Perşembe, Aralık 5, 2024

Hepsiburada’da kasımda saniyede 12 ürün satıldı


Efsane Kasım’ı Türkiye’ye getiren e-ticaret platformu Hepsiburada, 30 gün boyunca rekor indirimlere imza atılan kampanya döneminin ardından tüketici alışveriş trendlerine ve dönemin etkilerine dair verileri açıkladı. Geçtiğimiz yıl gerçekleştirdiği indirimlerle hane halkına 4 milyar TL’lik avantaj yaratan Hepsiburada, 2024 yılında bu rakamı iki katına çıkararak tüketicilere 8 milyar TL’lik tasarruf imkanı yarattı. Kasım ayı boyunca Hepsiburada platformu 500 milyon ziyaret alırken saniyede 12 ürün satıldı.


En çok alışveriş saati 17.00-18.00 arasında yapıldı

Kasım ayı boyunca, en yoğun alışveriş günü pazartesi olarak dikkat çekerken, kullanıcıların en çok alışveriş yaptığı saat ise 17.00-18.00 aralığı oldu. Şehir bazında ise üç büyük il dışında Bursa, alışverişte liderliği kimseye bırakmazken onu Kocaeli, Antalya, Adana ve Konya takip etti. Öte yandan, Hepsiburada platformu kasım boyunca 500 milyondan fazla ziyaret edildi. Efsane Kasım’ın en çok sipariş alan günü olan 11 Kasım’da ise Hepsiburada’yı ziyaret sayısı geçen seneye kıyasla yüzde 20 artarak yeni bir rekora imza atıldı. 


Robot süpürgeye talep arttı

Son dönemde popülaritesi hızla artan robot süpürgelere olan talep artmaya devam ederken robot süpürge satışları geçtiğimiz yıla göre ikiye katladı ve 49 bine yakın satış adedine ulaştı. Diğer yandan, kasım ayında satılan halı yıkama makinesi sayısı geçtiğimiz yıla göre 11 katlık bir artışla 33 bini, satılan süpürge adedi 100 bini buldu. Hepsiburada platformundan 65 bin adet kahve makinesi satılırken elektronik kategorilerinin diğer öne çıkan ürünleri cep telefonları, bilgisayarlar ve televizyonlar oldu. 

Tabletler, dizüstü bilgisayarlar ve oyun bilgisayarları, kullanıcıların teknoloji ihtiyaçlarını karşıladı. Fare, klavye ve monitör gibi tamamlayıcı aksesuarlar öne çıktı. Telefonlar ve aksesuarlar kategorisinde kılıflar, ekran koruyucular ve kablosuz kulaklıklar en çok tercih edilen ürünler arasında yer aldı.


Tüketici altın fırsatını kaçırmadı

Satışlarını en çok artıran ürünler arasında en ilgi çekenlerden biri de 22 ayar altın bilezik oldu. Kasım ayı boyunca, altın bilezik satın alan tüketiciler, bir yandan indirimli fiyatların avantajını yakalarken geleceğe dönük yatırım yapma imkanı buldu.

Kasım ayının en çok büyüyen kategorisi kozmetik kategorisinde yüz bakım ürünleri, saç bakım ürünleri ve makyaj malzemeleri öne çıktı. Moda kategorisinde  öne çıkan ürünler ise triko kazaklar, oversize gömlekler, rahat kesim taytlar ve sweatshirtler oldu. Anne-bebek kategorisinde ise anne sütü arttırmayı destekleyen ürünler, ateş ölçerler, bebek temizlik ürünleri ve bebek kıyafetleri yoğun ilgi gördü.

Ev yaşamında pratik ve estetik çözümler sunan ürünler ilgi gördü. Düdüklü tencereler, kahvaltı takımları ve mutfak ekipmanları özellikle kullanıcıların tercihleri arasında yer aldı. Cam bardak setleri, saklama kapları ve pişirme gereçleri gibi züccaciye ürünleri ise mutfak ihtiyaçlarını karşılamaya devam etti. Termoslar, sıcak içecek keyfi için öne çıkan ürünler arasında yer aldı. Temel tüketim ürünleri arasında kağıt havlu, tuvalet kağıdı ve temizlik ürünleri yoğun talep gördü. Gıda kategorisinde ise atıştırmalıklar ve kahvaltılık ürünler kullanıcıların tercihi oldu.


Efsane Kasım’da KOBİ’ler kazandı


Efsane Kasım döneminde, Hepsiburada platformunda iş ortakları tarafından toplamda 650 bin kampanya gerçekleştirildi. Platform üzerinden yapılan satışların yüzde 69’u iş ortakları tarafından sağlanırken, üç büyük il dışında en çok satış yapan şehirler arasında Çorum, Bursa ve Kayseri öne çıktı. HepsiJET, Efsane Kasım süresince 11 milyon kilometre yol kat etti ve dakikada 606 adet teslimat gerçekleştirdi. HepsiJET ile üç büyük il dışında en fazla teslimat yapılan ilçeler Nilüfer, Osmangazi, Muratpaşa ve Seyhan bölgeleri oldu.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM