Perşembe, Eylül 19, 2024

Kargo sektörü 2023’de 1,3 milyar pakete ulaşıyor

kargo sektörü

Perakende sektörünün en hareketli dönemlerinden biri olan kasım ayında, e-ticaret sektörü 500 milyon sipariş ve 300 milyar TL’yi bulan ciroyla tarihi rekorunu kırdı. E-ticaretteki hareketlilik kargo sektörüne de yansırken, sektörün bu yıl taşıdığı paket sayısının 1,3 milyara ulaşacağı öngörüldü. Sürat Kargo Genel Müdürü Cem Oğuz, düzenlenen indirim kampanyalarıyla kasım ayında bir önceki aya kıyasla e-ticaretteki işlem hacminde iki kata yakın artış olduğunu belirtti. Oğuz, “Sürat Kargo olarak işimizin yüzde 80’ini e-ticaret oluşturuyor. Kasımda 9,6 milyon gönderi taşıdık” dedi.


2024 büyüme beklentisi minimum yüzde 7,5

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) verilerine göre, Türkiye’deki 40 kargo şirketi 2019 yılında 624 milyon koli-gönderi taşıdı. Bu rakam, 2022 yılında 1 milyar 145 milyona ulaşarak, 3 yılda yaklaşık yüzde 84 arttı. 40 şirketin kargo geliri 2019 yılında 6,5 milyar lirayken 2022’de 28,9 milyar liraya ulaştı. Bu verileri değerlendiren Oğuz, ekonomide yavaşlama öngörüldüğü dönemde bile e-ticarette büyümenin devam etmesini beklediklerini söyledi. Oğuz, “İkame ürünlerle sepet tutarları azalabilir ama alışveriş devam eder. Sektörde bu yıla benzer bir artış öngörüyoruz. Yani minimum yüzde 7,5 büyüme olur” dedi.

2016’ya kadar sektörün önceliğinin e-ticaret olmadığını, pazarın e-ticarete yönelmesinin ardından sektörün de bu alana uyum sağladığını anlatan Oğuz, “Şube ve kurye sayısı arttı, sektörün hacmi de arttı. Sürat Kargo olarak Covid döneminde yüzde 25-30 büyüdük. Yılda yüzde 7,5 büyümeye devam ediyoruz” diye konuştu.


cem oğuz sürat kargo

“Elektrikli araç yatırımlarına hız vereceğiz”

Bu yıl bin kişilik yeni istihdam yarattıklarını ve 500 milyonluk da yatırım gerçekleştirdiklerini belirten Cem Oğuz, önümüzdeki yıl 500 kişilik artış planladıklarını ve teknolojik yatırımlara da devam edeceklerini söyledi. Oğuz, şöyle devam etti: “2024 yılında elektrikli araç yatırımlarımıza hız vereceğiz. Şu anda 50 araç alımı için Çinli bir firmaya sipariş verdik. Bu sayıyı 100’e çıkaracağız. Bu konudaki bir diğer projemiz de elektrikli araç şarj istasyonları. Fizibilitesini yaptığımız 50 şubemizin önüne hızlı şarj (DC) istasyonu kuracağız. Burada kendi araçlarımızı şarj edeceğiz. Ayrıca müşterilerimiz ve çevredekiler de elektrikli araçlarını şarj edebilecekler.” Trendyol ile Azerbaycan operasyonuna başladıklarını, sonraki hedeflerinin Türki Cumhuriyetler ve MENA bölgesi olduğunu söyleyen Oğuz, “Müşteri algısını ve memnuniyetin artırmak istiyoruz. Beş yıl içerisinde pazar payımızı artırıp lider olmayı hedefliyoruz” dedi.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM