Perşembe, Eylül 19, 2024

İtalyan kozmetik üreticisinin gözü Türkiye’de

Italian Trade Agency (ITA), Cosmetica Italia ve Cosmoprof Worldwide Bologna iş birliğiyle düzenlenen ‘Italian Beauty Day’ etkinliği, İstanbul Four Seasons Hotel Bosphorus’ta gerçekleşti. İtalyan kozmetik üreticilerinin Türk temsilcileri ile bir panel gerçekleşti.

ITA Direktörü Marco Pintus son yıllarda Türkiye ve İtalya arasındaki ticarette kaydedilen etkileyici ilerlemeye dikkat çekti. Pintus, “Pandemi öncesi 2019 yılında toplam ticaretin sadece 19 milyar dolar olduğunu düşünürsek, ticaretimizin ne kadar hızlı büyüdüğünü görebiliriz. Bu ilerleme Türkiye’nin üçüncü ülkelerle ticareti kolaylaştıran bir tür platform olarak artan rolünden kaynaklanıyor. Türkiye, kozmetik endüstrisinde önemli bir lojistik merkez haline geldi ve şimdi Avrupa, Asya, Afrika ve Orta Doğu arasında bir köprü görevi görüyor. Türk kozmetik pazarının son yıllarda güzellik trendlerine olan tüketici ilgisiyle birlikte ivme kazandığını görebiliyoruz. Bu nedenle İtalyan kozmetik üreticileri de Türkiye pazarında büyük potansiyel görüyor” dedi.

Geçen yıl, İtalya’nın Türkiye’nin kozmetik ithalatında 134 milyon dolar değer ve yaklaşık yüzde 9 pazar payı ile Fransa ve Almanya’dan sonra Türkiye’nin kozmetik ithalatında üçüncü sırada yer aldığını belirten Pintus, “Bu, Türkiye’ye kozmetik ihracatımız için şimdiye kadar kaydedilen en yüksek değerdi” diye konuştu.

Cosmetica Italia Başkan Yardımcısı Fabio Franchina ise Türkiye’nin İtalyan kozmetik sektörü için 16’ncı ihracat destinasyonu olarak kendini kanıtladığını ve 2022’ye kıyasla yüzde 38,5’lik bir artış kaydettiğini belirtti.


İkili ticarette %23’lük artış

Pintus, 2023 yılında Türkiye ve İtalya arasındaki toplam ticaretin 27,4 milyar dolara ulaşarak tüm zamanların en yüksek seviyesine çıktığını ve 2024 yılının ilk dört ayında ikili ticarette yüzde 23’lük bir artış daha kaydedildiğini belirtti. Pintus, son iki yılda İtalya’nın Türkiye’ye ihracatında yüzde 30’luk kayda değer bir artışın ardından, bu yılın ilk 4 ayında yüzde 40’lık daha da büyük bir artış yaşandığını vurguladı.

Etkinliğin sonunda katılımcılar, İtalya’da üretilen güzellik ürünleri ile yapılan demonstrasyonları deneyimleme fırsatı buldu.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM