Cuma, Kasım 22, 2024

2024 yılı üçüncü çeyrek bilanço dönemi devam ediyor

Borsa İstanbul’da 2024 yılı üçüncü çeyrek bilanço dönemi devam ediyor. Şirketler mali verilerini açıklayarak yatırımcılar tarafından yakından izleniyor. Konsolide olmayan şirketlerin 3. çeyrek finansal raporları için son gönderme tarihi 30 Ekim 2024, konsolide şirketler için ise bu tarih 11 Kasım 2024 olarak belirlendi. Türk Telekom, Vakıfbank, TAB Gıda, Kerevitaş ve Penta Teknoloji şirketlerinden gelen bilanço açıklamaları yatırımcılar tarafından önem taşıyor. Bu kapsanda,  VakıfBank, 2024 yılının üçüncü çeyreğinde tarihî bir eşiği aşarak aktif büyüklüğünü 100 milyar dolar seviyesinin üzerine taşırken, TAB Gıda, 2024 yılı dokuz aylık döneminde gösterdiği güçlü performansla dikkat çekti. Kerevitaş’ın, 2024’ün 9 aylık konsolide cirosu 17,3 milyar TL oldu. Türk Telekom konsolide gelirlerini yıllık bazda yüzde 15,9 artışla 40,4 milyar TL’ye yükseltti.


VakıfBank 34,6 milyar TL kâr elde etti

VakıfBank, 2024 yılının üçüncü çeyreğinde tarihî bir eşiği aşarak aktif büyüklüğünü 100 milyar dolar seviyesinin üzerine taşıdı. VakıfBank, aynı dönemde 34 milyar 623 milyon TL olan brüt kârından 7 milyar 409 milyon TL vergi karşılığı ayırarak, 27 milyar 214 milyon TL net kâr elde etti. Bankanın finansal sonuçlarına ilişkin değerlendirmelerde bulunan VakıfBank Genel Müdürü Abdi Serdar Üstünsalih, ‘’Türkiye’nin aktif büyüklükte ikinci bankası olarak, verimli bilanço yönetimimiz ve uluslararası piyasalardaki öncü rolümüzle, sürdürülebilir finansal hizmet anlayışımızı yenilikçi teknolojik altyapımızla birleştirerek ülkemiz ekonomisine kesintisiz destek sağlamaya devam ediyoruz. 2024 yılının üçüncü çeyreğinde bankamızın nakdi ve gayri nakdi krediler yoluyla Türkiye ekonomisine sağladığı finansman desteği yıllık bazda yüzde 38 artarak 2,5 trilyon TL’ye ulaştı. Aynı dönemde nakdi kredilerimiz yıllık yüzde 34 artışla 1,9 trilyon TL seviyesine yükseldi. Aktif toplamımız ise dolar bazında yıllık yüzde 17 artışla ilk defa 100 milyar dolar seviyesini aşmış bulunuyor. Böylece Bankamızın 70 yılı aşkın köklü tarihinde bu önemli dönüm noktasına hep birlikte tanıklık ediyoruz” dedi.


Toplam mevduatlar yıllık bazda 2,3 trilyon TL’yi aştı

Toplam mevduatların yıllık yüzde 36 artış ile 2,3 trilyon TL seviyesini aşarak, VakıfBank’ın ana fonlama kalemi olmaya devam ettiğini vurgulayan Üstünsalih, “TL varlıklara güvenin göstergesi TL mevduatlarımız yıllık bazda yüzde 49 artış ile 1,6 trilyon TL seviyesine ulaştı. Tabana yaygın mevduat politikamız sayesinde, bir önceki yıla göre yüzde 63 oranında artışla 1 milyar TL’yi aşan tasarruf mevduatlarının toplam mevduatlar içindeki payı ise yüzde 39’dan yüzde 47 seviyesine ulaştı” diye konuştu.


Kaynak tutarı 8,6 milyar dolara ulaştı

Yurt dışından sağlanan fonlamaların Türkiye ekonomisi ve Türk bankacılık sektörü açısından önemine de vurgu yapan Üstünsalih, “Etkin sermaye yönetimi anlayışımız doğrultusunda, yıl içinde gerçekleştirdiğimiz 550 milyon dolar tutarında ilave ana sermaye tahvil ihracı ve 700 milyon dolar tutarında Basel III uyumlu sermaye benzeri tahvil ihracımızın ardından, kaynak yapımızı çeşitlendirmek amacıyla 2020 yılından bu yana gerçekleştirdiğimiz sürdürülebilir eurobond ihraçlarına bir yenisini daha ekledik. 500 milyon dolar tutarındaki ihraçla bu alandaki lider konumumuzu perçinledik. Böylece, 2024 yılının üçüncü çeyreğinde, sürdürülebilir eurobond ihraç büyüklüğümüzün toplam tutarı 2,5 milyar dolar seviyesine yükseldi. Söz konusu işlemlerle birlikte yılbaşından bu yana yurt dışından sağlanan kaynak tutarı 8,6 milyar dolara ulaştı. Çeşitlendirdiğimiz kaynak yapısı, uzun vadeli ve uygun maliyetli uluslararası fonlama imkânları ile yurt dışından ülkemize yeni kaynaklar temin etmeye devam edeceğiz” ifadelerine yer verdi.

VakıfBank’ın konsolide olmayan 30 Eylül 2024 tarihli bilançosunun önemli finansal göstergeleri arasında: Vergi öncesi kâr 34 bin 623 milyon TL, net kâr 27 bin 214 milyon TL, toplam aktifler 3 bin 569 milyar TL, toplam nakdi-gayri nakdi krediler 2 bin 456 milyar TL, nakdi krediler bin 855 milyar TL, gayri nakdi krediler 600 bin 669 milyon TL, toplam mevduat 2 bin 305 milyar TL, özkaynaklar 201 bin 166 milyon TL, alınan krediler 290 bin 73 milyon TL, ihraç edilen menkul kıymetler 183 bin 41 milyon TL ifadeleri yer alıyor.


Türk Telekom gelirlerini 40,4 milyar TL’ye yükseltti

Türk Telekom, 2024 yılı üçüncü çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Türk Telekom konsolide gelirlerini yıllık bazda yüzde 15,9 artışla 40,4 milyar TL’ye yükseltti. Sabit internet ARPU’da yıllık bazda yüzde 21,2’lik artışla beklenen ivmeyi yakalarken, mobil gelir büyümesi güçlü trendini korudu. Türk Telekom’un üçüncü çeyrekteki FAVÖK’ü yıllık bazda yüzde 30,8 artarak yüzde 40,8 marjla 16,5 milyar TL’ye ulaşırken, üçüncü çeyrekteki net karı 1,1 milyar TL oldu. Gelir büyümesinde görülen hızlanma ile birlikte FAVÖK ve nakit akışı üretimi önemli ölçüde arttı.


Mobil abone sayısı 27 milyona yükseldi

Mobil alandaki stratejik yatırımları ve müşteri memnuniyeti odaklı çalışmalarıyla mobil abone sayısını 27 milyona yükselten Türk Telekom, elde ettiği birikimin sonucu olarak 2020’nin ilk çeyreğinden bu yana en büyük hacme ulaşan MNT (Mobil Numara Taşıma) pazarında çeyrek bazında en çok tercih edilen operatör oldu. Mobil alanda yeni bir tarihi rekor seviyeye ulaşan Türk Telekom’un son on iki ayda mobil faturalı net abone kazanımı 2 milyonu aştı.Türkiye’nin 81 ilinin tamamını uçtan uca fiber ağlarla ören Türk Telekom’un, 2024 üçüncü çeyreği itibarıyla fiber altyapı uzunluğu 459 bin kilometreye (km), fiber hane kapsaması 32,7 milyona, fiber abone sayısı ise 13,4 milyona ulaştı. Fiberdeki gücünü mobile aktararak Fiber Mobilite çağını başlatan Türk Telekom’un, fibere bağlı LTE mobil baz istasyonu oranı ise yüzde 53’e yükseldi.


