Pazar, Nisan 21, 2024

E-Ticaret, 2023’te 2 milyon yeni müşteri kazandı

İnternet üzerinden mal ve hizmet satın alan ya da sipariş verenlerin sayısı 2023 yılında 28,4 milyon kişiye yükseldi. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre e-ticaret, 2023 yılı içinde 2 milyon yeni müşteri kazandı. TÜİK’in Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırma sonuçlarına göre, 2022 yılında yüzde 46 olan, internet üzerinden mal ve hizmet siparişi veren ya da satın alanların oranı 2023 yılında yüzde 49,5’e yükseldi. 

Türkiye’de ilk para iadeli alışveriş sitesi Avantajix.com’u kuran ortağı Güçlü Kayral, araştırmanın 17-74 yaş grubundaki internet kullanan 58 milyon kişi üzerinde yapıldığını anımsatarak, “Yüzde 3,5’luk artış 2 milyon kişiyi kapsıyor. Buna göre internetten mal ve hizmet satın alan ya da sipariş verenlerin sayısı 2022 yılında 26,4 milyon kişi iken 2023 yılında 28,4 milyon kişiye ulaştı. Online müşterilerinin 14 milyon 880 binini erkekler, 13 milyon 520 binini ise kadınlar oluşturdu” dedi.


İnternetten giyecek-ayakkabı alan kişi sayısı 21,4 milyon kişi

TÜİK tarafından, Türk tüketicilerin internette satın aldıkları ürün ve hizmetlerin de araştırıldığını kaydeden Kayral, “Son bir yıl içinde internetten en fazla giyim, ayakkabı ve aksesuar gibi ürünler satın alındı. 21 milyon 440 bin kişi bu ürünleri online satın alırken, 13 milyon 520 bin kişi de son bir yılda lokantalardan, fast food zincirlerinden online yemek siparişi verdi” dedi. Online gıda ürünleri satın alanların sayısı 10 milyon 535 bin kişi olduğunu aktaran Kayral, “9 milyon 145 bin kişi kozmetik, 8 milyon 810 bin kişi de cep telefonu, bilgisayar ve elektronik ürünler sipariş etti. Temizlik malzemelerini online alan kişi sayısı da 8 milyon 180 bin oldu” dedi. 

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM