İnsanların ekonomik ve kaliteli sağlık hizmetlerine ulaşma arayışı küresel sağlık turizmi pazarının son yıllarda tüm dünyada gelişme göstermesinde önemli rol oynadı. Ticaret Bakanlığı, sağlık turizmi sektörüne yönelik çalışmaları ve destek programları ile Türkiye’nin sağlık turizmindeki hedef destinasyon imajını güçlendirerek, Türkiye’yi dünyada lider ülke yapmayı hedefliyor.
2012-2024 yılları arasında tedavi olmak amacıyla ülkemizi ziyaret eden sağlık turisti sayısı 6 kat artışla 1,5 milyona ulaştı. Sağlık hizmeti ihracatı 2012-2024 arasında 4 kat artışla 3 milyar dolara yükseldi. “Heal in Türkiye” portalına üye kuruluşlarımıza, 1 Haziran 2025 tarihinden itibaren 5448 Sayılı Karar kapsamında yapacakları reklam, tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinde ilave 10 puan destek sağlanacak. Dolayısıyla, anılan portala üye sağlık kuruluşları ve aracı kuruluşları, söz konusu destek kapsamında hedef ülkeler haricindeki ülkelere yönelik yapacakları faaliyetlerde destekten yüzde 60 yerine yüzde 70, hedef ülkelere yönelik faaliyetleri için ise destekten yüzde 70 yerine yüzde 80 oranında faydalanabilecek.
Ticaret Bakanlığı tarafından sağlık turizmi sektörüne yönelik olarak uygulanan destek programları kapsamında, 2012-2024 yılları arasında 12 yıllık dönemde 1701 firma desteklerden yararlandı. Diğer taraftan, ülkemizden küresel markalar oluşturma ve bu markaları dünyaca bilinir hale getirerek güçlü bir Türk malı ve hizmeti imajı yaratılmasını amaçlayan destek programı olan Markalaşma ve TURQUALITY® Programı kapsamında hali hazırda toplam 15 adet sağlık turizmi sektörü markası destekleniyor. Bunun yanında, 2024 yılında sağlık turizmine yönelik 213 fuar Ticaret Bakanlığı tarafından desteklendi. Türkiye, medikal turist tercihlerine oldukça pozitif bir katkı sağlayan Joint Commission International (JCI) akreditasyonuna sahip 42 adet sağlık kuruluşu ile bu alanda tüm ülkeler arasında 6. sırada yer alıyor.