“Üçüncü çeyrek zirveyi gördüğümüz dönem oldu”

Türkiye’nin her noktasında hem fiber hem de mobil teknolojilere hız kesmeden yapılan yatırımlarla, dijital dönüşümde öncü rollerinin sürdürüldüğünü söyleyen Türk Telekom CEO’su Ümit Önal, “Üçüncü çeyrek pek çok temel performans göstergesinde zirveyi gördüğümüz olağanüstü bir dönem oldu. Bölgemizin teknoloji taşıyıcısı olma ve küresele açılma vizyonumuz kapsamında öncü çalışmalarımız devam ediyor. Üçüncü çeyrek performansımız hedeflerimizi gerçekleştirmek için attığımız kararlı adımların göstergesi. Fiber hane kapsamamız 32,7 milyona yükselirken, fiberin gücünü mobile taşıyarak başlattığımız Fiber Mobilite çağında 27 milyon mobil aboneye ulaştık ve son on iki aylık mobil abone kazanımında tarihi rekorumuzu yeniledik. Yıl sonuna hızla yaklaşırken, Türk Telekom için en az 2024 kadar heyecanlı olacağına inandığımız gelecek yıla hazırlanıyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz pazarlardaki konumumuzu daha da güçlendirmek, müşteri deneyimini artırmak ve güçlü finansal performansımızı korumak, yatırımlarımıza devam etmek, değişmez odaklarımız olacak” sözlerine yer verdi.


Siber güvenlikte dünya standartlarında çözümler sunuyoruz”

Sürekli yenilenen ürün ve hizmetlerle siber güvenlik alanında müşterilerine dünya standartlarında çözümler sunduklarını belirten Önal, “Türkiye’nin en geniş koruma kapasitesine sahip olan Türk Telekom Siber Güvenlik Merkezi’nde, 250’den fazla alanında uzman mühendisle müşterilerimize destek veriyoruz. Bu alandaki liderliğimizi uluslararası tescillerle de kanıtladık. Sertifikasyon kuruluşu CREST tarafından siber güvenlik alanında üç başlıkta akredite edilen Türkiye’deki tek kurumuz. Ayrıca yerli ve milli ürün kullanma vizyonu ile ürünlerin yerlileştirilmesi konusunda kararlı çalışmalarımız sürüyor. Siber güvenlik alanında 2018’de yüzde 26 olan yerli ve milli çözümlerle ikame oranını, 2023 itibarıyla yüzde 65’e yükselttik. Verinin iletilmesi, saklanması ve korunması aşamalarının tümünde müşterilerimize yüksek standartlarda çözümler sunmaya, yerli ekosistemi destekleyerek ürün portföyümüzü zenginleştirmeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.


TAB Gıda’nın toplam hasılatı 22,9 milyar TL

TAB Gıda, 2024 yılı dokuz aylık döneminde gösterdiği güçlü performansla dikkat çekti. Şirketin sistem genelindeki satışları hem kendi işletmeleri hem de franchise restoranları dâhil olmak üzere, 30,1 milyar TL’ye ulaşarak geçen yıla göre yüzde 64 oranında bir artış kaydetti. Sektörün önde gelen markalarını bünyesinde barındıran TAB Gıda, dokuz aylık dönemde yıllık bazda reel gelir artışı sağlarken marjlarını beklentilerin üzerine taşıdı. Şirketin toplam hasılatı 22,9 milyar TL’ye ulaşırken, FAVÖK’ü geçen yıla kıyasla 4,9 milyar TL’ye yükselerek yüzde 4 oranında reel artış gösterdi.


“FAVÖK’ümüzü reel olarak artırdık”

Şirketin finansal ve operasyonel sonuçlarını değerlendiren TAB Gıda Co-CEO’su Özgür Çetinkaya, “2024 yılının dokuz aylık döneminde sistem genelindeki gelirlerimiz yüzde 64 artarak 30,1 milyar TL’ye ulaştı. Bu güçlü performansla birlikte, şirket olarak gelirlerimizi ve FAVÖK’ümüzü reel olarak artırdık. FAVÖK marjımız hem üçüncü çeyrek bazında hem de dokuz aylık dönemde beklentilerin üzerinde artarak, üçüncü çeyrekte 1,3 puanlık yükselişle yüzde 23,1 seviyesine ulaştı. Bu sonuçlar, müşteri ve kalite odaklı verimli operasyonlarımızın olumlu etkisini gösteriyor. 2024 yılının ilk dokuz ayında, toplam varlıklarımızı reel olarak yüzde 10 oranında artırarak bilançomuzu güçlendirdik. Öz kaynaklarımızda da yüzde 11 oranında bir büyüme sağladık. Güçlü nakit pozisyonumuz sayesinde bilançomuzun dayanıklılığını artırdık” ifadelerine yer verdi.


“Restoran sayımızı bin 781’e yükselttik”

Bilançolarında herhangi bir döviz borcu da bulunmadığını aktaran Çetinkaya, “Yatırımlarımıza devam ederek 76’sı üçüncü çeyrekte olmak üzere dokuz aylık dönemde toplam 182 yeni restoran açtık ve restoran sayımızı bin 781’e yükselttik. Bu da ortalamada her iş günü yeni bir restoran açtığımızı gösteriyor. Üçüncü çeyrek itibarıyla franchise restoranlarımızın portföyümüzdeki payı yüzde 45’e ulaştı. Kendi işletmelerimiz ve franchise lokasyonlarımız arasında dengeli bir model oluşturmaya devam ediyoruz. Bu model, satışlarımıza ve kârlılığımıza katkıda bulunurken, pazar payımızı güçlendirmede de kritik bir rol oynuyor” diye konuştu.


Dijitalleşmedeki kararlılık, marjları iyileştiriyor

TAB Gıda’nın büyümesinde dijital dönüşümün önemli bir rol aldığını belirten Çetinkaya, bu sayede operasyonel verimliliklerini de artırdıklarını vurguladı. Çetinkaya, “Teknolojik yeniliklerle desteklenen adımlarımız sayesinde, restoranlarımızda müşterilerimize daha konforlu alan yaratıyor, deneyimlerini iyileştiriyoruz. Dijitalleşme konusundaki kararlılığımız, operasyonel verimliliğimizi artırma hedeflerimize katkı sağlayarak, marjlarımızın iyileşmesine destek oluyor. Üçüncü çeyrek itibarıyla restoranlarımızda toplam bin 120 self-servis sipariş ekranı kurarak geleneksel sipariş yöntemlerini, yüksek teknoloji ile değiştirmeye devam ettik. Böylece müşterilerimizin kendi siparişlerini vermelerini sağlayarak daha hızlı ve kolay bir sipariş deneyimi sunuyoruz. Aynı zamanda bu dönemde evlere servis siparişlerindeki çalışmalarımız sayesinde de güçlü sonuçlar elde etmeye devam ettik. Dokuz aylık dönemde paket servis siparişlerinde yüzde 11 artışla 35,2 milyon fiş sayısına ulaştık. Dijitalleşmeye odaklanmamız sayesinde, dijital satışlarımız toplam satışlarımızın yüzde 30’undan fazlasını oluşturuyor ” dedi.


Penta Teknoloji’den 16,8 milyar TL’lik ciro

Penta Teknoloji, 2024’ün ilk iki çeyreğindeki güçlü finansal performansını üçüncü çeyrekte de devam ettirdi. Penta Teknoloji ilk dokuz aylık konsolide cirosunu geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 40’lık artışla 16,8 milyar TL olarak açıkladı. Aynı dönemde brüt kârını 1,2 milyar TL’ye yükselten Penta Teknoloji’nin FAVÖK’ü yüzde 11’lik artışla 681 milyon TL, FAVÖK marjı ise yüzde 4 olarak gerçekleşti. Penta Teknoloji bu dönemde 243 milyon TL vergi öncesi kâr elde etti.


