallarımızı kullanan aylık aktif müşteri sayımız ise 17,8 milyona ulaştı. Müşterilerimizin bize duyduğu güvene dair en önemli ölçütümüz bizimle kalmaya devam etmeleri. Bu doğrultuda, son 5 yıldır istikrarlı bir şekilde Türkiye’de en düşük müşteri kaybına sahip operatör olduğumuz için mutlu ve gururluyuz” dedi.
