Cumartesi, Ekim 5, 2024

Küresel ihracattaki mücevher parıltısı İstanbul’dan dünyaya yayılıyor

kuyumculuk mücevherat

Türk mücevher sektörü, ihracatta büyümesi en hızlı olan sektörlerin arasında yer alıyor. Sektörün, 2030’da 308 milyar dolara ulaşacağı tahmin edilirken bu büyüme ülkemizde de aynı paralelde gerçekleşiyor. 2023’ün ilk 6 ayında 3 milyar 50 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirildi. Bu denli önemli sektörün temsilcileri ise 54’üncü kez İstanbul’da bir araya gelmeye hazırlanıyor.

Informa Markets tarafından Elmas Kule sponsorluğunda 5-8 Ekim 2023 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşecek 54. İstanbul Jewelry Show, ABD’den Hindistan’a kadar farklı coğrafyalardan alıcılarla tanışma ve iş birliği imkânı ile sektör profesyonellerinin ajandasında ilk sırada yer alıyor.


İstanbul Jewelry Show, en büyük ekim fuarına ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor

Mart ve ekim olmak üzere sektörü yılda 2 kere İstanbul’da bir araya getiren İstanbul Jewelry Show, bu zamana kadar yapılan en büyük ekim fuarına ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. Fuar, 40 bin metrekareden 50 bin metrekareye yükselirken toplamda 5 halde 140’ı aşkın ülkeden gelecek 27 bini aşkın sektör profesyonelini ağırlayacak. Altın, mücevher, pırlanta, renkli taş, değerli ve yarı-değerli taş, inci, gümüş, gümüş takı ve gümüş ev eşyası, altın montür, rafineri, saat, kalıp, vitrin dekorasyon, makine-ekipman ve yan sanayi, kasa, yazılım, lojistik ile aydınlatma gibi ürün grupları ziyaretçilerin beğenisine sunulacak.


Fuar etkinlik takvimiyle ön plana çıkıyor

Sektör gelişimini destekleyen etkinliklere ev sahipliği yapacak fuar, sadece ticari faaliyetleri ile değil sektör gelişimini destekleyen etkinlik takvimi ile de ön plana çıkıyor. Bu kapsamda Mücevher İhracatçıları Birliği ve İstanbul Jewelry Show’un ortak projesi olan Designer Club ile takı tasarımcıları ve ustaları ürettikleri tasarım ve takıları onlara ayrılan özel bir stantta sergileme şansı bulacak.

İstanbul Jewelry Show ev sahipliğinde düzenlenecek olan ‘Art for Jewelry–Inspiration Hub’ etkinliği ise sanat ve mücevheri bir araya getirecek. Art For Jewellery, global influencerlardan sanat ve mücevher sektörünün önemli isimlerine kadar birçok konuşmacının yer alacağı, sektörün ufkunu genişletecek seminerlere ev sahipliği yapacak. Ayrıca, dünyanın trend öngörü firması WGSN, Art For Jewellery kapsamında yeni sezonun trendlerini açıklayarak tüketici tercihlerine dair kritik iç görüler verecek.


“Fuar önemli bir ticaret merkezi konumunda”

Türkiye’nin altın mücevherat pazar büyüklüğü açısından Hindistan, Çin, ABD ve Rusya birlikte dünyanın en büyük beş pazarı arasında yer aldığını belirten İstanbul Jewelry Show Kurucu Ortağı Şermin Cengiz, “Dünya mücevher ihracatında ise ilk üç ülke arasında yer alıyoruz. Geçtiğimiz yıl sektör 5 milyar 855 milyon dolarlık bir ihracat gerçekleştirdi. Bu kapsamda fuarımız önemli bir ticaret merkezi konumundadır. Türkiye mücevher ihracatının yüzde 80’nine yakın bölümünün fuar süresince yapılacak iş görüşmeleri ile gerçekleştirilmesi hedefleniyor. Bu görüşmeler, ülke ekonomisine de olumlu yansıyacak. Biz de 37 yıl önce 38 firma katılımı ile başladığımız fuarımızı uluslararası alanda öncü fuarlardan biri haline getirerek, Türkiye mücevher sektörünün dünyaya tanıtıldığı eşsiz bir ortam sunuyoruz. Sektörün gelişimi için fuarların oldukça önemli olduğunu düşünüyoruz. Bu tür etkinliklerde firmalar kendilerini tanıtma imkânı bulurken sektördeki son gelişmeleri de yakından takip etme imkânı buluyor” sözlerine yer verdi.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM