ESİAD’ın hiyerarşiden uzak, kapsayıcı bilgi üreten ‘Yuvarlak Masa’ modellemesi Türkiye’de ilk kez bir kitap ile paylaşılıyor. ESİAD Başkanı Sibel Zorlu’dan iş dünyasına mesaj: “Dönüşen dünyada sorumlu, hazırlıklı ve dayanıklı olmak zorundayız”
TİCARET Gazetesi, bu kıymetli eseri, “ESİAD’ın TİCARET Gazetesi okuyucularına ücretsiz hediyesidir” ilkesiyle, iş dünyasının ve kamuoyunun bilgisine sunmaktan mutluluk duymaktadır. Türkiye’de bir sivil toplum kuruluşu tarafından geliştirilen özgün bir çalışma modelini tüm detaylarıyla anlatan bu yayın, 21. yüzyılın sorunlarına ortak akılla çözüm arayan herkese rehberlik edecek. Kitabınızı, TİCARET Gazeteniz ile birlikte edinebilirsiniz. İsterseniz de aşağıdaki linkten kitaba ulaşabilirsiniz.
Zorlu: Her görüş değerlidir, her ses duyulmalıdır
ESİAD Başkanı Sibel Zorlu, “Yuvarlak Masa” kültürünün, bilgiye ulaşmayı, çözüm üretme kapasitesini artırmayı ve karar alma süreçlerinde etkin rol üstlenmeyi hedeflediğini belirtti. Yuvarlak Masa kültürüne ilişkin değerlendirmelerde bulunan ESİAD Başkanı Sibel Zorlu, derneğin faaliyetlerinin temel mottosunu şu sözlerle özetledi: “Dönüşen dünyada sorumlu, hazırlıklı ve dayanıklı olmak zorundayız.”
Başkan Zorlu, ESİAD’ın bu modellemedeki temel hedefini ise şöyle anlattı: “Yuvarlak Masa kültürü, ESİAD’ın birlikte düşünme ve üretme anlayışının güçlü bir yansımasıdır. Temel hedefimiz ise çok net; ESİAD üyelerinin bilgiye ulaşmasını, çözüm üretme kapasitesini artırmasını ve karar alma süreçlerinde daha etkin bir rol üstlenmesini sağlamak. Yuvarlak Masalar aracılığıyla sadece farkındalık yaratmak değil, aynı zamanda politika önerileri geliştirmek, kamuoyunu doğru bilgilendirmek ve karar alıcılara yön gösterici katkı ve desteklerde bulunmak istiyoruz.”
Zorlu, bu modelin çıkış noktasını açıklarken, “Aslında bununla şunu söylüyoruz: Her görüş değerlidir, her ses duyulmalıdır. Hiyerarşiden uzak, katılımcı ve çözüm odaklı bir zeminde fikir alışverişi yapabilmek, kurumsal yaklaşımımızın temel taşlarından” ifadelerini kullandı. Zorlu ayrıca Yuvarlak Masaların, üyelerin sahadan gelen talepleri ile Yönetim Kurulu’nun Türkiye ve dünya konjonktürünü göz önüne alarak belirlediği stratejik önceliklerin harmanlanması ile şekillendiğini belirtti.
