Güleroğlu, 4 bin 400 kayıtlı üyesi bulunan ve Türkiye’nin ilk emlakçılar odası olma özelliğini taşıyan İZEKO’nun sektörün sorunlarını yakından takip ettiğini ve çözüm için dosyalar hazırlayarak ilgili mercilerle paylaştığını söyledi
İzmir Emlakçılar Odası (İZEKO) Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Güleroğlu, İzmirli gayrimenkul firması FCTU’nun ev sahipliğinde gerçekleşen toplantıda sektörün mevcut durumu ve geleceğine ilişkin önemli değerlendirmeler yaptı. Gayrimenkul sektörünün belli bir standarda kavuşturulması için mesleki etik kurallarını hazırladıklarını dile getiren Mesut Güleroğlu, bununla birlikte mesleki yeterlilik için oda olarak faaliyetlerini sürdürdüklerini kaydetti.
“Konut fiyatları yerel seçimden sonra artacak“
İzmir’deki gayrimenkul sektörünü de değerlendiren Güleroğlu, “Mart 2024’te yapılacağı duyurulan yerel seçimler sektörü de etkileyecek. Şu anda baskılanan döviz kurları seçimden sonra farklı bir seyir izleyebilir. İnsanların aklında, ‘Konutlar ucuzlar mı?’ diye bir soru var. 34 yıllık meslek yaşamından edindiğim tecrübeye bakarak söylemem gerekir ki; böyle bir şey mümkün değil. Çünkü enflasyon artışına bağlı olarak arsa, inşaat malzemeleri ve işçilik gibi maliyetler de artıyor. Seçimden sonra bunun daha da hızlanacağını söylemek gerek. Şu anda nakite sıkışan bazı insanlar konutlarını daha uygun fiyatlara satıyor. Para sürekli el değiştiriyor. Eğer gayrimenkulu bu dönemde satmamayı başarırlarsa önümüzdeki süreçte daha karlı çıkabilirler” diye konuştu.
İletişime kendi mahallenizden başlayın
Emlak sektöründe samimi insan ilişkilerinin, doğru iletişim ve güvenin başarıyı beraberinde getirdiğini de kaydeden İZEKO Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Güleroğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “İletişime kendi mahallenizden başlayın. Yerel esnafla sohbet edin. Onlardan alışveriş yapın; sizi tanımalarını sağlayın. Mutlaka size iş olarak geri dönecektir. Emlak danışmanları satış sürecinde insanlarla sıcak ilişkiler kuruyor. Satış tamamlanınca farklı insanlara yöneliyor. Onlarla ilişkinizi kesmeyin. Teması sürdürün. Bir diğer önemli konu da, sık sık iş yeri değiştirmeyin. Çünkü sizi takip eden insanlar var. Sürekli iş yeri değiştirmek olumsuz algılara neden olabilir. En iyi reklam mutlu müşteridir. Onlar da size kendi çevrelerine önerir. Her zaman sonuç odaklı çalışmalısınız. Sıcaklık ve samimiyeti elden bırakmayın. Portföy geliştirmek için herkesin baktığı yerlere bakmayın. Eğer öyle yaparsanız herkesle benzer sonuçlar elde edersiniz. Kendinizi farklılaştırın ve alanınızda uzmanlaşmaya çalışın. İnsanların size 10 – 20 milyon TL’lik evlerini emanet ettiklerini unutmayın. Müşterileri her zaman iyi dinleyin, onların ihtiyaçlarını iyi anlayın. Eğitime verdiğiniz önem kadar, ofislerinize ve giyim kuşamınıza da özen gösterin”