Cuma, Eylül 12, 2025

TÜİK: Girişimlerin %8,6’sı yüksek hızlı internete sahip

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2025 yılına ilişkin Girişimlerde Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. Araştırmaya göre, en az 10 çalışanı olan girişimlerin yüzde 93,6’sı sabit hat internet bağlantısı kullanırken, bu girişimlerin yalnızca yüzde 8,6’sı 1 Gbit/s ve üzeri hızda internet erişimine sahip. Girişimlerin büyük çoğunluğu ise hâlâ 100 Mbit/s altındaki hızlarda internet kullanıyor.


Web sitesine sahip girişimlerin oranı %56,5 oldu

En az 10 çalışanı olup web sitesine sahip olan girişimlerin oranı, 2024 yılında yüzde 51,8 iken bu oran 2025 yılında yüzde 56,5 oldu. Web sitesi sahiplik oranı çalışan sayısı büyüklük grubuna göre incelendiğinde; 2025 yılında 250 ve üzeri çalışanı olan girişimlerin yüzde 92,5’inin, 50-249 çalışanı olan girişimlerin yüzde 73,1’inin ve 10-49 çalışanı olan girişimlerin ise yüzde 52,4’ünün web sitesi sahibi olduğu görüldü.

Web sitesi sahiplik oranı ekonomik faaliyet grubuna göre incelendiğinde ise 2025 yılında web sitesi sahibi olan girişimlerin oranının en fazla yüzde 91,6 ile ‘bilgi ve iletişim’ faaliyeti yürüten girişimlerde olduğu görüldü. Bunu, yüzde 89,3 ile ‘finans ve sigorta’ faaliyetleri ve yüzde 79,7 ile ‘bilgisayarların ve iletişim araç ve gereçlerinin onarımı’ faaliyetleri takip etti.


Girişimlerin %55,2’si sosyal medya uygulamalarını kullandı

Facebook, Instagram, X, Snapchat, YouTube, LinkedIn, TikTok gibi sosyal medya uygulamalarını kullanan 10 ve üzeri çalışanı olan girişimlerin oranı, 2021 yılında yüzde 34,6 iken 2025 yılında bu oran yüzde 55,2 oldu. Sosyal medya kullanan girişimlerin oranı çalışan sayısı büyüklük grubuna göre incelendiğinde; 2025 yılında 10-49 çalışanı olan girişimlerin yüzde 52,8’inin, 50-249 çalışanı olan girişimlerin yüzde 64,2’sinin ve 250 ve üzeri çalışanı olan girişimlerin yüzde 83,4’ünün en az bir sosyal medya uygulaması kullandığı görüldü.


E-satış yapan girişimlerin oranı %13,6 oldu

En az 10 çalışanı olan girişimlerin 2024 yılında İnternet (web siteleri ya da mobil uygulamalar) ve/veya Elektronik Veri Alışverişi (EDI) aracılığı ile gerçekleştirdikleri e-satış oranı yüzde 13,6 oldu. Çalışan sayısı büyüklük grubuna göre e-satış yapma oranı, 10-49 çalışanı olan girişimlerde yüzde 12,9, 50-249 çalışanı olan girişimlerde yüzde 15,1 ve 250 ve üzeri çalışanı olan girişimlerde ise yüzde 26,5 oldu.

E-satış yapma oranı ekonomik faaliyet grubuna göre incelendiğinde ise 2024 yılında en fazla e-satış yapma oranının yüzde 38,6 ile ‘konaklama ve yiyecek hizmeti’ faaliyetlerini yürüten girişimlerde olduğu görüldü. Bunu, yüzde 20,3 ile ‘bilgisayarların ve iletişim araç ve gereçlerinin onarımı’ faaliyetlerini yürüten girişimler ve yüzde 19,7 ile ‘bilgi ve iletişim’ faaliyetlerini yürüten girişimler takip etti.


Her 10 girişimden biri web satış yaptı

Girişimlerin yüzde 12,4’ü 2024 yılında web sitesi ya da mobil uygulamalar üzerinden web satış yaptı. Web sitesi ya da mobil uygulamalar aracılığı ile mal veya hizmet satışı yapan girişimler çalışan sayısı büyüklük grubuna göre incelendiğinde; 10-49 çalışanı olan girişimlerin yüzde 11,9’unun, 50-249 çalışanı olan girişimlerin yüzde 13,3’ünün, 250 ve üzeri çalışanı olan girişimlerin ise yüzde 21,3’ünün web satış yaptığı görüldü.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM

Tarihte Bugün

Resmi Gazete’de Bugün

Karayollarında Durum

TİCARET’te bugün