Pazartesi, Ağustos 25, 2025

Perakende, bayramda 130 milyar TL alışveriş bekliyor

Markalı perakende sektörü, 29 Mart Cumartesi (bugün) gününe denk düşen arife günü yoğunlaşması beklenen ramazan bayramı alışverişi için hazırlıklarını tamamladı. Perakendeciler, dört günlük tatil döneminde 50 milyar TL’lik kısmı arife günü olmak üzere toplam 130 milyar TL’lik kartlı alışveriş yapılacağını öngörüyor.

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, markalı perakendede 2025’in ilk iki ayında adet satışları daralırken operasyon maliyetlerindeki artışın hız kesmeden devam ettiğini hatırlattı. Bayram alışverişinin market, giyim, ayakkabı ve yemek başta olmak üzere bazı kategorilere kısmen de olsa nefes aldıracağını belirten Öncel, şunları söyledi: “Bayram alışverişinde kartlı harcamaların yaklaşık yüzde 20’si market giderleri için yapılıyor. Giyim ve ayakkabı ile yeme içme de ilk üçte yer alan diğer kategorileri oluşturuyor. Önceki yıllardaki gözlemlerimizden dini bayramlar için alışverişin arife günü yoğunlaştığını biliyoruz. Bankalararası Kart Merkezi’nin (BKM) verileri de gözlemimizi doğruluyor. Örneğin geçen yıl 4 günlük ramazan bayramı tatilindeki toplam 94,1 milyar TL’lik kartlı harcamanın, 37 milyar TL’lik kısmının, yani yüzde 39’unun arife günü gerçekleştirildiğini görüyoruz.” Bu yıl 4 günde kartlı harcamanın yıllık enflasyona paralel olarak yüzde 40 civarında artışla 130 milyar TL’yi geçeceğini tahmin ettiklerini söyleyen Öncel, “Söz konusu alışverişin yaklaşık yüzde 40’ının, yani 50 milyar TL’lik kısmının 29 Mart Cumartesi (bugün) gerçekleşmesini bekliyoruz” dedi.

Öncel, dini bayramlar ve özel günlerde dönemsel artışlar olmakla birlikte genel olarak adet satışlarındaki daralmanın devam ettiğinin altını çizdi. Öncel, gidişatın tersine çevrilebilmesi için yenilikçi ürün yapmaktan ve maliyetleri düşürmekten başka çözüm yolu görünmediğini kaydetti. 

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM