Yaz tatilinde sona yaklaşılırken, okula dönüş için hazırlıklar hız kazandı.
Mobil pazarlama analitik şirketi Adjust’ın verilerine göre, sınıfa dönüş alışverişi yapanların yüzde 55’i şimdiden okul malzemeleri ve ilk gün kıyafetleri almaya başladı. Diğer yandan, ebeveynlerin bu yıl okula dönüş malzemeleri için 41,5 milyar dolar harcayarak yeni bir rekor kırması bekleniyor.
Üniversiteye dönüş harcamalarının da geçen yıla göre 20 milyar dolar artışla 94 milyar dolara yükselmesi bekleniyor.
Ortalama harcama 890 doları bulacak
Adjust’ın, Ulusal Perakende Federasyonu’nun anketine dayandırdığına göre, bu yıl ilkokuldan liseye kadar çocukları olan ailelerin okula dönüş ürünleri için ortalama 890 dolar harcaması bekleniyor. Okula dönüş alışverişi yapanların neredeyse yüzde 70’i ise yüksek teknolojili aletler ve bilgisayar aksesuarları almayı planlıyor ve bu da harcamalarda beklenen artışı tetikliyor.
Üniversite öğrencileri ve aileleri, kişi başına ortalama 1.367 dolar ile daha da fazla harcama yapmaya hazırlanıyor. 2019’dan bu yana harcamalarda önemli bir artışa işaret eden bu tutar, neredeyse iki katına çıktı.
E-ticaret kullanımı ağustosta zirve yaptı
Okul malzemeleri için alışveriş yaparken, e-ticaret uygulamaları birçok Amerikalı için tercih ediliyor. Adjust verilerine göre, e-ticaret uygulaması oturumları Temmuz-Eylül 2022 arasında yıldan yıla önemli bir büyüme gösterdi. Temmuz 2022’de oturumlarda yıllık bazda yüzde 11’lik bir artış görüldü. Ağustos ayında ise yıllık büyüme yüzde 12’yi görerek zirveye çıktı.
Alışveriş uygulaması oturumları 2022 yazında yükselişe geçti
ABD’deki alışveriş uygulamaları 2022 yazı boyunca oturum sayısında büyük bir artış yaşadı. Temmuz ayında yıllık bazda yüzde 19’luk önemli bir artış görülürken, Ağustos ayında yüzde 22’lik bir yıllık büyüme kaydedildi. Bu eğilim Eylül ayında da yıllık bazda yüzde 19’luk bir artışla devam etti.
Oturumlarda en yüksek büyüme Ağustos ayında kaydedilmiş olsa da, kullanıcılar alışveriş uygulamalarında en fazla zamanı Eylül ayında geçirdi. Temmuz ayında 10,09 dakika olan ortalama oturum süresi, Ağustos ayında hafif bir artışla 10,18 dakikaya yükseldikten sonra Eylül ayında 11,09 dakikaya çıktı. Son dakika alışverişi yapanlar muhtemelen Eylül ayında en iyi fırsatları yakalamak için fazladan zaman harcadı.
E-ticaretin geleceği Z ve Alfa kuşaklarında saklı
Adjust’a göre, okul malzemelerinin fiyatında yüzde 7’lik bir artış yaşanırken, yeni kıyafetlerin fiyatında yüzde 18’lik bir artış görüldü. Okula dönüş sezonu, pazarlamacıların Z Kuşağı ve Alfa Kuşağı da dahil olmak üzere çok çeşitli bir kitleyi hedeflemesine olanak tanıyor. Z kuşağı, okul alışverişi için sosyal medya platformlarından ilham alırken kuşağın yüzde 80’i sosyal medyada keşfettikleri bir ürünü satın alma potansiyeline sahip.
Z kuşağından sonra okula başlama yaşına gelen ilk kategori olan Alfa kuşağının da okula dönüş alışveriş sezonunda önemli bir rol oynaması bekleniyor. Şimdiye kadarki en çeşitli nesil olan Alfa Kuşağı, kapsayıcılık, sürdürülebilirlik ve sosyal etkiye odaklanan kampanyalara iyi yanıt veriyor ve ankete katılan ebeveynlerin yüzde 50’si mümkün olduğunda sürdürülebilir okula dönüş ürünlerini tercih ediyor.