Çetin, son bir yıl içerisinde Trendyol ile Denizli’den Türkiye’ye yaklaşık 14 milyon adet ürün satışının gerçekleştiğini aktardı
Trendyol ve Denizli Sanayi Odası (DSO) e-ihracatı odağına alan özel bir buluşma gerçekleştirdi. ‘Trendyol Denizli İhracatçı Buluşması’,toplantının odağında, mikro ihracatın sunduğu olanaklar ve Denizlili üreticilerin sınır ötesi e-ticarette potansiyellerini gerçekleştirmelerine destek olacak imkanlar yer aldı.
Toplantıda konuşan Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, Denizli’deki üretim ve ticaret potansiyelinin öneminden bahsetti. Denizli, yükselen e-ticaret içerisinde çok önemli bir yere sahip olduğunu vurgulayan Çetin, “Satıcı ciroları sıralamasında Türkiye’de büyükşehirleri saymaz isek 5. sırada Denizli var. Buradaki aktif satıcı sayımız 3 binin üzerine çıktı. Son bir yıl içerisinde Denizli’de üretilip Trendyol aracılığıyla ülkemize ve tüm dünyaya ulaştırdığımız Denizlili ürün sayısı yaklaşık 14 milyon oldu. Ciro anlamında da Denizlili satıcılarımız 2,5 milyar TL’nin üzerinde bir ticaret hacmi yarattı. İnanıyorum ki Denizlili üreticiler bu önemli başarılarını yurt içinde ve dışında ilerletmeye devam edecek” dedi.
“Doğu Avrupa pazarlarına girdik”
Türkiye’nin e-ihracatta çok önemli bir potansiyele sahip olduğunu belirten Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, “Türk ürünlerine, işletmelerine, üretim gücüne inanarak bir yol haritası çıkardık ve e-ihracat çalışmalarımıza odaklandık. ‘Made in Türkiye’ ürünlerin ve üreticilerimizin rekabetçi gücünü artırmak hedefiyle yurtdışına açıldık. Bu yolculuğumuzda Almanya, Azerbaycan, Körfez ve Doğu Avrupa pazarlarına girdik. Başarılı mikro ihracat çözümlerimiz neticesinde 90 binden fazla satıcımızı e-ihracatçı hale geldi. Dijitalleştirdiğimiz ve e-ihracatçı olmalarına katkı sağladığımız işletmelerimizin yarattıkları iş hacmi neticesinde Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından ‘Türkiye e-ihracat şampiyonu’ olarak ödüllendirildik” dedi.