Perşembe, Eylül 19, 2024

Online yemek sektöründe standart komisyon talebi

Online yemek sektörünün sorunları Ankara Ticaret Odası’nda (ATO) ele alındı. ATO’nun yiyecek içecek sektöründe faaliyet gösteren üyeleri, online yemek platformlarının temsilcileri ile bir araya geldi. Online yemek sipariş sitelerinin işletmelere uyguladığı farklı komisyon oranlarının yiyecek-içecek sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin mağduriyetine yol açtığını belirten ATO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Halil İbrahim Yılmaz, “Online yemek sitelerinin komisyon oranlarına standart getirilmeli” dedi.

“Yüksek komisyon oranları işletmeleri zor durumda bırakıyor”

İnternet kullanımının yaygınlaşması ve dijitalleşme ile birlikte yiyecek-içecek sektöründe online sipariş sayısının her geçen gün arttığını belirten Yılmaz, yemek sitelerinin işletmelere uyguladığı yüksek komisyon oranlarının yiyecek-içecek sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin mağduriyetine yol açtığını söyledi. Yılmaz, “Online yemek sipariş platformları tüketicilerin restoranlara ulaşmasını kolaylaştıran bir mecra ancak yiyecek-içecek sektörü gibi herkesi ilgilendiren bir sektörde yüksek komisyon oranlarının uygulanması işletmeleri zor durumda bırakıyor. İşletmeler açısından sürdürülebilir olmayan bu oranları düzeltmek için işletmelerin büyüklüğüne ve günlük paket miktarlarına göre bir düzenleme yapılması gerekiyor” ifadelerine yer verdi.

Online platformların yiyecek-içecek sektörünü, sektörün de platformları karşılıklı olarak büyütüp, geliştirdiğini kaydeden Yılmaz, “Restoran ve kafeler olmadan bu platformlar işlevsiz olacağı gibi online platformlar olmadan da restoran ve kafeler müşteri ağını genişletemez. İki alan da birbirini beslerken bizim amacımız bu bağı geliştirmek” diye konuştu. 

“Motorlu kuryeler denetlenmiyor”

Online yemek siparişlerini yerine ulaştırmada hizmet sağlayan motorlu kuryelerin işe alım süreçlerinde de işletmelerin sorunlar yaşadığını kaydeden Yılmaz, “Henüz işe yeni başlamışken biraz fazla maaş teklif eden yere kolayca geçebiliyorlar. Birkaç ayda çok sayıda iş değiştiren motorlu kuryeler denetlenmiyor. Kuryelere olan rağbet nedeniyle çalışma süreleri, ehliyet durumu, yeterlilikleri daha tam anlamıyla kontrol edilmeden işe alımlar yapılabiliyor” dedi.

ATO Zafertepe Salonu’nda gerçekleştirilen toplantıda ATO’nun yiyecek-içecek sektöründe faaliyet gösteren üyelerini temsil eden 48 No’lu Hazır Yemek Hizmetleri-Kantin İşletmeciliği Meslek Komitesi ve 60 No’lu Restoran, Lokanta, Kafe Hizmetleri Meslek Komitesi üyeleri, online yemek sipariş platformları Yemeksepeti, Trendyol Yemek ve Getir Yemek temsilcileri ve Ticaret Bakanlığı yetkilileri katıldı.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM