Çimento, Cam, Seramik ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği (ÇCSİB), İhracatın Şampiyonları Ödül Töreni’nin bu yıl 5’incisini düzenledi. Düzenlenen ödül töreninde, 2022 yılında ‘en fazla ihracat yapan’, ‘en yüksek ihraç birim fiyatına ulaşan’ ve ‘ihracatını en fazla artıran’ 46 firmaya toplam 78 ödül verildi. ÇCSİB Başkanı Erdem Çenesiz, törenin ilk düzenlendiği yıl olan 2018’den 2022’ye kadarki süreçte çimento, cam, seramik sektörlerinin toplam ihracatının yüzde 78 arttığını vurguladı. İhracatçıların global ekonomik durgunluktan başarıyla çıkacağını kaydederek, “Hedefimiz bu yıl sonunda geçen yıla ait ihracat değerlerimizi korumak ve 2024 yılı itibarıyla yeniden yükselişe geçmek” dedi.
“Krizlerin içindeki fırsatları değerlendirdik”
Töreni düzenledikleri ilk yıl olan 2018’de 3,2 milyar dolar olan ihracatlarını 2022 yıl sonu itibarıyla 5,6 milyar dolara ulaştırdıklarını belirten Çenesiz, son beş yılda muazzam bir başarı elde ettiklerini söyledi. Beş yıl içerisinde sektörde yaşanan zorlukları anlatan Çenesiz, “ABD ile Çin arasındaki ticaret savaşı, Covid-19 pandemisi, kısıtlamalar, Rusya-Ukrayna Savaşı, enerji tedariki ve maliyetleri ve dünyayı saran ekonomik kriz endişesi gibi pek çok krizin ve belirsizliğin art arda yaşandığı yıllardı. Tüm bunlara rağmen firmalarımız elde ettikleri bu başarıyla aslında krizler karşısında ne denli esnek ve dayanıklı olduklarını, bilgi birikimlerini, tecrübelerini ortaya koydu. Krizlerin içindeki fırsatları en iyi şekilde değerlendirerek sektörlerimize değer kattılar. Göstermiş oldukları başarıdan dolayı tüm firmalarımızı kutluyorum” diye konuştu.
“Türkiye sanayi ihracatı ortalamasının üç katı katma değer ürettik”
2022 yılında üç sektörün toplam ihracatının bir önceki yıla göre değer bazında yüzde 17 arttığını ifade eden Çenesiz, “Üç ana sektörümüz de dünya üretim ve ihracat sıralamasında üst sıralarda yer almaya devam etti. İhracatımızdaki artışın yanı sıra uluslararası standartlara uygun, çevreye duyarlı üretimimiz, lojistik gücümüz, üretim kapasitemiz, insan kaynağımız ve her alandaki kalitemizle mevcut pazarlarımızda derinleşirken yeni pazarlara da açılım yaptık. Tüm bunların neticesinde Türkiye sanayi ihracatı ortalamasının 3 katı katma değer ürettik” cümlelerine yer verdi.