“Dijitalleşme iş süreçlerimizin merkezinde”

Sektördeki katma değerli yenilikçi konumun finansal performanla güçlendirirken, istikrarlı büyümelerini ‘Tüm paydaşların mutluluğu’ vizyonu ile sürdürüldüğünü dile getiren Penta Teknoloji Genel Müdürü Fatih Erünsal, “2024 yılında, iş ortaklarımızla olan bağlarımızı daha da güçlendirmeyi ve ihtiyaç duydukları ürünlere tek kanaldan ve güvenle erişmelerini sağlamayı planlamıştık. Yılın son çeyreğine girdiğimiz bu dönemde, bu hedeflerimize başarıyla ulaştığımızı görmek bizleri mutlu ediyor. Türkiye’nin dijital dönüşümüne katkı sağlarken aynı zamanda iş ortaklarımıza benzersiz hizmetler sunmaya devam ediyor, dijitalleşmeyi iş süreçlerimizin merkezine alarak, verimliliği ve inovasyonu artırmak adına önemli adımlar atıyoruz. Türkiye’nin öncü katma değerli teknoloji şirketi olarak Kasım ayında 34. yılımızı kutlarken, sürekli gelişim odağımız, yeniliklere açık olma kabiliyetimiz ve değerlerimizle uzun yıllar boyunca başarılı projelere imza atacağımıza inanıyoruz” ifadelerinde bulundu.


Kerevitaş’ın 9 aylık konsolide cirosu 17,3 milyar TL

Türkiye’de dondurulmuş gıda ve yağ sektöründe çalışan Kerevitaş’ın, 2024’ün 9 aylık konsolide cirosu 17,3 milyar TL olurken, brüt kârı ise 295 milyon TL artarak 3,6 milyar TL’ye ulaştı. Aynı dönemde konsolide brüt kâr marjı önceki yılın aynı dönemine göre 3,7 puan artışla yüzde 21,1 olarak gerçekleşirken, konsolide FAVÖK marjı ise 1,3 puanlık artışla yüzde 9,7 oldu. Kerevitaş, bu dönemdeki 1,6 milyar TL’lik ihracat rakamıyla güçlü pozisyonunu koruyarak ülke ekonomisine katkı sunmaya devam etti.


Yılın üçüncü çeyreğinde markaya 9 ödül

Türkiye’yi dondurulmuş gıdayla tanıştıran SuperFresh, yılın ilk 9 ayında hem tonaj hem ciroda pazarın üstünde büyüme sektördeki liderliğini sürdürdü. Bu dönemde güçlü Ar-Ge ekibi ve uzman şeflerin iş birliği ile 8 yenilikçi ürünün lansmanı yapıldı ve SuperFresh’in etkin iletişimleri ve güçlü inovasyonları, yılın üçüncü çeyreğinde markaya 9 ödül getirdi. SuperFresh, ‘Türkiye’nin Lovemark’ları 2024’ araştırmasında, ‘Dondurulmuş Gıda’ kategorisinde Türkiye’nin en sevilen markası seçildi.


“Markamız, dondurulmuş gıda ve yağ sektöründe pazar lideri”

Kerevitaş’ta, sürdürülebilirlikten ihracata, güçlü finansal performanstan çevik yönetim yapısına kadar her alanda gelişmeye, büyümeye ve ülkeye katma değer sağlamaya devam ettiklerini dile getiren Kerevitaş CEO’su Mert Altınkılınç, “Dondurulmuş gıda ve yağ sektöründe pazar lideri markalarımızla, Türkiye ve dünyadaki yaygın satış noktalarımız ve iş ortaklarımızla satış gelirlerimizde artış sağlarken; tüketicilerimiz ve müşterilerimizin değişen beklenti ve ihtiyaçlarına, yüksek kaliteli, inovatif ürünlerimizle yanıt veriyoruz. Sektörde etki ettiğimiz geniş ekosistemde dönüştürücü rolümüzün bilinciyle tüm paydaşlarımızın beklentilerini karşılamak ve uzun vadeli değer yaratmak için kararlılıkla çalışmaya devam ediyoruz” diye konuştu

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM