2024 mali yılı özel hesap döneminin ilk 6 aylık konsolide finansal tablolarını açıklayan Martı Otel İşletmeleri A.Ş.’nin, geçen yılın aynı dönemine göre satışları yüzde 86 oranında artarak 905,4 milyon TL’ye, net karı ise yüzde 214 artış ile 427,8 milyon TL’ye ulaştı. Şirketin KAP üzerinden yaptığı açıklamada söz konusu döneme ilişkin şu değerlendirmeler yer aldı: “2024 yaz sezonu, başta Almanya, İngiltere ve Rusya olmak üzere, ülkemizin ana kaynak pazarlarından ziyaretçi sayılarının artış gösterdiği bir dönem oldu. Enflasyonist ortam ve TL’nin döviz karşısındaki güçlü pozisyonunun yarattığı maliyet baskısına rağmen sektör, özellikle ticaret hacmi açısından, başarılı bir yılı geride bırakırken, sezonun sonuna kadar süregelen yoğunluk dikkat çekti. Deniz turizminde ise süre gelen liman bağlama talep artışı doğrultusunda fiyatlardaki yükseliş eğilimi devam etti.”
Geceleme sayısında ve ciroda artış devam etti
Yoğun geçen sezonda, şirketin cirosu geçen senenin aynı dönemine göre euro bazında yüzde 35 artış gösterirken, aynı dönemde konaklama tesislerimizdeki geceleme sayısında, geçen yılki geleceğe yönelik değerlendirmelerimizin üzerinde bir gerçekleşme ile yüzde 22 artış kaydedildi. Bu artışın içerisinde İngiliz ve Alman pazarı kaynaklı talep artışı önemli rol oynarken, geçen yılki hedefleri doğrultusunda çevrimiçi kanallar ve direk satışlarımızın genel içindeki payında 2023 senesine göre yaklaşık yüzde 50 oranında artış yaşandı.
İlk 6 ayda ciro %86 yükseldi
Martı Otel İşletmeleri A.Ş., 2024 mali yılı özel hesap dönemi ilk altı ayında, geçen yılın aynı döneminde 486,2 milyon TL olan konsolide cirosunu yüzde 86 arttırarak 905,4 milyon TL’ye yükseltti. Aynı dönemde FAVÖK ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 160’lık artışla 151,5 milyon TL’den 394,4 milyon TL’ye ulaştı. Bu dönemde şirketin brüt karlılığı bir önceki yılın aynı döneme göre yüzde 31 artarak 354,2 milyon TL, esas faaliyet karı ise yüzde 146 artışla 204,1 milyon TL olarak gerçekleşti.
Şirketin, Özkaynakları %70, Toplam Kaynakları ise %53 arttı
Şirketin Konsolide Özkaynakları önceki yıl aynı döneme göre 6,5 milyar TL’den yüzde 70 artış ile göstererek 2024 döneminin ikinci çeyreğinde 11,1 milyar TL’ ye ve Toplam Kaynakları da yüzde 53 artış ile 10,2 milyar TL’den 15,7 milyar TL’ye ulaştı.
Martı Otel İşletmeleri A.Ş.’nin, 01 Nisan 2024 – 30 Eylül 2024 (ilk 6 aylık) hesap döneminde, geçen yılın aynı dönemine göre; kısa vadeli borçlarındaki düşüşün devam ettiği ve şirket likiditesi yüzde 105 oranında arttığı, borç özkaynak rasyosunda ise yüzde 27 oranında pozitif yönlü iyileşme gerçekleştiği görüldü. Şirketin konsolide Duran Varlıkları ise 2024 yılının ikinci çeyrek döneminde, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 50 artış göstererek 15,1 milyar TL’ye ulaştı.
2025’te tesislerin geceleme sayısında %15’ten fazla artış bekleniyor
Martı Otel İşletmeleri A.Ş.’nin KAP üzerinden paylaştığı açıklamada, geleceğe yönelik değerlendirmeler de şunlar yer aldı: “2025 sezonunda tesislerimizdeki geceleme sayısında yüzde 15’ten fazla artış olacağı düşünülüyor. Önümüzdeki sezona yönelik olarak özellikle Alman, İngiliz ve Polonya pazarlarında gözlemlenen talep artışı, Rus pazarında bu sene yakalanan ivmenin devamı, iç pazarın erken rezervasyon döneminde halihazırda gözlemlenen dinamizmi ile, jeopolitik olarak mevcut şartların devamı durumunda, beklentilerimiz sektör ve şirketimizdeki büyüme ivmesinin devam edeceği şeklindedir. Pazar çeşitliliğinin çoğaltılması ve ek olarak çevrimiçi kanallar üzerinden ve direk satışların arttırılmaya devam ettirilmesi planlanılıyor. Bahsi geçen planlamalar doğrultusunda 2025 sezonunda tesislerimizdeki geceleme sayısının 2024 sezonuna göre genel toplamda yüzde 15’den fazla artması bekleniyor. Bu kış tesislerimizde gerçekleştirilmesi planlanan renovasyon çalışmalarının ve arttırılması planlanan direk satışlarımızın, satış fiyatlarına olumlu etkilerinin de önümüzdeki sezon da gözlemleneceği düşünülüyor. 12 ay hizmet vermekte olan Martı Resort Hotel tesisimizin kış operasyonlarının, kurumsal pazara yönelik faaliyetleri ve İngiltere, Almanya ve yurtiçi kaynaklı misafirlerimizin konaklamalarının etkisiyle, şirket cirolarına olumlu etkisi olacağı öngörülüyor. Artacağı düşünülen ticaret hacmimizin karlılığa en yüksek şekilde yansımasının sağlanması için, enflasyonist ortamın etkileri minimize edilecek şekilde satın alma planlaması yapılacak.”